Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ville jo være smått utrolig om de ikke gjorde det. De får komme inn nå, på omtrent samme kurs de gikk inn med for over et år siden, med enda litt redusert risiko (i form av at selskapet har fortsatt å levere bra og har nok en inntektskilde på markedet.)

Vet ikke hvor du har funnet tallene, men Anet er eid av NC soft. og Q3 tallene deres viser at GW2 dro inn 150-160MNOK i Q3 18. De viser ikke EBIDTA for Anet direkte i rapportene sine så er vanskelig å si hva Anet har i overskudd, men de har jo over 400 ansatte, så skal jo noe penger til for å brødfø disse.


Når det er sagt så er det jo ingentvil om når GW2 virkelig produserte casholinos. Lansert som fullpris spill så hamret det jo penger det første kvartalet. Fikk riktig nok en grei opptur kvartalet etter de gikk f2p (q4 15) , men det holdte et kvartal (Q116 hadde lansering av ekspansjon som kostet penger)

Da tror jeg vi har forskjellige definisjoner av Indiedeveloper :slight_smile:
Jeg synes alle er for store (antall ansatte) til å bli lagt i den kategorien, samt at de har relativt store eiere bak, men det kan man jo forsåvidt si om funcom også nå.

1 Like

Absolutt. Gw2 ble jo også lansert i en era hvor MMORPG var mye mer hipt enn det det er nå. GW2 var også en hypet tittel, obviously pga suksessen te gw1 og en stor Fanskare av sjangeren (EverQuest, WoW, GW, EVE, Tera, FF-online, ElderScrolls Online m.m).

Den grafen var veldig fin, forresten. Ser du den halen? :slight_smile:

Isåfall så skal jeg heller trekke ArenaNet som Indie developer fra listen da, så får du sove godt om nettene :grin:

Hva tenker dere om mobilapper til Funcom sine spill, da? Slik som Fallout Shelter, f.eks. Eller Warframe sine mobilapp som har en bra synergi med spillet og som garantert gir mersmak.
Det er slik jeg ser for meg at vi begynner… I det små.
… Eller er det å banne i kirken, også? :joy:

1 Like

Haha, sykt å se på at de dro inn nesten en milliard på GW2 i Q4 2012. Var ikke klar over at det hadde tatt av så sykt. Det er forresten et ekstremt godt eksempel på hvor bra en oppfølger kan gjøre det. Samme opplegget som med Payday vs Payday 2.

1 Like

https://player.fm/series/investerarens-podcast/bonusepisod-radarparet-armfelt-sprinchorns-nysatsning

7 Likes

Takk, den skal høres.

“Vi kommer til å ha enda større fokus på lønnsomme bolag og bolag som alt er på børsen” Sier han.
Da må jo Funcom bli endel av portisen! :slight_smile:

5 Likes

Ja her var det liv😉
Bare jeg som kjøper i dag?

Tom for tolmodighetskrem og drittlei av å vente på nyheter :zzz:

Vær du helt trygg. Vi VIL få oppgang fra dette nivået mot Q4. Men er man litt fornuftig er man i aksjen lengre enn som så. Tror vi vil se 20 igjen i løpet av 2019.

2 Likes

Det kan se ut som om det kan bli en god rapport feks sammenlignet med hva Redeye kom med, har posisjonert meg ifht det. Falt mye nå og pen økning på flere på topp 20

Ca 30k omsatt under 12.90. Av de røyk maks 10k på stoploss. Ikke mye å hente fordi ingen av intradagstraderne var inne.

3 Likes

Fet omsättning i callen

3 Likes

Nå skal de streame live flere ganger i uken :clap: I tillegg til twitch og mixer skal de nå også livestreame på youtube :star_struck:

6 Likes

Stora flöden sista timmen i Svenska gaming/tech aktier. Och många av dom så äger Robur en ansenlig mängd. Jag tror att de är Armfelts nya fond som tankar aktier. Eventuellt i FC? Spännande om det fortsätter imorgon

2 Likes

4 gånger i veckan, varje vecka. Nice!

Ser sånn ut - i så fall er det de som handlet i FC også.

Kan jo håpe, aksjen trenger noen nye litt langsiktige eiere av en viss størrelse.

Behovet for endringer på eiersiden er påfallende. Volumet har ikke vært så lavt siden første halvår 2016. Noe som er litt ironisk gitt situasjonen selskapet befinner seg i (uten at jeg skal ta opp igjen diskusjonen hvorfor det er slik åkke som).

1 Like

Bare å lene seg tilbake som vi har gjort siste 6 mnd uten positiv kursutvikling. Multiplene har så og si forsterket seg for hver mnd som har gått.

Kursen har ikke så mye valg når 2020 kommer. Dersom kursen ikke er nærmere 30 enn 10 på et tidspunkt mot den tid, vil det bli heeelt galehus i aksjen når markedet våkner-det er jeg helt sikker på.

1 Like

Denne utvasking som har pågått i aksjen nå er noe som i stor grad vil fjerne de kortsiktige som ikke følger med eller de jeg kaller adhd traderne som ikke i like stor grad kan kjøpe opp kursen som i gamle dager uten noen form for fundamental forankring annet enn tro, håp og manipulasjon. Hype funket dårlig sist. Og det ble ikke all verdens salg på Myz så det var riktig. Jeg er såpass bevandret i gaming at jeg klarer å se hva som har potensiale eller ikke. Har ett veddemål gående angående myz, håper jeg taper det men ser ut til at det kommer en tusenlapp min vei, den skal isåfall gå til noe veldedig ala Røde Kors :+1:uansett, blir spennende å se CU, den kan sikkert selge 750k eller rundt der ila ett år, ellers er det jo gøy å se at de blåser litt liv i CE igjen og kommer med litt kjærlighet. Coop shooter blir spennede og også hva de har kokt sammen av Haloween horror, likte The Park som konsept og stemning om det stemmer at det bygget på det.

2 Likes