Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Fordi jeg forventet nok oppmerksomhet hos investorer til å kjøre opp kursen.

Tencent har neppe kjøpt fordi de vil gå i minus. Jebsen var vel rimelig lei…

2 Likes

Jeg økte på lav 15. Det hadde jeg aldri gjort hvis jeg visste at et styremedlem gruset ut 3 prosent av selskapet over børs.

At du trodde på 18 etter nedsalget sier litt om at du ikke er innforstått med hvor ille stilt det er i aksjen.

I Funcom er Tencent sin inngangskurs en motstand, ikke støtte :monkey_face: :circus_tent:

7 Likes

Tencent bryr seg ikke om aksjekurs. De bryr seg om regnskapstall og utbytte. De skal sitte til vi alle er død og begravet uansett.

Trenger ikke kjøre opp kursen. Idag kunne man kjøpe over 500k aksjer til 14.57 i en smell, mer enn 1kr billigere enn Tencent hvis man ville det. Så lenge det dumpes er det ingen som vil trenge å kjøre kursen opp for å kjøpe aksjer i Funcom.

2 Likes

Spørsmålet er hva som skjer videre nå, for det må jo bli byttet ut mye eiere nå

Det skjer vel det samme som har skjedd de siste årene. Nye eiere enten gir opp eller lærer seg å dumpe/gevinstsikre etter noen få prosent oppgang, så noen andre kan snappe opp aksjene og prøve på det samme. Og sånn fortsetter det i en evig loop.

Skjer vel det samme som tidligere. Forskjellen er at nå er det 2,5 mill flere aksjer å leke med…

How Funcom could help Tencent

Tencent likely invested in Funcom because it saw long-term value in the Conan franchise, which has remained consistently popular for over 80 years, and it was impressed by the growth of its Conan games and its expanding pipeline of titles.

The investment also gives Tencent another foothold in overseas gaming markets, as well as more overseas games to license for Chinese gamers – which would diversify its domestic business away from top games like Honor of Kings and Game for Peace

5 Likes

Funcom er litt som Jagex, blir spennende å se hvor dette går framover :slight_smile:

Eller så bare fortsetter showet, og de nye eierne kaster kortene slik som ved alle andre anledninger Funcom har tiltrukket seg nye retail ifbm. med nyheter.

Nå er vi allerede 10 % ned fra det som i alle andre aksjer ville vært stålbunn. Hva tror du de som kjøpte i går gjør nå?

Nettopp, rinse and repeat med 2+ millioner økt float.

2 Likes

Såååå, hvis du er så sikker, hvorfor solgte du ikke?

Fordi jeg ikke ønsker å dytte 100k ekstra i retning ned og forsterke shitshowet?

Havner vi under snittet mitt igjen vil jeg fortsette å pleie det og øke. Slik jeg har gjort i snart 3 år.

Sikker kan man uansett ikke være. Med Tencent øker oddsen sterkt for at andre tailer seg inn i Funcom og/eller analyser. Men om det skjer i morgen eller om 8 uker vet ingen.

Jeg også håpet på et snev av fornuft i handelen. Men jeg forventet det motsatte.

5 Likes

Unnskyld?

Har du gått møkk, dritende lei :circus_tent: èt @Christian?

Skal si stemningen snudde fort fra i går :rofl: :popcorn:

Børsen er ikke for alle. Spesielt reagerer jeg på de som ikke trader, klager på tradere, men likevel sitter klistret til skjermen daglig og reagerer på at aksjen er volatil. “Lagt i skuffa” hører jeg ofte, men steike dere er oppi den skuffa å titter jevnt og trutt :rofl:

13 Likes

Psykos skulle jag kalla det.

Så det har ikke noe å si at 1/3 av aksjene går fra en skipsreder til verdens største spillselskap? Det er en «ikke nyhet»?

Se på kursen de kommende dagene/ukene så har du svaret. Tror vi allerede idag kan se konturene av hva fasit på det spørsmålet er. I allefall inntil det plutselig skulle komme noen og støvsuge opp aksjene som for øyeblikket byttes mellom folk som prøver å tjene 5% i slengen.

1 Like

Stemningen snudde når det kom melding fra Malmberg.

1 Like

Hvem er hvem i denne posten?