For å sammenligne med dem som gjorde det dårligst på OBX i dag:
Siste tre måneder har NAS omsatt for ca. 5 milliarder. Elkem har omsatt for 1,8 milliarder, mens Funcom har omsatt for 884 MNOK.
Er et stykke igjen.
For å sammenligne med dem som gjorde det dårligst på OBX i dag:
Siste tre måneder har NAS omsatt for ca. 5 milliarder. Elkem har omsatt for 1,8 milliarder, mens Funcom har omsatt for 884 MNOK.
Er et stykke igjen.
Er det ikke mer nyttig å sammenligne med disse selskapene:
Tenker at når disse er på OBX så er det håp for Funcom også hvis omsetning og markedsverdi kan måle seg med disse.
hvor ser du omsetning siste 3 mnd?
Det kan jag hålla med om. Någon av de där är väl i stort sett död i omsättning. Är det list ändring en gång per år i november ?
Ingen av de selskapene er på OBX…
Her er OBX:
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OBX.OSE/overview
Man kan laste ned excel-ark for selskapene som viser omsetning i en gitt periode.
2018
Oslo Børs har revidert utvalget i Hovedindeksen (OSEBX). Revisjonen innebærer at antall aksjer i indeksen vil være 70 aksjer.
Är det bara OBX som gäller för att fond må in ?
Jepp
Eller stryk det - nå tuller jeg.
Forskjell på osebx og obx ja Jeg roter der jeg og innimellom.
Det er faktisk OSEBX som brukes til indeksfond i mange tilfeller. Så her var det fake news fra min side.
Det er en god sjanse for å komme med på denne lista.
2 TENCENT Games Greenlighted for Commercialization 2019/10/15 11:56
38 domestic online games were greenlighted for commercialization by the Chinese government in the latest batch of game editions, announced State Administration of Press, Publication, Radio, Film and Television of the PRC.
Two of TENCENT 's games, including Homeland Dream, were approved.
Link: http://www.aastocks.com/en/stocks/news/aafn-news/NOW.970377/2
Ser fram til en tilsvarende melding på et av spillene til Funcom. Kanskje er det spill nr2 her som ikke er annonsert med navn. Trolig for tidlig enda
30% økning i kursen hvis en slik melding hadde kommet
Vi er tydeligvis mange som roter litt med obx og osebx
Mente osebx jeg også ja. Og den vil vi jo gjerne ha Funcom inn på
Er vel hvor omsettelig aksjen er som er hovedkriteriet og omsetning er jo helt klart hovedkriteriet men jeg mistenker at feks. Tencent kjøpet vil holdes utenfor.
Er ikke det der gærningen som styrer Nord-Korea?
Partypooper
Ja, såg att det verkade handla om nåt annat. Men man kunde ju alltid hoppas
disco elysium