Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Sjekk siste kvartalsrapport :slight_smile:

Er ikke så dårlig statistikk for Conan Exiles heller akkurat da:

4 Likes

Klarer du å se når det var gratis for ps4 eiere? :smiley:

jeg regner med at det var rundt april :rofl:, men hvor lenge var det gratis og er det det forsatt?

5 Likes

Det var nok april i år når du ser den spiken på grafen til @Tippe :wink:

48.000 nye eiere på PS siste mnd… Går "greit":joy:

1 Like

Jeg er klar over når det var gratis, det var mest ment som en spøk.

1 Like

bilde

1 Like

At de har solgt 48.000 på Playstation siste måneden?

Eller kan det være folk som skaffet seg spillet da det var gratis og nå har begynt å spille det?

1 Like

Det er vel en stund siden. Jeg tenker at flesteparten ikke er sånn at de venter såå lenge med å prøve et spill.

Vel.

Hilsen mr “har kjøpt 40 spill på steam salg som jeg aldri har lastet ned en gang”

5 Likes

Har et titalls spill på steam jeg ikke har spilt i det hele tatt. Har også en del spill på Epic store jeg har sikret meg fordi de har vært gratis…aldri spilt de heller.

Er nok mange som er i samme situasjon.

1 Like

Enkleste forklaring er at spillet selger godt.

Celestar og Savepig. Vi her inne kan definitivt ikke betegnes som folk flest🙂

Gratis er feil ord å benytte, det har vært inkludert i et abonnement :slight_smile:

Bruken av ordet Gratis virker som Funcom har gitt det bort, noe de definitivt ikke har gjort, de har fått en god sum for å inkludere det.

Basert på ubekreftet rykter i markedet, så er avtaler en fastsatt sum rundt 10-20% av hva de ville fått ved vanlig salg av det samme antallet.

Disse pengene dukker nok opp i q3 tallene, basert på at det er vanlig med ca. 2-3mnd forsinkelse.

3 Likes

Funcom pleier å smøre sånne inntekter ut over tid. Cash dukker nok opp i Q3 mens inntektene er ført over flere kvartaler

Rykker stadig nærmere 13 for å kjøpe meg inn igjen, men jeg tror jaggu meg den fort kan vippe enda lavere?

1 Like

Från skyhög omsättning till tokdöd omsättning. Stabilt

1 Like

Väntan på att säljarsidan ska växa till sig innan det blir expressfart upp igen :wink:

1 Like