Får vi info om coop nå så tror jeg det kommer i h1 2020 .
I forrige kvartalsrapport valgte de å vise menyen fra coop-spillet. Vil overraske og skuffe meg om de ikke drypper mer fra coop spillet, uavhengig av om det blir releaset i H1 eller H2.
Spelar förväntningar över huvud taget någon roll längre?
Selvfølgelig, vi har 1 stortittel å vise til siste årene, det var CE og se hvilke utslag det hadde kursmessig.
Vanskelig å si hva som egentlig spiller en rolle i funcom lenger.
Så lenge vi er på Oslo Børs og handelen som har vært i papiret fremdeles tillates så er det nok svært lite som hjelper.
Då ja. Jag menar nu.
Efter minst ett år av misshandel av handeln.
Vi har ikke hatt noe spill som potensielt /reelt sett kan selge og være en gamechanger for Funcom. Det var CE, Dune blir potensielt deres overlegent største salgssuksess og mutant kan bli bra. Så jeg tror markedet reagerer helt annerledes om det kommer noe som viser ett potensiale til å selge milioner av spill heller enn noen hundre tusen vi har sett på publishertitlene
Tencent fortsätter köpa!
Dune er jo den helt åpenbare gigatriggeren i denne aksjen, alt det andre er hovedsaklig positive faktorer som reduserer nedsiden i caset betraktelig.
Mitt viktigste SWAN-element i Funcom er:
Caset er så radikalt forandret på noen år når det gjelder nedsiderisiko at markedet rett og slett ikke tror på det.
Marknaden är korsiktig i Funcom och har alltid varit så. Sedan får man komma ihåg att året 2019 blev inte de året vi hade tänkt oss från början. Att inte coop-spelet kom i 2019 är väl den mest bidragande orsaken till att vi står där vi gör idag.
Långsiktigt framöver ser det riktigt bra ut och flera viktiga strategiska beslut har tagits i år (Yes jag har ett långsiktigt innehav intakt):
-
Storsatsningen på CE där mounts följt av mest säkerligen sorcery och ny paid map kommer göra att CE imo kommer leverera bättre intäkter i 2020 än 2019.
-
Conan singleplayer som blev pausat är imo ersatt av The Outsiders projektet. Iaf sett till potential tror jag mer på detta när man såg Darkborn gameplayn (Varför kom inte denna infon samtidigt som man pausade conan sp?! Märkligt!)
-
Dune kommer komma tidigare än alla tänkt. De kommer bli en rejäl satsning på Dune och nu har Funcom alla förutsättningar att skapa något magiskt. Funcom kommer kunna kapitalisera på Dune IPt med flera spelsläpp framöver.
-
Publishing biten växer och The Outsiders kommer bli första provet på ett större publishing projekt.
-
Tencent kommer bidra till flera viktiga strategiska beslut på lång sikt.
Det sista utropstecknet är Mutant Chronicles coop spelet. När får vi reda på mer?!
2020-2021 ser riktigt bra ut och förhoppningsvis blir 2020 de året vi hade tänkt oss för 2019.
Her kaster folk kortene får å bytte over i oljerelatert. Sånn er realitetene, ikke noe å henge seg opp i.
Presentation of Third Quarter 2019 Financials
Bra post som alltid, men jeg trodde Conan singleplayer spillet ble droppet for å satse på Dune. Så er Outsiders et nytt prosjekt som er helt uavhengig av utsettelsen av Conan Singleplayer. Derav to forskjellige meldinger. Slik var det i alle fall jeg oppfattet det.
Nei.
Har det någonsin gjort det?
Gjelder kun når forventningene er for høye
Absolut. Jag tror också de var av två olika anledningar som du skriver men jag menar att detta är något IR behöver arbeta mer på. De blev ju en ganska negativt inslag i Q2 rapporten av att Conan SP blev avbrutet. Jag tycker att man hade kunnat använda dessa två nyheter i samma PM för att på så sätt få marknaden att förstå att de sker både positiva och negativa inslag… men vi hade väl säkert ändå legat vid den här kursen
Noen som har oversikt over hvor mange aksjer ledelsen i FC har?