Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jepp og de kommer inn til en billig penge - mens mange av oss andre har vært så altfor lenge i denne aksjen og begynner å bli drit lei.

I alle fall greit å bli kjent med hvem det er så man kan holde seg langt unna selskaper hvor de befinner seg. Eller OSE for den saks skyld. I alle fall hvis man er langsiktig.

5 Likes

Da har nok kompisen din fått kjøpt aksjene sine i dag…

God trade :ok_hand:

2 Likes

De är snart 2020. De kommer fortsättningsvis vara instabilt fram till FUNCOM berättar mer om framtiden.

1. När revealas/släpps Coop?
  2. Vilka publishing spel släpps 2020?
  3. Vad har de på gång till Dune filmen ?
  4. Vad är på gång 2020 till CE?

Tencent köper på att de ser goda möjligheter på dessa punkter. Marknaden är kortsiktig men marknaden behöver mer info.

Jag tror fonder/privatkunder kommer flockas sig när dessa 4 punkter ser klarare ut.

EDIT. Traders är fantastiskt i ett papper. Dock är EN trader inte bra. Så jag välkomnar storvestre. Jag hoppas det kommer många fler = färre papper att slåss om = högre kurs vid fundamenta. LIKVIDITET (volym) behövs i ett papper. Det skapas av traders. Fler = mer volym

8 Likes

Slik aksjen har utviklet seg vil jeg si at «markedet» bryr seg om 1 og 3 og driter litt i 2 og 4. Dette da de 2 siste ikke virker å være «triggere» på samme måte som før og det er andre ting som er vel så avgjørende for kursen i det litt kortere bildet.

Private investorer vil ofte danne seg et bilde ved å lese her på TI, shareville etc, men tror proffe(re) investorer nok ser mer på q tall og hvordan aksjen utvikler seg over flere kvartal. Om de da ikke «bare» kjøper på Tencent effekten.

2 Likes

Jeg er ganske enig i det meste du skriver. Det virker som markedet er sulteforet på Coop info. Dune kan overraske da det virker mange ikke tror dette kommer før 2022!.

Jeg begynner å tro at Moons kan bli større enn mange håpet, selv om dette ikke kommer til å slå ut nevneverdig i kursen.

Jeg blir nesten overrasket om det ikke kommer noe coop info ila året. Og vi er jo i sluttspurten nå.

5 Likes

Håller med! Och jag tror MoM kommer till Switch nästa år med.

Dessutom älskar jag att hitta spelsläpp som igår. Helt oväntat att The Park släpps på Switch. Nyheten har säkerligen läckt men detta är en indikation på att snart håller Funcom på att bli så pass stora att de inte behöver kommunicera alla släpp. De kommer släppas spel, uppdateringar, DLC , plattforms extensions på löpande band

3 Likes

Uppdatera mig med release datum fär MOM och CCC ?

God, men irriterende god egentlig. Så fikk han jaggu tak i de på 13.80 også selv om det snudde på 13.90 ca 2 ganger. Nå var det jo det jeg ville, men nå sitter jeg stuck i minus og han håver inn. Må bare holde på dem. Ikke faen om denne skal gå uten at jeg får med meg ALLE prosentene

Halloween för MoM och Q120 för CCC

1 Like

Och mounts i dec ?

Men varför kommunicerar FC inte att The Park kommer på Switch? Särskilt under rådande omständigheter är det helt obegripligt.

1 Like

Undrar jag också

Jag tror nyheten har läckt från Nintendos sida. Är säkert tänkt till halloween hypen.

1 Like

Fordi de ikke kommer med slike meldinger før spillet kan kjøpes, så de får maks valuta for pengene. Finansielt, så påvirkes Funcom svært lite av denne releasen.

3 Likes

Givetvis vill man ha mest hype kring släppet, men man kan säga ett pip innan också. Annars skulle alla spel släppas lika plötsligt som en meteor från himlen. Och nu ser det ut som det gör med bolagets stillastående värdering (om man ser tre år tillbaka i tiden), då behöver ledningen fundera på sina kommunikationsstrategier. Amatörmässigt, imho.

Just därför kan det vara extra bra att använda släppet för att stärka tron på bolaget.

Håller till viss del med men The Park tror inte anses vara någon kursdrivande information då de inte kommer ge tillräcklig impact på slutraden. Men jag tror helt enkelt nyheten har läckt och nyheten är till för något annat. de är bara å avvakta :slight_smile:

Funcom skal først og fremst levere et så godt som mulig resultat til sine investorer, ikke hype selskapet så godt som mulig.

1 Like

Ja, det är alltid bara till att avvakta. :wink:

Nej, jag begriper inte. Och ”läckan” är Nintendo?