Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ettersom største eier ikke solgte på 2x dagens kurs, så ser jeg ikke hvorfor han skulle selge nå. :slight_smile:

3 Likes

Mener ikke at jeg tror et flertall lar skipet seile til 13 NOK, altså. Men det sier seg jo selv at det kommer en tid hvor både Jebsen og andre kunne tenkt seg å dytte penger andre steder.

Disclaimer: Jeg mener at fair value for Funcom er ~23-25 NOK i dag, og at et evt. bud må være betydelig høyere for at det i det hele tatt blir interessant.

5 Likes

Kan ju tyckas att gamepass bidrar med en hel del på bunnlinjen för Microsoft. Hoppas att en del droppar ner på MYZ (Funcom):

image

Edit: Gamepasskompensationen kan nog bli en positiv överraskning tror jag :slight_smile:

14 Likes

Mente ikke redeye at kompensasjonen for myz var på rundt 1 million dollar? Eller er jeg helt ute på viddene?

1 Like

Jag hoppas det, för jag tror att den är större. 1MUSD motsvarar i underkant av 30k sålda kopior retail. Jag hoppas Funcom hade större ambitioner än så. Det kan hända att det var en up-front betalning på 1MUSD och att det sedan pålöper en prestationsbaserad betalning. Tror inte Funcom “säljer” rättigheterna till Xbox för 1MUSD.

Edit (förtydligande): jag hoppas att Redeye är konservativa i sin bedömning, då blir uppsidan desto större (ref första stycket)

2 Likes

Om de nå går ut med DLC. Vil den auto matisk være gratis i gamepass da ?

Nu har jag inte Xbox, men utifrån vad jag har kunnat läsa mig till så måste man betala för dlc på lik linje med alla andra :+1:t2:

1 Like

@xfrox @Lokopoko

Jag tippar på att det inte finns en fast game pass deal summa utan den är baserad på 1. Hur länge spelet finns i game pass och 2. Hur många som testar spelet. Kanske fick en klumpsumma i början men annars gäller nog följande villkor som jag skrev.

Av reviews att döma på Xbox (som har över 1k) så tippar jag på att det är möjligt med att över 100k som testat spelet iaf på xbox

nei

Gamepass avtalen gjelder bare Base game.

1 Like
  • Selskapet er gjeldsfritt - korrekt (kortsiktige fordringer teller ikke)
  • har noen hundre millioner på bok - Nei. Ved Q3 var det 20,9 mill $ som tilsvarer ca 175 mill NOK. 1,75 er ikke noen i mine øyne.
  • dyktige utviklere (UE4) - Det får vi håpe.
  • full pipeline - De har nok å holde på med men den er ganske edruelig og forhåpentligvis er det plass til litt mer der.
  • etablerte IP’er (samt noen nye, lovende sådan) - Jepp
  • vil generere positiv cash-flow fra dag én - Tja, akkurat nå er den vel kanskje ikke positiv?

:white_check_mark:

Etter Q4 kanskje du er enig om at man kan si “noen”.

Jeg har mer enn et håp her, etter de har lansert CE på samtlige plattformer. De nyansatte i USA ser også ut til å være kompetente folk.

Naturligvis, vi får vite mer om nye publishingtitler gjennom året.

:white_check_mark:

Det er den ganske sikkert, dersom du tillater et kvartalsperspektiv (som dermed innbefatter salg etc.).

Du burde få en “TekinvestorFactCheck” tag :wink:

1 Like

Nei jeg synes man bør over 300 for å snakke om “noen”. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å være litt mer presis jeg da (pettimeter som jeg er :joy:). Når man følger selskapet tett så vet man da bedre. Ikke noe poeng i å servere tåkeprat for å forsøke å prate opp cashbeholdning.

Me want :star_struck:

1 Like

Det stemmer :sweat_smile:

Blant de som kjenner caset best i verden (!), så legger jeg til grunn at folk vet at Funcom har i størrelsesorden ~200 mnok. på bok.

Derav tar jeg meg friheten, når jeg raser ned ting i Funcom-trådene mellom andre gjøremål, å fokusere på budskap heller enn detalj og klinisk presisjon.

5 Likes

Generelt vil man vel si at 2 er et par og 3 er noen ? Når det er sagt så er det slike diskusjoner som dette som gjør det mindre interessant å følge med på funcomtrådene.

7 Likes

Nå har du helt feil fokus. Du må ha fokus på aksjen :sweat_smile:

Hvis alle vet det så kan du jo bare si “har penger på bok” da, det er jo i det minste riktig. Du argumenterer godt for at det ikke koster deg en kalori å faktisk være presis i stedet for å servere halvsannheter.

Det at jeg vet at du vet bringer frem petimeteret i meg. Ikke at den delen av meg ligger så veldig vanskelig til da :rofl:

1 Like

Det är ganska intressant hur konservativa Redeye är på Funcom.

Om nu dessa spel kommer 2020:

  • coop-shooter
  • Conan sp
    2-3 nya publishing spel.

OCH dessa spel säljer helt ok. Då skulle mao Funcom kunna klara en omsättning på Redeyes 42 musd HELT UTAN backcatalog försäljningen.

Det är dessutom väldigt intressant att de tror att EBIT kommer vara ungefär densamma i 2020 som för 2018.

Jag är TÄMLIGEN säker på att Redeye kommer få revidera upp sin analys framöver.

7 Likes

Helt enig - virker som de holder igjen noe voldsomt som følge av SB-katastrofen.

Ikke at jeg klager - bedre å overgå forventninger og justere opp kursmålene deretter.

Men synes de var litt vel konservative i første omgang.

1 Like

Tycker det är bra dom mjukstartar, jag är långsiktig i pappret. Jag kommer ihåg hur det började när Redeye började följa t.ex. THQ. Väldigt lugna i början. LEvererar funcom framgent kommer kursen höjas från Redeye.

Ganska intressant att de tror på samma nivåer i omsättning av interna spel 2018 och 2020.
Jag kan tycka att vissa aspekter i analysen är ganska bleka.

h%C3%B6h%C3%B6

9 Likes

Ja, jeg synes det nesten blir litt påfallende hvor mye de holder igjen - men som sagt, heller dét.

1 Like