Blir selfølgelig å ta ut de med stoploss på 13 og sikkert litt lengre ned på 12 tallet for å være helt sikker! før det blir oppgang, halleluja stemning, det nærmer seg 2020 osv
Jag ser att e24 skriver “kursmål 19,97” på Funcom. Var kommer den siffran från? Något de kommit fram till själva? Ska erkänna att jag troligen inte sett så långt ner på sidan tidigare och därför inte lagt märke till det
Tut tut! La oss få et skikkelig Funcom 2.0 rally til 13.40 nå!
4k til på meg i dag. 13,10
Var ikke mange aksjene som skulle til før vi var der
Ja nu kjør vi gutta!
Men volum må til før den store kan fylles
Hadde vært greit om den snudde nå ja…
I går ble det annonsert at Tencent inngår samarbeid med Improbable, som utvikler SpatialOS-plattformen. SpatialOS er en alt-i-ett skyplattform som samler onlinetjenester, hosting, verktøy og multiserver kommunikasjonsnettverk (langt mer stabil serverpark + cross-platform) og gjør det enklere, mer effektivt og raskere å gi ut multiplayerspill. Plattformen gjør det også enklere og raskere å utvikle og teste spillet.
Improbable havnet i begynnelsen av 2019 i konflikt med utvikleren av Unity. Unity endret sine retningslinjer, noe som førte til at det ville bli ulovlig å bruke SpatialOS. Improbable inngikk dermed et samarbeid med Epic Games, og opprettet et fond for utviklere som ville bli rammet av denne endringen. Det som er enda mer interessant er at Improbable i 2016 inngikk et samarbeid med Google, noe som gjør at den kommende plattformen Google Stadia har støtte for SpatialOS. I september 2019 kjøpte Improbable opp utvikler Midwinter Entertainment, som utvikler online shooteren Scavengers (Unreal Engine 4).
Plattformen kan benyttes uavhengig av hvilken spillmotor spillet utvikles i. Man kan enkelt porte et eksisterende Unrealprosjekt, som vist her på hjemmesiden til Improbable.
https://improbable.io/spatialos/gdk-for-unreal
Jeg tror Tencents innhopp i Funcom, og dagens annonsering, åpner for at Funcom slipper sine kommende spill på denne plattformen (samt porter andre titler). At SpatialOS er kompatibelt med Google Stadia er også et solid pluss. Klart at Google ønsker seg en co-op shooter eller to. Ingenting som trekker spillere mer enn den sjangeren.
Jag har inte speciell tro på GS som platform, känns som de kommer försent till festen.
Men med det sagt så finns det alltid köpare av Google-grejer och de kommer säkert göra det skapligt. Då hade det ju varit riktigt lockade om man enkelt & billigt kunde ta sig in på den arenan också
Det er sånne koblinger av denne typen (hvis relevant for funcom) jeg håper på ut av Tencent eierskapet. Samt tilgang på det kinesiske markedet. Samt kjøp av flere aksjer over børs.
Er ikke dette ganske genialt for Funcom? Noe av de største klagene på CE i begynnelsen var jo for lite, og for ustabile servere pga stor pågang. Regner med dette burde være noe enklere å overvåke om det er slik at det er åpent for et samarbeid her.
Ang. Funcom så stiger aksjen etterhvert. Ikke noe å stresse med Sitter nok med 15-18kr et sted i romjula. Så lenge forslaget om de to fra Tencent i styret i den ekstraordinære generalforsamlingen går igjennom. Noen som har datoen for den?
Tencent bygger ett redan stort imperie ännu större. De vill äga så mycket som möjligt för de vet att de kommer ge enorma synergier framgent… de är därför de köpt Funcom och de är därför man ska äga Funcom
Storsatsas i ZPX. Denna bild marknadsförs dels i Brasilien.
Intressant text i bilden. De benämner Dune och Mutant Chronicles som AAA spel… dessutom för current och next-gen consoles
Snakket med improbable tidligere i år i forbindelse med at jeg var på utkikk etter ny jobb. SpatialOS ser jævlig kult ut og noe av det første jeg tenkte når jeg leste meg opp var “tenk om Funcom hadde hatt tilgang til dette når de prøvde å få til sieges i AoC!!”.
Ikke at jeg er noen ekspert men muligheten til å automatisk skalere simuleringen av en persistent verden “-as-a-service”, som hyllevare, må jo bare være helt genialt for indy-utviklere.
Hva karakteriseres ett AAA spill? CE er vel i denne kategorien iom budsjettstr og antall solgte?
Høyt budsjett med høye inntektsmål, ikke noe annet.
Har aldrig sett Funcom benämna Conan Exiles som ett AAA spel.
Hur som helst är det intressant att Mutant Chronicles benämnts som AAA. Mycket möjligt att budget ökat för spelet och därmed ledtid vilket innebär att spelet kan vara större när det troligtvis släpps H220 istället för H1
Produksjon av MC startet i Q1 2018 og full prod i Q3 2018, så hvis de slipper det i H2 2020, så har det vært i produksjon over et år lengre enn Conan Exiles var når det ble sluppet i EA.