CE hade behövt vara i produktion minst ett år längre än EA släppet om man ska jämföra det så
Antall folk i prosjektene har vel ikke vært det samme heller?
Jeg har ikke giddet å sjekke, men jeg tror USA/Norge har ca like mange ansatte.
@antzzo ja, det stemmer, så hvis man sammenligner Mutant Chronicles med CE ved full lanseringen, så er vi på ca samme størrelse og inntjeningsgrad for å gå i pluss. Det er en grunn til at intangibles har vokst mye i Funcom de siste årene (sammen med Heroic Signatures da selvsagt også har man CSP som vel også ligger der, mens Dune vel først treffer intangibles fra dette eller neste kvartal).
CE har ju funnits ute i snart tre år och tjänar fortfarande riktigt bra med pengar, och med mounts, sorcery och ny paid map lär 2020 bli ännu bättre än 2019. Jag tippar på att de vill få samma GaaS metod på Mutant spelet. Vet du hur stor budgeten var för CE under året de producerades innan EA släpp?
Før EA, så kjøre Funcom en emisjon på 52,8 MNOK, og det var bare uker før konkurs, så noe særlig mer enn det har de ikke brukt. Det gikk nok bra med penger året etterpå dog.
Jeg vil anslå budsjettet til Mutant Chronicles til et sted mellom 8 og 16 MUSD, det kommer an på når spillet slippes. Markedsføringsbudsjettet er jo heller ikke så godt å anslå.
Det lover jo bra, slik jeg tolker det - for kvaliteten på spillet. Noe har de lært av EA i CE
Så selv med en H1 release vill de ha mer utviklingstid med flere personer enn det CE hadde i EA. Ganske nice
Ja, ganske nice👍 Snart på tide å få se litt - gleder meg helt sykt
Der kom duppen ned til 13 og jeg er inne igjen
Kan jo fort bli en EA MC i H1?
Någon som trycker på fel knapp nu? fin omsättning
Brudd opp av wedge, trenger close over 13.40 for å bekrefte. Target over 15 kr
Edit: feil tråd…
Ja helt utrolig bra treff faktisk … lønner seg å lytte til magefølelsen
“Farlig” stille her nå, kanskje en bra ting?Teknikkerne endrer retning daglig og utvikler en helt ny form for schizofreni, aksjen hopper og danser som en hillbillie på syre. Men blir det noe kroner på all tradingen, eller har bare onkel Atle fucket opp alles hoder over tid slik at det er ingen vei tilbake og alle er livredde for å plassere penger i ett godt case? Jeg tror det blir en ny vår når de presenterer sitt neste storspill, coop, men hvordan markedet responderer på dette er heller vanskelig å spå. Får håpe våre svenske venner tar turen innom igjen, ellers legger jeg kjøp på rundt 12 blank og venter på kvartalsrapport:champagne:
Tenker det er stille fordi det er lenge siden vi har fått noe som helst av ny info. Så har forventninger om mer enn bare tall.
Det er vel også stille fordi det ikke har kommet noe nytt på en stund, og det er lite å diskutere. Status er det samme som de siste kvartalene. Vi venter på det neste store spillet. Hvis det kommer noen drypp blir det nok mer aktivitet her. Da har vi noe å diskutere.
Jeg syns ledelsen er heller aksjonær «fiendtlig» Hvorfor kan de ikke f.eks gi oss antall solgte spill fra CE og Mutant?
Heller for mye info enn ingenting. Er mobbingen fra norsk finanspresse grunnen?
Det kan godt tenkes! For det virker som det er noen journalister i norsk finanspresse som har tapt på funcom og ikke klarer å legge det bak seg.
Tänker också att det är slut på samtalsämnen. Pump och mupp strategin har pågått såpass länge att man snart inte bryr sig om man sitter long.
Att det är EXTREMT tyst på meldings fronten är ju inget jätte nytt.
Visst de har överraskat tidigare med plötsliga news. Men please ge oss nått att snacka om Funcom. Inte jätte länge till December, Q1 men framförallt 2020.
Håller med om att de borde kunnat ge mer info om milstolpar på salg av spel.
TI trenger samtalsämnen för brutala diskussioner.