Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Du vet hva Jebsen har betalt for disse aksjene, sant😂?

1 Like

nu mina damer och herrar. … nu är det slut på ASPs lek!

2 Likes

Er du helt sikker på det ?

Ikke far fetched å tenke nå at vi kan kanskje kan få Conan SP på igjen? Tencent har sykt store muskler. Er sikker på Funcom får lov å låne ett av studioene de eier til å lage et ekstra spill i året.

2 Likes

Nå er jeg enig i at det er fint at de kom inn, men 29% av selskapet til under 16 kr, det er ikke hva jeg ville kalle en god pris, men de var vel heldig med situasjonen selskapet er i mellom releases og at aksjen blir såpass lekt med.

Men Jebsen var forhåpentligvis fornøyd med dette, og jeg vet at Tencent popper champis til dette på investingskontoret deres! 29% av et spillselskap til under 40 mil USD høres billig ut i internasjonale aspekter.

3 Likes

ER SÅ DEILIG BEKREFTELSE.!!! Grattis alle mann!!!

5 Likes

Grym nyhet! :smiley: Grattis alla!

Men, risken för sån “skithandel” kommer väl fortsatt finnas misstänker jag. En stilla ägare bytes mot en annan, alltså finns samma antal freefloat fortfarande ute att leka med?

Jeg tror ikke det skjer med det første. De må nok ansette en god del og med tanke på at de allerede har ansatt mange så tenker jeg det er greit at ting får satt seg litt før man kjører på videre. Man får alltid inn noen man vil bli kvitt etter en slik “vokserunde”

1 Like

Det kan jo være at han og er fornøyd med at den millionen antall aksjer han er “long” med, stiger 20% på en dag og at det var han som tømte seg på åpning i håp om å knekke rallyet :slightly_smiling_face:

Spørs om Tencent tillater at kursen lekes med. De har midler til å ta det som evnt dumpes.

De kan vel ikke kjøpe så veldig mye mer før de må by på hele… det vil vi ikke på dette nivået…

1 Like

Tror de bryr seg fint lite om utvikling på kort sikt…

4 Likes

Det som er litt negativt oppe i det hele er jo at kursen Jebsen selger på er latterlig lav.

Tror nok en person i Bergen har fått seg en evig fiende der.

1 Like

Tencent bryr seg da vel aldri om kortsiktige svingninger. De er har lengre horisont en hele tekinvestor samlet. De har sett hva de jobber med mener selskapet vil vokse mye over tid.

2 Likes

Jeg tenker først og fremst at risikoen er betydelig redusert og at å ha tencent i ryggen vil være en enorm fordel i forvaltningen av dune ipen.

Som ved Robur sitt inntog er det fortsatt mulig å komme inn billigere, og dette er mye større!

4 Likes

Gratuerer, dette har dere fortjent

Till er som tycker nyheten är dålig idag. Jag kallar er för fullkomliga dårar.

1. Funcom kan idag stå på egna ben. De behöver inte ta in mer kapital för att rädda sig. Dom är skuldfria.
  2. Jebsen har ingen insyn i gaming branschen.
  3. Jebsen har ingen aktiv roll i Funcom
  4. Tencent är världens största gaming bolag

End of story

27 Likes

For en deilig nyhet å våkne opp til!
Men, burde ikke vi vært nærmere 20?

Når et selskap som ELE, som er verdt null og niks i virkeligheten kan gå like mye så er det noe galt med verden.

Tencent eier jo litt i en hel haug med selskaper og blir interessant å se om noen av de kommer til å benytte seg av de IPene Funcom eier.

2 Likes

vi burde være OVER 20. Men dette er fremdeles Funcom da :wink: