Verkar inte som att Funcom ska till EGX i London. Synd -det är en kul mässa och bra utställningsfönster! Och kort resväg från Oslo.
Verkar fortfarande finnas biljetter kvar dock! (hint hint ;).
Verkar inte som att Funcom ska till EGX i London. Synd -det är en kul mässa och bra utställningsfönster! Och kort resväg från Oslo.
Verkar fortfarande finnas biljetter kvar dock! (hint hint ;).
“Ny spillutvidelse setter fråtseri og begjær i fokus”
https://www.nettavisen.no/livsstil/funcom-med-het-oppdatering-til-conan-exiles/3423858604.html
Rt? 4tegn
14,25
åtteteikn
Edit: 14,34
Statistisk… 90% på video nr 2
Han duden i soffan ser ut som en garvad Tekinvestor, inte det minsta förvånad när kraschen kommer
Forstår det slik at den største veksten er i mobilspill. Mulig vi kan få ett conan spill på den plattformen om ikke lenge?
Kanske licensera ut Conan som IP till extern utvecklare som tar ALL RISK i projektet och där Funcom enbart får royalty, japp! Funcom själva ska ALDRIG ge sig in i den branschen. Dom har noll koll och insyn
Er vel noen andre i tencent-porteføljen som kan ta den jobben
Nå er vel konvertering til mobilspill ganske godt lagt opp til å gjøre i UE4, så det er vel ikke helt utenkelig at dette skjer.
Kan også sies at Legospillet var bra laget, men Lego la føringer i det spillet som gjorde at det kanskje ikke ble så bra som det kunne blitt. For øvrig favorittspillet (på mobil) til sønnen min, så han var litt lei seg når de la det ned.
Gick 80k nu
Dessverre står begge på stedet hvil
Han nede faller litt tilbake
De är mycket högre risk att som PC/gaming utvecklare helt enkelt byta fokus och även börja göra mobil spel. De finns ingen expertis i de området bland anställda. Dom är inte anställda för den saken. Dessutom krävs det mycket resurser och pengar att utveckla och marknadsföra/monerisera mobilspel.
De jag inte är emot är precis de jag skrev innan,. Att en annan utvecklare får gärna ta risken så får Funcom royalty intäkter
At det ikke fins erfaring blant de ansatte er vel ikke helt sant. De har jo nylig kjøpt opp et firma som sitter med bra erfaring på utvikling av software til mobil (ZPX).