Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg tror folk blander effekten av nyheten på kort og lang sikt. På kort sikt har @Onns helt rett. Hva som skjer pga. dette f. eks neste år is anybody’s guess, men jeg tror man skal slite med å tolke det negativt. Det som ER negativt er at en primærinsider selger såpass mye, uansett grunn. Har opplevd det før, sist med Mr. Dahle i Nano som skulle pusse opp kjøkkenet og betale litt skatt :wink:

1 Like

Its called «Dune»…:yum:

Nettopp dette. Negativt uansett hvordan man vrir og vender på det. Hadde han enda sagt rett ut at det var krangel i styret eller noe. Men neida bare dumpe ut med en gang Tencent kommer inn. Håper han er raskt ute av styret.

2 Likes

Mtp kortsiktig effekt er det litt hipp som happ, men ser man på hva som har skjedd i andre selskap Tencecnt har gått inn i (Paradox, Frontier etc) så tegner det et ganske pent bilde av fremtiden for Funcom.

3 Likes

Nei, det er kursfallet som snudde stemningen. Malmberg sitt salg hadde blitt børstet av ved oppgang.

1 Like

Fy F for en tullete aksje dette virkelig er. Tulleaksje !

Bunnfisker Funcox2 nå :grin::crossed_fingers:

Say what? Er vel ganske opplagt hvilken stigning vi ville fått i går uten det salgspresset? Så kom meldingen og effekten av denne ser vi i dag, kombinert med alle som kjøpte i går som er i rødt.

4 Likes

Nei, ting ser bare ut til å ta litt mer tid enn jeg trodde, så da gidder jeg ikke sitte med 70% funcom. Liker selskapet. Sitter med 15% nå, har tenkt å øke til 30% igjen, kanskje før nyttår? Får se hvordan jeg liker coop, så kanskje jeg er på 70% igjen.

Klarte nesten 7% ned ja, awesome!

1 Like

Det må være verdensrekord etter en slik type investering. Godt jobba Funcom.

1 Like

Får ikke mye drahjelp fra ledelsen i funcom heller. Ett inside kjøp nå hadde bremset noe av nedgangen

1 Like

Skal alle ha kortsiktig gevinst? Dette er jo helt vanlig.
Alle vet at Funcom går ned på gode nyheter.
Så enten må folk sitte stille eller selge og kjøpe billigere.

Det er lenge til 2020 og payday.

Du er innforstått med hvor sykt det er at et SMB tech/spillselskap knuses på børs (innsidesalg eller ei) etter at Tencent kjøper opp 1 / 3 av selskapet?

3 Likes

Från Discord;

12 Likes

Jeg skrev null stygt, utover at Atle og Fred kom godt ut av denne nyheten. Det er et faktum, og så får han bli så snurt han vil.

Det var en nøytral observasjon, jeg har aldri- og vil aldri se på Malmberg som noe i nærheten av vestlendingen (slik han evt. ønsket å fremstille det som).

For øvrig mange som derimot har skrevet direkte stygge ting om ham på Discord - slikt holder jeg meg for god for.

9 Likes

Han har tydeligvis mer tro på at pengesekken vokser hvis han plasserer det i noe annet.

Få inn flere fond i aksjen? Tencent har nettopp kjøpt 30% av aksjene…

Japp han har ju en egen verksamhet med samma IPn som Funcom

mmm, og han har jo sikkert ingen penger fra før eller muligheten for lån i de selskapene.

Han har haft det ganska tufft senaste 20 åren. Är egentligen senaste 2 åren som hans arbete givit frukt.

3 Likes