Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Tenker at norske fond er litt sirumpa i forhold til Funcom, men d kommer. Etter Tenc har kommet inn har de så stor og sterk merkevare at de også klarer å «vaske» ut svært mye av det gamle rykte til Fun.

4 Likes

Hvem var det (her inne :slight_smile:

) som fikk et nervøst sammenbrudd ? :laughing:

HODL

2 Likes

Bra call!
~ 100k

1 Like

Var det husspøkelset som prøvde seg med en liten dump?

5 Likes

Vad tror vi om morgondagen ? Blir det paniksalg på 0 hype och 0 tro på MoM.

Sistemann ut slukker lyset :bulb:

2 Likes

Eg tror at om MOM får litt motvind vil noen benytte muligheten til å presse kursen ned,eller kanskje prøve å presse ned uansett. Om de klarer det eller ikke så tror jeg vi fort vil være tilbake på dette nivået i veien oppover mot coop shooter og dune nyheter.

3 Likes

Hadde det ikke vært for tencent-inngang så kunne det fort blitt ras i morgen. For jeg tror ikke MOM kommer til å levere noe særlig (og det tror jeg egentlig ingen tror her inne). Men nå tror jeg at Funcom er kommet på kartet hos så mange at dumpeforsøk vil bli spist til frokost.

5 Likes

Callen idag var intressant. Stor volym. Stort fall före close.
Tror inte det är lika lätt att leka tuff nu.
Förutsatt att volymen håller sig uppe en stund.

1 Like

Håper aksjen er friskmeldt noe etter at tencent kom inn, dog så blir jeg ikke overrasket mer når det gjelder kursen i funcom :see_no_evil:

1 Like

Tror det går mot salgsras, som vanlig, men tror det blir tatt godt imot av våre nye medaksjonærer. Tror freefloaten blir vesentlig mindre etter neste sell on news/launch👍

2 Likes

Risken för att sälja bort sig vid dumpningsförsök har ökat. Antagligen är det fler som vill in. Tre internationella fonder på bara en vecka är stora nyheter. Och förhoppningsvis en gamechanger.

4 Likes

Definitivt har den øket. Fra et utrolig lavt nivå til et nivå vi ikke helt vet enda da.

3 Likes

De investorene som kommer inn nå har nok gjort seg opp en mening om hvor mye vil MOM utgjøre av Funcoms topplinje, kostnader og bunnlinje de kommende årene. Hvis kursen overreagerer i den ene eller andre retningen vil jeg tro de agerer deretter.

Ser det er mange her som HÅPER at det gjentar seg med sell on news :see_no_evil: vi får se, håper noen har gått skoa av seg denne gangen, og husk, det er ikke sååå farlig å måtte kjøpe høyere enn utgang :joy:

6 Likes

MoM selger 20 - 60k første måned, og vil kort fortalt utgjøre enda en ny (mindre) inntektsstrøm. Selger det mer? Fint, men lite trolig.

Har det noe å si for kursen om det selger 20k eller 80k første måned på PC? Det tror ikke jeg.

Kan hende noen forsøker å få det til å se slik ut, men utover dét, så er det **** i havet hva gjelder Funcom etter Tencent sin posisjonering.

Jeg vil ikke si aksjen er friskmeldt, men det nærmer seg.

10 Likes

For å si det sånn, ALDRI FØR har en spillansering i Funcom foregått på lavere kurs enn største eiers inngangskurs. Så får folk tro hva de vil om sell on no news

11 Likes

Håper (nesten) på en, sell on news!! Vi ser hva som har skjedd på topp 10-20 listen siste uken … Rimelig bombesikkert at det kommer til å skje mer der fremover … Det er jo klart at både de nye ombord samt de som lurer i sivet, og som ikke har tatt en posisjon enda har en formening om hva som er billig (alt under Tencent pris antagelig). Vi får fasiten fortløpende. Selv har jeg aldri vært mer avslappet til kursen enn nå. Kan sikkert tenkes at hvis en eller annen akrobat ønsker å dumpe noen hundre K, så kan kursen kortsiktig presses ned en kronen eller 2, men nøkkelordet her er kortsiktig. Jeg snakket med en kar i dag som var interessert i å ta en «liten» posisjon. Jeg sa kort at alt under 16-17 anser jeg som en svært hyggelig pris. Rådet han til å ta litt nå, men at han bør være klar de neste dagene/ukene og Mnd. i tilfelle dump / robot filing. Nå er det bare å bli ferdig med akkumuleringen for de som ikke det er, også er det bare å flytte fokus over på andre prosjekter i påvente på at denne raketten tar skikkelig av … Er jo nesten ikke spennende lengre. God kveld videre :metal: :v:

9 Likes

Er ganske ny aksjonær i Funcom, og blir litt overrasket over at det er så mye fokus på dumping ifb med lansering av nytt spill. Slik jeg oppfatter det, og tror ikke jeg er helt alene, så er ukens lansering ikke noen stor begivenhet, og er heller ikke hauset opp ut fra hva jeg vet. Men mulig jeg blir klokere i løpet av uken.
Uansett tror jeg fokus er fremover nå med en ny tidsalder med alle de mulighetene som ligger i samarbeidet med Tenc. Tror også at kursen vil bli deretter, men som sagt kjenner jeg lite til tidligere handelsmønster annet en at det er noen tradere med litt kapital som har styrt mye av kursen opp og ned, utløst SL etc. Kan jo godt hende at de gjør det en stund til, men substansen i selskapet er hvertfall endret.

5 Likes

Kursen har steget mye rett før spillansering. Kursen pleier å tryne etterpå. Jeg har ikke solgt en aksje.

1 Like