Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Purehelp. no kanskje?

RPG?

RTG har vel sin hovedkompetanse på historiefortelling.

Vil også si at det var noen designvalg som var lite gjennomtenkt og det tror jeg ikke man kan skylde på ledelsen.

2 Likes

Fritt etter hukommelsen min om Funcom sine beslutninger i type spill de skulle fokusere på:
Funcom anno ca. 2006 var at de gjorde ferdig Dreamfall (2. spillet i serien til Ragnar) og ga ut det til relativt gode kritikker, men det at spillet ble piratkopiert mye, skadet salget. (Slutten på spillet var kanskje ikke den beste ideen, men ingen trodde vel at det skulle ta så mange år før de kom videre i historien, anbefaler alle å spille hele serien!) Det ga vel også ledelsen makt til å droppe offline spill til fordel for MMOs som ville sikre de stabile inntekter, slik som andre hadde stor suksess med på den tiden. Age of Conan ble neste prosjekt i 2008.

Valgene som ble tatt når det kommer til størrelsen på prosjektene er vel der man kan skylde på ledelsen.

De står RPG på deras hemsida om project Svalbard iaf

1 Like

Svalbard

Svalbard is a post-apocalyptic Polar Punk survival RPG that takes place on the island of Svalbard at the end of a nuclear winter, a thousand years from now.

Play a young pilgrim sent north by her tribe to find humanity’s salvation in the fabled Ark. You’re accompanied by your companion animal , and together you must survive the never-ending winter.

Hunt, build, fight and explore the hostile landscape together — and find your way to the Ark, where you might unlock the secret to mankind’s destiny.

Svalbard is in production for PlayStation 4, Xbox One and Windows PC.

https://www.redthreadgames.com/games

Låter väl definitivt som de skulle kunna passa på Mutant som IP?

2 Likes

Efter Tencent köp i drömvärld

9 Likes

Funcom pleier jo å gå ned 10 % når man får nyheter og i tillegg har dårlig makro. Så dette var jo ikke så verst :muscle:

2 Likes

Fylte nå på litt i dag også jeg da😉

1 Like

Dlc #13
Season pass 2 #59

:moneybag:

11 Likes

En søt liten jente reiser nordover med en and og en gris for å finne arken, menneskehetens siste håp. Ser for meg at det kunne funket med MYZ her.

2 Likes

Precis!

1 Like

Ser ingen grunn til at Funcom skal gjøre noe med Red Thread, de forlot jo Funcom, og det er jo tydelig han har glemt å stoppe RT jobben sin på Linkedin, siden han har startet Funcom.

1 Like

Angående Zeuz.

Fra sidem dems.

3 Likes

Under 14 nok igen… Vänta nu… Är det Funcom eller Starbreeze som är under rekonstruktion?

Ja man kan jo lure. Jeg selger ikke en aksje. Uansett. Plutselig så sier det Boom. Og da vil det gå fort oppover at du vil ikke få tid å dra på deg joggeskoa

1 Like

testinnlegg…ignorer…

1 Like

Herregud! Der stoppet hjerte😂

Står stille og jokker nå. Venter på melding. Få noe fond eller COOP nå da.

3 Likes