Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

At Jebsen selger alt til Tencent er faktisk et scenario som nesten var alt for positivt til at det kunne være realistisk. Men nå har det altså skjedd og likevel går det som det går her.

5 Likes

Sitter kvar med 2.25 miljoner aktier

4 Likes

Ta de lugnt.

Selvsagt kunne man ønsket at ikke såpass mye av etterspørselen disse dagene hadde blitt tatt unna av Malmberg sitt nedsalg, men nå er det gjort, og Funcom har blitt profilert på en trillion investorfeeds de aldri ville dukket opp på uten Tencent sitt kjøp, og kan handles til fuckings rabatt ift til Tencent.

Vi vet at en hel MENGDE insideraksjer som ville bort nå er ute, og det er bare flott.

https://seekingalpha.com/symbol/TCEHY

https://news.yahoo.com/tencent-continues-western-expansion-acquiring-190400413.html

https://www.nasdaq.com/articles/tencent-takes-29-stake-in-computer-games-maker-funcom-2019-09-30

5 Likes

Det jeg mener er at salget ikke påvirker/endrer Tencent sitt kjøp på noen måte, samt at det størrelsesmessig er usignifikant. Jeg tror de fleste deler denne oppfatningen, og at nedsalget i dag primært kommer av standard “sell on news” og “Funcom psykologi”

Joda, innsidekjøp pleier jo å gjøre det i denne aksjen - eller hva?

Er det ikke nok nå? Mye negativitet spør du meg! Rett fokuset annerledes nå. Selskapet ruller videre.

• Nå er det 1 måned til MoM,
  • Og min personlige favoritt: 2 måneder til Mounts update(tror denne blir gigantisk med mye markedsføring)
  • 4 måneder til Conan chop chop
  • Snart mer info om Coop scooter.
5 Likes

Istället för att kasta skit på Malmberg kanske man ska sätta saker i perspektiv istället. Malmberg ägde IP katalogen som Funcom gjort spel på. Var glada att Funcom fick köpa 50% av Heroic Signatures. Jag är ganska säker på att Tencent inte köpt in sig i Funcom om man inte ägde några IPn.

10 Likes

Sånn, da kan vi anta at de som skulle frontrunne Malmberg er ferdige? Blårøyken legger seg nok nå så får aksjen ro til å finne hvilken retning den faktisk vil. Ser det trolig iløpet av uken.

ASP ønsker visst at tencent skal overta hele selskapet så billig som mulig.

Det blev i alla fall resultatet med 29% av bolaget.

5 Likes

Nå synes jeg nok er nok av sutring og synsing…det som har skjedd kan ingen av oss gjøre noe med hverken fra eller til period. Sitter fremdeles rolig i båten og laster litt når det passer seg og jeg ønsker heller å ha fokus på hva fremtiden kan bringe med de nye eierne…det blir spennende det!!!

4 Likes

Er grunnen til at vi sutrer og griner at vi trenger pengene vi har dyttet inn i selskapet nå, så skulle vi solgt i går. Om det er fordi vi har tatt feil ifht utviklingen og føler oss lurt, så erdet selvfølgelig surt og irriterende.

Har dette byttet av aksjonærer materialisert seg på noen som helst måte enda? Svaret her er vel egentlig nei, men også kanskje. Det kan ha sådd ett frø hos flere andre aktører som i sin tur kan begynne å undersøke selskapet nærmere og også kjøpe aksjer.

Det har ikke skjedd noen endring hverken nyhetsmessig eller salgsmessig i Funcom etter dette aksjonærbyttet, og Funcom skal fortsette med å lage spill og tjene penger på egenhånd. Forskjellen nå er at de når ett gigantisk marked på en ny måte og har en aktør som kan bistå på også mange andre områder.

Skal man fortsatt være Funcomaksjonær eller skal man finne noe annet spennende? Det er bare en salgsknapp unna, valget er ditt. La oss slutte med denne sutringen og se fremover, hvis ikke så vinner de andre.

Og funcom har fremdeles bare ett storspill bak den nye strategien og vise til. Det gikk veldig bra. Kanskje Tencent kan bidra til noe gøy ifht nye coop, dette er en sjanger de kan brukbart :wink:

12 Likes

Nyper mig i armen. Tencent äger 29% i Funcom! WOW

9 Likes

Dagens omsetning hos de forskjellige meglerhus.

Spent på om vi nå får større volum i aksjen fremover, eller om det bare blir et kort varig blaff. I fob. med Tencent sitt inntog på eiersiden.

13 Likes

GS…watch out for it

2 Likes

Hvem benytter Goldman Sachs da?

ENSK = SEB eller?

Jeg skal ikke si noe sikkert altså, men jeg vet at Goldman Sachs og Tencent har jobbet mye sammen. Og fordi han her har jobbet der før.

Martin Lau Chi-ping, president of Tencent Holdings, joined Tencent in 2005 as chief strategy and investment officer, before being promoted to the president a year later.

Before Tencent, he worked for Goldman Sachs’ investment banking division

4 Likes

Warren Buffett?