Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

De forlater ikke strategien fordi om de avviker litt fra guiding??

Mener du de forlater strategien fordi det ikke ble noe egenutviklet slipp i 2019?

Tror mange tar ting for bokstavelig, og ihjelanalyserer setninger og uttalelser.

Altså… Barcelona skal spille angripende fotball, men de forsvarer seg om de blir satt under press…, de forlater ikke filosofien om angrepsfotball fordet… (bad example but you get the point)

Er vel ingen som snakker om å avvikle publishing…

De vil jo uansett kjøre paralelle løp. Jeg mener at der der er ressurser som kan brukes på interne titler, eller å hjelpe på publishing titler, så bør de prioritere og forsøke så godt de kan, å få full effekt av den enorme muligheten som ligger der i form av synergi.

Tar heller en forsinkelse på neste publishing tittel, enn at DUNE bommer med et halvår og muligens kommer etter at hypen har lagt seg… det ville være kjedelig…

1 Like

Litt uenig i at EA release er kun negativt.
Fordelen med en EA release er at man har muligheten til å spisse ny features ut fra hva communityen ønsker. Det forutsetter selvfølgelig at det de leverer faktisk fungerer :100:

Funcom har fått mye oppmerksomhet for CE når de har meldt om gratis feature-updates der de har levert på det communityen har forespurt!
Og nå får vi mounts som er ett super eksempel på hvordan det kan gjøres :horse_racing:

2 Likes

:point_up: Det du nevner her kan faktisk være årsaken til at vi ikke har hørt noe om de nye publisher spillene.

1 Like

Jeg håper og tror det… For det har vært stille ganske lenge…

Mulig jeg tolket denne noe mer i retning “ingen ressurser” enn det du faktisk skrev. Beklager den.

Jeg har likevel en forhåpning (og forventning) om at vi får en “ja takk, begge deler”-tilnærming til interne og eksterne spill. Jeg har rotet meg borti nok binære caser i biotekdelen av forumet :crazy_face:

1 Like

@Jappens Det kan forklares med så mangt, Malmberg sitt innsidesalg er en av dem.

Jeg ser vi babler i feil tråd. Vi får fortsette her eventuelt.

Når vi først snakket om innsidekjøp. Graham Susana Meza kjøpte vel 150.000 aksjer når hun gikk inn i styret - får vi se innsidekjøp av Eddie Tak Ho Chan og Peng Lu eller er det lite sannsynlig side de kommer ifra Tencent

Edit! PENG :moneybag: LU :dolls:

1 Like

Når man ser antallet prosjekter Malmberg har og at HS betalingen hans var FC aksjer så skjønner man jo hvorfor han måtte selge før eller siden.

1 Like

Meza økte også ved en anledning.

1 Like

Meza, Stian, Rui og Malmberg har kjøpt og markedet bare bleh… som vanlig.

MEN!

Når PENG kjøper da blir det DENG :rocket:

3 Likes

Jeg er enig med shadowsbane. La spillet bli levert ut i EA i Q1/Q2 2021. Polert men ikke ferdig men bedre enn du sier (halvferdig) Mye bedre enn CE var i sitt EA.
Leveres det ut q4 2021 (1 år etter filmen) er det likevel risiko at det kan være feil i spillet. Det har jo de største spill selskapene bevist flere ganger.
Jeg håper og tror vi kan få litt mer info om dette på mandag. Nå er det på tide at ledelsen gir oss aksjonærer litt førjulsknask.

2 Likes

Funcom kommer til å levere spillet omtrent på samme tid som filmen, det har jeg tro på. De bruker en utviklingsmodell som heter “Scrum” nå, dvs. at de deler opp utviklingen i mindre mål og gjennomfører disse i løpet av 3-4 uker, før de gjennomgår dem. Det er mye større sjanse for at de klarer å nå deadline på denne måten, det som virker som en uoverkommelig oppgave blir delt opp og gjennomført gradvis.

Den samme metodikken brukte de på Conan Exiles. Metodikken gjør det mulig å gi ut spillet “når det passer”, men kanskje må man droppe noen funksjoner. Hvis man får bedre tid, kan man legge til noen funksjoner.

Så er ikke bekymret, det vil komme ut når det bør komme ut.

9 Likes

Funcom har upprepade gånger sagt att de vill dra nytta av och förstärka PR-arbetet genom det som sker i DUNE-universet i övrigt. Med sin enorma budget (och säkert 50ggr mer pengar avsatt till reklam) är filmen central. Funcom kommer utnyttja hypen runt filmen fullt, det kommer vi få se i tiden som kommer :ok_hand:t2:.

Därför kommer de inte vänta så länge efter release av filmen till spelet kommer, EA elller inte. När de får så mycket gratis (och med Hollywood-budget uppepå det hela) så vore det extremt korkat att inte utnyttja det :smile:

5 Likes

Från ZPX hemsida:

" Our talented team of software engineers and artists are collaborating with Funcom on two new unannounced games as well as other projects that will be announced in 2019."

Så 2 new unannounced games = Troligtvis MoM och CCC.
Other projects då? :slight_smile:

1 Like

CCC og MOM er jo annonsert. Må vel være noen andre spill?

Funcom må treffe hypen rundt filmen med denne lanseringen. Hvis de skal slippe spillet så seint bør de satse på å treffe opptrappingen til hypen til film nummer to. Evt om det er en Dune-serie som går, så kan det også funke. Når jeg tenker meg om, så kan jo det å slippe spillet ifm en serie være vel så bra som til filmen. En serie går over lang tid, og da får man utforsket mer av verdenen

1 Like

Tror man må ha mer innsikt i en persons finansielle posisjon, for å anta eller mene noe om hvorfor vedkommende gjør som han gjør og om dette er noe vedkommende “måtte” gjøre.

Eneste jeg vet med sikkerhet er at det ikke er positivt, for kursutviklingen da det skaper usikkerhet, innsidere vet alltid mer enn markedet. Jeg tror personlig ikke det vil ha så mye å si videre her, da kursen har reagert på dette allerede.

De var väl exakt det jag skrev?

Nei, det så ut som du mente at MoM og ccc var de to uannonserte. Siden de er annonsert må det være 2 andre prosjekter de snakker om. Og other prosjects i tillegg.