Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Tvivlar på att ZPX har kunskapen att från scratch göra ett helt mobilspel själva. De hjälper ju mest till i processer där koncept stadiet osv osv redan är gjord

image

Må huske på at Funcom ikke er redd for å prøve ut nye sjangre og spill-typer. De jakter kompetanse på mange felt og plattformer, og gjennom switch-arbeidet nå får de nok en pekepinn på hva som kreves av spill på mobil. Men vi får se. Jeg er positiv til mobilspill eller bare følge planen som ligger foran oss. Begge deler høres spennende ut og vil nok gi Funcom nye inntektsstrømmer.

Hvorfor all denne snakken om at funcom skal lage mobilspill? Har de indikert noe?

Kommer fra at Tencent kom inn, som satser stort på mobilspill. Og at det er den delen av spillmarkedet som er størst og vokser raskest. Funcom har ikke tatt dette opp så vidt jeg kan se. Planen i dag er alle platformer utenom mobil.

2 Likes

Store manager på plats :+1:t2:

10 Likes

Tror jeg må søke meg inn hos funcom. Masse flotte chicks :stuck_out_tongue:

Never dip your pen in the company ink.

6 Likes

Change in the Supervisory Board

2 Likes

Her kommer en av verdens største eiere innen gaming selskaper inn i styret. Skal se dette får fart på salgstall, kanaler, kompetansetilgang og sist men ikke minst aksjekurs :rocket: nå smeller det!

5 Likes

Få inn kinamenn

Krämar till med 2st. Love it

Någon som tror på att Tencent kommer inta en passiv roll… hehehe fan vilken jävla framtid vi kan få med detta IMPERIE

3 Likes

“De” skal da vel gjerne ha en par stk aksjer og :moneybag: :wink:

2 Likes

Ikke verst å kjøpe en bøtte aksjer 10 % billigere enn de 22 millionene aksjer morselskapet kjøpte noen uker i forveien :roll_eyes:

3 Likes
3 Likes

Er det noen vesentlige endringer å spore i eierlisten som er verdt å få med seg nå, ut over Tencent og Malmberg?

Sitter og leser igjennom årets gaming guide fra Redeye igjen, og bet meg merke i denne linjen fra Rui i diskusjon rundt de nye salgskanalene som feks. EGS.
«These new stores are attracting game publishers with uniquely tailored incentives that can be very valuable for some projects.»

Omen for things to come? #mc #egs

5 Likes

Länk? :slight_smile: