Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ikke bare styret, aksjonærer også! Alle følger med på hva Tencent gjør!

3 Likes

Det er faktisk far fetched, TEncen har ikke historie for det. Det som derimot er mer sansynlig er at det kommer en offisiell Kina release av CE. som et av TEncent studioene står bak.

8 Likes

… er hegnar helt ute av avisen sin nå eller?

Tulleaksje?

Norsk trading-favoritt??

4 Likes

Og du mener det er feil?

Har ikke vært en mer trader-styrt aksje på Oslo Børs de siste 2 årene.

3 Likes

Det kommer en EKSTREM mengde med trading nå fremover. Spesielt utenlandske investorer kommer til å se opp for et slikt type oppkjøp.

Kan fort bli «Nel-tendens» fordi Tencent tar ikke av Funcom på børs, og det gjør at mange utenlandske investorer kommer til å rette øynene mot selskapet og kursen med så LAV mcap trenger få større investorer så må kursen raskt opp mot all time high!!

4 Likes

Mest omsatt og over Equinor, har ikke sett det siden EA lanseringen i 2017. Så markedet er vel rimelig fornøyd med dette :+1:

3 Likes

Det har jo ikke akkurat vært det store volumet i aksjen de siste par månedene…

Men det var heller at de skrev “norsk trading-favoritt” fremfor “tulleaksje”.

Hadde nesten forventet at de skrev “Tencent kjøper norsk tulleaksje, – de må være helt idiot”

4 Likes

Hehe, du får vente til Hegnar-TV.

2 Likes

Tjener Tencent penger?

12 Likes

Dette er det beste scenarioet i hele verden for Funcom, jeg håper alle virkelig forstår hva dette innebærer i tiden som kommer. Fantastisk. Og igjen gratulerer til de som kommer seg inn nå

1 Like

Bare vent - her inne vil det argumenteres over flerfoldige avsnitt og kapitler hvorfor Funcom er dyr og hvorfor dette egentlig ikke er en god nyhet.

Fy f*** så dritt lei jeg har blitt av TI.

Hvis Funcom er så jævlig dyr og caset ikke noe å snakke om, så hadde vel ikke mfukk Tencent kjøpt hele Jebsen sin beholdning.

Snurr på denne :fu:

30 Likes

Det er så vanvittig deilig å få avkastning på investeringen, har hele tiden hatt troen og satt relativt tungt inne. Vanligvis pleier jeg å sikre litt gevinst etter en slik oppgang, men denne gangen skal det ikke selges en eneste aksje!
Helt rått at Tencent fikk øynene opp for Funcom og valgte å ta en så sterk posisjon. Up we go!

1 Like

Et så stort kjøp av en så proff aktør er en enorm validering av prisingen av selskapet.

Det er lenge siden eg har hatt Funcom, men nå er pengene fra ele plassert :+1:

10 Likes

Takk til alle som solgte seg ut underveis og priset aksjen fette lavt så man fikk akkumulert mest mulig. Dette er nå helt glemt fra min side iallfall :heart_eyes:

Noen som har lest hele saken eller har lyst til å lime den inn?

1 Like

Saken er piss, kommentator som ikke har peiling. Tencent har ikke historie for å kjøpe hele selskaper.

3 Likes

@pdx fikk på pukkelen av E24 her tidligere i år, så kan dessverre ikke legge ut artikkelen…

3 Likes

De eneste som ler (så langt) i dag er Tencent, som har gjort tidenes røverkjøp. Helt spinnvillt at Jebsen selger så billig. Men han har visst hatt en del tap rundt forbi så mulig det er en sammenheng. I så fall er det jo flott at Funcom har fått en langsiktig industriell aktør som har global anerkjennelse.

Likevel er jeg fortsatt snurt, dette er latterlig billig.

Så får vi heller se om det samme skjer som i andre posisjoner Tencent har tatt :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Dette er STOOORT!!! Mye større enn de fleste torturerte småinvestorer her inne klarer å ta inn over seg. Akkurat dette scenariet har jeg mer enn en gang tenkt og ønsket skulle skje! Jeg har fulgt mitt egne råd (Akkumuler og hold. Det rådet gjelder enda :wink: ) lenge nå. Jeg vil takke meg selv, en liten håndfull personer her inne og ikke minst - Ass-Geir. Uten hen så hadde jeg ikke hatt i nærheten av det antall aksjer jeg i dag kontrollerer. Denne :fu:t3: går ut til sistnevnte og alle som ikke har/hadde troen :metal:t3::kissing_heart:

28 Likes