OSE når en ny rekord for tilbakeståendehet. Funcom kurs 2 kroner under Tencent.
Jag den 30/9:
“Den här gången är det annorlunda, nu jävlar. Tencent köper in sig! Game changer och jag måste med på tåget igen!”
Jag några dagar senare:
snitta tills du ligger all in lendo chips dipp
Haha hjälper inte. Det här är en mycket mycket sjuk aktie på en mycket mycket sjuk börs.
Kommer kunna “snitta in mig” hela vägen ner till 0 NOK.
Det er til å grine av… men det går seg til!
Hvis du skal klare det må du vel selge? (aka. trade) ?
Nejdå jag sitter faktist lugnt den här gången. Det måste vända helt enkelt.
Tittar man på vilka investeringar Tencent gjort hittills så har väl de flesta haft en väldigt positiv utveckling sett på några års sikt. Verkar bara gå “lite” trögare än vanligt här…
Ja, hehe, det var bare en kommentar ifht. å “snitte seg ned til 0”. Jeg ser ikke for meg hvordan det er mulig med mindre du kjøper - selger med profitt og sitter “gratis” med overskudd av aksjer liksom.
Det var ju bara tull Det var ett ironiskt svar på @antzzo’s svar ovan bara. Men det borde ju vända här nere nånstans snart tycker man.
Press Release - Funcom releases Debaucheries DLC for Conan Exiles
Artikkel i CW i dag. Noen som har tilgang til den?
https://www.cw.no/artikkel/arbeidsplassen/her-kan-de-ansatte-spille-spill-sa-mye-de-vil
Morgan Sandbæk, som er avbildet her, er oppført på LinkedIn med at han også jobber i Red Thread Games. Det er jo litt interessant.
Vil tro det kommer av at han har glemt å sette sluttdato i RTG. Uansett positivt for Funcom sin del at folk kommer tilbake.
Ser inte att Morgan jobbat på Funcom innan?
och om någon har tillgång till artikeln, dela gärna privat=)
Verkar som Funcom använt Zeuz till hjälp med Server issues osv i Conan Exiles. Hon nämner i slutet att de har några exciting projects på gång. Promo film för Zeuz
Nei det har du nok rett i, ser ikke sånn ut. Men får håpe på et samarbeid med RTG, de slet vel litt med salget på siste tittel. Hadde vært moro med et samarbeid om den nye tittelen, “Svalbard”.
Vill man ha samarbete med RTG? De gjorde väl ett jäkla piss jobb i Funcom förut
Nei det vil jeg ikke si, var vel heller ledelsen i Funcom som var ræva på den tiden der.
OK! Ja RPG spel ligger ju rätt i tiden. Ser ut som de fått backning av Norwegian film institute på de projektet också. Post-apokalyptiskt också… Kanske Mutant RPG hade varit coolt där? ;D
Vad är motsvarigheten till allabolag.se i Norge?
proff.no