Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Redeye ute med ny oppdatering.

Konklusjon:
We have not changed our estimates for Q3 after analysing data from Steamspy and gamstat.se. With new additional content for Conan Exiles including “Mounts” we however expect a strong Q4 for the online game. Our expectation on the Q4-result is therefore similar to before, despite less revenue from Moons of Madness.

3 Likes

Her er link til Redeye rapporten for nye lesere:

1 Like

Håper markedet ikke tar det som en “overraskelse” at MOM ikke ble noen storselger…

Vi har vel ikke helt fasiten på omfanget der heller? :slight_smile: Klart at det ikke ble en storselger, men om det ble over eller under forventningene til Funcom vet jeg ikke. Er det ikke Q3 på mandag da?

1 Like

Merker jeg er svært underernært på info om skytespillet. Abstinenser merkes. På mandag må vi få mer info om det spillet. Lurer på om de har oppgradert satsingen fra “medium” investering til “høy”. At man omtaler spillet som AAA satsing tyder på det.

5 Likes

Kommer garantert info ved Q3.

Det tror jeg også👍

Husk at det er mandag kveld da, så fortsatt hele mandag å handle på før rapporten kommer.

Er det lurt å bygge opp slike forventninger når vi vet hvordan denne aksjen oppfører seg når folk blir skuffet? :roll_eyes:

2 Likes

Btw så spurte jeg tidligere om når EGF skulle avholdes, men fikk ikke noe svar. Sjekket nå og her får dere full saksliste og all info dere måtte lure på om EGFen 16. desember 2019:

http://cdn.funcom.com/investor/2019/Nov/Explanatory_Notes_EGM_December_2019.pdf

1 Like

Tror du det ? Brukar ju inte komma mer info än att “det kan vi inte säga mer om nu”

Funcom har kommet med info om status på spill (+ også ukjente nyheter) ved hver eneste kvartalsrapport de siste to årene.

Tviler på at det blir annerledes denne gang.

3 Likes

Normalen er vel at det sjelden kommer nyheter på kvartalsrapportene og at stausrapprteringen er på et minimum og langt under det man som aksjonær ønsker av informasjon.

Tviler på at det blir annerledes denne gang. :slight_smile:

5 Likes

Uenig her, synes de gir nok informasjon til at man kan danne seg et klart bilde av Funcom sin situasjon om man trekker ut relevante data og lager en egen analyse i kombinasjon med andre kilder som steamspy, gamestat, google trends, reviews og nå også leser seg opp på Tencent sine tidligere oppkjøp og deres strategier rundt dette.

Men problemet er bare at man blir sittende igjen med konklusjonen om at Funcom er i posisjon til å vokse og at de neste prosjektene har rom for å feile uten at det er krise for selskapet. Ved stor suksess får vi en enda brattere vekstkurve som Funcom har posisjonert seg godt for å kunne utnytte, men ikke nødvendigvis må ha for å gå med overskudd. Derav er det et “kjedelig” case, i at det er liten risiko for å “gå til helvete” som vi så for bare noen år siden. Her er det flat til sterk vekst som er forventet vei videre avhengig av spillene som slippes framover. De har en sterk inntektsstrøm som vi kommer til å se at opprettholdes i Q3.

3 Likes

Tjaaa … hva skal man si. Jeg kjenner jeg har blitt en «kaldere» investor etter at jeg har sittet i dette papiret i noen år. Info eller ikke, gidder jeg nesten ikke å ha noe særlig formening om. Når Fokkings Tencent kjøper 1/3 del av kaken og vi ligger 15-ish % under deres pris få uker etterpå så sier det seg selv at nyheter har begrenset impact, kortsiktig i dette papiret,-men jeg er overbevist om at med tiden så kommer dette til å endre seg! Når jeg prøver å estimere potensialet de neste årene, så klarer jeg ikke å bli pessimistisk overhode!! ifht. R/R med utgangspunkt i kurser vi ser her nå. Jeg ser til stadighet folk som prøver å overgå andre i pessimistiske senario-eksempler. Uten at jeg påvirkes av det. Jeg har en plan og holder på den. Jeg tenker at Fun. Skal gjøre det meste galt hvis vi er i NÆRHETEN av disse kursene om feks. 2 til 3 år. Hadde jo selvsagt vært kjekt at kursen var høyere nå enn den faktisk er og min oppriktige mening er at det hadde vært tilfelle hadde det ikke vært for det særs spesielle forholdene som virker til å styre kursen … .Jeg og garantert mange andre som sitter long i dette papiret skal være første mann til å innrømme at jeg aldri hadde sett for meg kurser i nærheten av her vi er nå, hvis du hadde spurt meg for 1 år siden. Og det uten Tencent! Dog så finner jeg trøst/forklaring i at jeg mener at hovedgrunnen ikke er pga. Potensialet foran oss eller Feks. Tencent faktumet. Og apropos Tencent - etter at de tok posisjon, så har mine betrakninger og syn på fremtiden bare styrket seg. På disse kursene vi ser nå så har jeg landet på at jeg kommer til å i snitt, øke jevnt og trutt. Jeg kommer kanskje til å små-trade litt, men siden trading ikke er jobben min, så blir fokuset - å øke!. Som sagt - rimelig mye har gått galt hvis jeg 2-4 år frem i tiden tenker at jeg skulle solgt i dag på 13-tallet. Akkumuler og hold!!! Avslutter med et par prinsipper de som kjenner meg vet jeg lever etter * Ikke lag problemer, lag løsninger!! * Det er aldri så gale at det ikke er godt for noe! :slight_smile: Take care og god helg :metal:t3::v:t3:

14 Likes

Å gi nok informasjon er å informere tilstrekkelig til at man ikke skal behøve å trekke inn masse andre kilder og gjennomanalysere alt for å få et greit bilde av situasjonen.

1 Like

Ja, det jag plockar upp nu kommer inte ut i freefloat med det första :point_up:t2:

1 Like

De forteller vel oss samme konklusjon som jeg kommer til regner jeg med, kanskje fra et litt annet synspunkt og litt mer restriktive i å beskrive framtiden. Vi får nok heller klage på analysedekningen av Funcom. Det er ikke så veldig komplisert å analysere Funcom, så det burde de fleste profesjonelle analytikere klare relativt greit. Problemet er vel bare at ingen vil.

Det som er litt morsomt hvis man er langsiktig (flere år) og ikke er helt ferdigkjøp er at et negativt konsensus på aksjen faktisk bare gjør risk/reward bedre for videre investering.

Tencent sitt inntog gjør at jeg også er mer positiv på sikt, men jeg tenker at “sikker” oppgangen først kommer opp mot Dune lanseringen, så det kan godt ta et år til før noe skjer med kursen. Inntil da har man MC, men jeg er ikke sikker på om det blir positivt eller negativt for kursen…

1 Like