Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Nu vill Pareto göra analys :joy::joy:

6 Likes

CNT vil nok ha litt til aksjer nå vil jeg tro?

Så der kom den første aktøren inn - med en helt latterlig premie. Trolig er det ikke oppkjøp, så det er faktisk positivt for aksjonærene som har noe lengre tidshorisont.

Utover det, så er vi nå altså kun et par tiøre over der siste dumpen fra Dichesbuen startet…

1 Like

Pareto kan ta med seg bergensern og dra en viss plass.

4 Likes

Hvis ikke noen meglerhus kjører en dekning nå så vet ikke jeg

HVA VAR DET JEG SA? :smiley: Oppkjøp fra Kina! Lets go! :smiley:

For å si det sånn, her er det bare å kjøpe med begge hender. Finnes ikke noe bedre i spillbransjen enn å bli kjøpt opp av Tencent. Da er det virkelig snakk om vekstforventninger!

Ja klar over det, var mer et retorisk spørsmål.

Har holdt nå i 2,5 år i trua om at alle andre tar feil :joy::rofl:
Også er jeg irritert for at jeg tok gevinst på 3,6 på ELE på torsdag.
Ren gambling, med gikk jo glipp av nærmere 150’ til…

Ganske sikker på 20 kommer snart når folk får tatt dette innover seg.

https://www.nettavisen.no/okonomi/ellevilt-kurshopp-i-funcom-etter-kinesisk-storkjop/3423853703.html

En privatinvestor som nyter godt av aksjekjøpet, er bergensinvestoren Atle Sandvik Pedersen. Han har 845.000 aksjer i selskapet og ble på noen sekunder 2 millioner rikere. Ellers er det mye store, utenlandske aksjonærer i Funcom.

Fint for Atle, der fikk han betalt. Kan han la oss være nå? :slight_smile:

Men så har han også tapt mye ved å gruse kursen.

1 Like
2 Likes

Altså, nå er Tencent inne som største eier i Dune franchisen, som er en av de største fantasy IP-ene i hele verden.

Og det skjer i lille norge.

Klin kokos.

9 Likes

Håper det er endel svensker som kjøper seg inn igjen. Men så er det «brent barn skyr ilden» greia da vettu

Nei, det vet jeg ikke, hva var kostpris til Jebsen? (og når)

Kurs 60 innen juli 2022

1 Like

Han kjøpte seg inn i emisjonen og redda Funcom så var vel 5kr?

1 Like

Trur det var 2,5,- (50 ører før aksjespleis)

1 Like

Hadde dette skjedd på USA-børsene eller Kina-børsene hadde vi sett +200% på en dag :slight_smile: Spesielt etter hva som skjedde med Riot Games og Epic Games. ^^

Her er det bare å sette seg inn i suksesshistoriene:
On 18 February 2011, Tencent acquired a majority equity interest (92.78%)[44] in Riot Games, developer of League of Legends, for about US$230 million. Tencent had already held 22.34% of the equity interest out of a previous investment in 2008. :wink:

Tencent er et av verdens 5 største selskaper. Større kvalitetsstempel finnes ikke. Dette er helt villt.

Her er det bare å lese :slight_smile: Og muligens oppdatere gaming-delen til at de kjøpte 29,1% av Funcom også xD https://en.wikipedia.org/wiki/Tencent

4 Likes

Blir spennende å se hvilke nye folk vi får inn i styret til Funcom nå. Det kommer nok raskt flere meldinger her…

3 Likes