Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Detta stod i slutet på förra året så lär vara CCC och MoM. Other projects som är det intressanta

1 Like

Da blir det noe annet, var ikke opplagt at dette var fra starten av året. Trodde det var oppdatert info.

Film fra Hollywood får (ufortjent) mye oppmerksomhet.

La oss håpe Dune-filmen fra Hollywood blir den suksessen vi håper på. La oss også håpe på at omsetningen og inntekten i Dune-filmen vs Dune-spillet gjenspeiles av forholdet mellom bransjene, som man kan se av denne:

Selv om mobil står for ca 50% ligger spillbransjen langt foran. Det legges ned vesentlig mye mer penger på spill enn film!

5 Likes

50% rea på CE
40% rea på MYZ
33% rea på CU

Kom nu på Steam. Rea i 2 dagar. Super random alltså haha

Tippar på att den förlängs på tisdag med games from Norway rea precis som förra året

7 Likes

Noen som har forberedt spørsmål til presentasjonen i dag? Kanskje allerede sendt dem inn?

«Hei! Jeg kjøpte en del Funcomaksjer i 2017. Planen var meravkastning i forhold til å sette pengene i banken. Jeg vurderer nå å selge aksjene mine igjen for å sette dem i banken for å oppnå meravkastning i forhold til å ha pengene i Funcomaksjer. Har dere noe informasjon som kan påvirke eller få meg til å revurdere denne beslutningen. Mvh småsparer» :wink:

18 Likes

Du får legge innn søknad så kanskje noen er snille nok til å ta imot Funcomaksjene dine. ( til 10% under markedspris selvsagt).

Er mange snille onkler for tiden ja. Fra litt spøk til litt alvor så håper jeg at Funcom kjører litt utvidet IR pleie i dag. Forventer det ikke, men håper at de selv ser at ny storeier pluss generelt infovakuum ift om de er ontrack ift egen strategi og plan gir en anledning til litt aksjonærpleie.

En halvtime på twitch med Stians «det ser stadig bedre ut finansielt slide» Ruis «CE gjør det fortsatt bra slide» og « vi lærer av publishing eventene» og alt det mindre attraktive gjemt i fotnotene) er etter min mening ikke nok ift hvor vi er eller ikke er med Dune, US spillet, ny storeier, flytteplaner, annen publishing aktivitet +++

Jeg vil ha info som gir meg indikasjoner på at dette caset fremdeles har potensial tilsvarende risiko!!

10 Likes

inte för att höja temperaturen eller förväntningar men… detta är spännande.

Justin Achilli, Creative Director för Mutant Chronicles Online Shooter är i Norge.

Han åkte dit i lördags och skrev en presentation förra veckan.

Har kollat upp om de är något med Vampire tema för han har gjort flera spel och är allmänt överlag intresserad av Vampire som IP men det eventet är inte förrän 16 november i US. Så han är 100% på Funcom kontoret idag :wink:

Han är säkert där för bad news…

11 Likes

Vedkommendes første møte med Funcom investorenes overhode, assgeir.

07

6 Likes

Ser ut som det er lave forventninger til Q4 rapporten idag. Har «alle» solgt siden det er så stille her inne?

Nope! Jeg er fortsatt med og vil være med lenge👍

Gleder meg til ikveld og rapport

3 Likes

Har ikke solgt noe, men det har vært minst en som har solgt. Da fordi han forventet mer oppgang mot rapporten.

Jeg hadde ikke den forventningen, da jeg tror forventningene til rapporten er ca der de skal og at det ikke blir noe dramatisk. Med mindre ny info kommer om et eller annet.

1 Like

Er bare å glede seg til i kveld! :slight_smile:

2 Likes

Husk å sende inn spørsmål til presentasjonen.

2 Likes

Det er vel en viss sannsynlighet for mer informasjon om Coop shooter i dag, gitt at mr Justin Achilli er ankommet kongeriket. Ved forrige q presentasjon var det avstemning som viste 75% sannsynlig med mer informasjon. En tilsvarende undersøkelse i dag, vil jeg tro hadde slått ut nærme 95-100%. Så spørs det hva ens forventninger er.
Jeg sitter inne, men tenker at det ikker er veldig sannsynlig med informasjon som gjør at kursen gap`er opp 10-20%, men det kan fort skje. Blir et bet. :moneybag::money_with_wings:

1 Like

Jag har en känsla av att vi får något (men inte jättemycket) nyheter om MC idag. Hur mycket jag än önskar konkret info som release date eller lite gameplay så tror jag inte man skall hoppas för mycket :point_up: .

Bäst att inte etablera nån sorts förväntan om massa juicy news i förbindelse med dagens rapportering. Det är det i bästa fall bara en väldigt liten chans för

2 Likes

Av kursen att döma är det skyhöga förväntningar!?!

Med det sagt så måste de imo komma nyheter om MC ikväll och gärna positiva.

3 Likes

Ja, kursen er klar til å krakke som alltid :roll_eyes:

Bare å kaste ut 10 aksjer på bid i morgen så selger Gud og hver mann.

Førstemann!

Har redan krackelerat