Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

För alla som är nya i Funcom: ta en kaffe & en snus, stirra er inte blinda på nätbanken. Då känns allt mycket bättre. Och om 1-2 dagar är vi tillbaka på status que :slight_smile:

(Ännu bättre -ta en öl och en snus! Men för oss som måste jobba kan folk börja titta lite :wink: )

6 Likes

Ja, artig med et lite fall til etter kvartalspresentasjon som vanlig. Ikke noe stress, stiger alltid litt etterpå når folk får roet seg litt.

Ang. Q-rapporten er det oppløftene å se at Conan Exiles tjener enormt, i et kvartal med 1 DLC. Hva skjer da i de neste 9 mnd etter Q3? image

Så vi får 2 DLCs fra Conan Exiles i Q4-rapporten, hva mer?

image

CE gjør det visst veldig bra i Japan, og i tillegg kommer inntektene fra Moons of Madness launch(30-50k solgte var det vi kom til hittil?) i Q4.

Samtidig viser det seg at vi i Funcom er relativt kraftig gearet i NOK mot Dollar da Funcom eier NOK, men rapporterer i Dollar: image

Så nå må valutaanalytikerne her inne komme og si om dollaren blir svakere eller sterkere mot slutten av Q4(Dette kommer vi til å vite før rapporten kommer, så greit å huske på).

Det kommer også mange aktiviteter i Q1 2020 og videre i 2020:
image

Og igjen er det investeringene som tar hovedkaken av utgifter:
image
Så regner vi med at det vil betale seg i de neste 2 årene, allerede fra neste kvartal.

Synes totalen er kort sagt: Dette var et rolig kvartal, de neste kommer ikke til å bli det.

I tillegg kommer Tencent inn i styret i desember. Hva det vil føre til på kort og lang sikt er litt usikkert enda, men de har ihvertfall den ypperste kompetansen i spillmarkedet, så om noen skal klare å gjøre Funcom enda bedre er det dem.

6 Likes

Eller, selskapet er bra. Aksjen er møkk

5 Likes

Nja, 99,3% av aksjene sitter stille. 0,7% blir handlet med. Se på volumet. Er ikke mye som skjer nå akkurat. Aksjonærene er det ikke så mye å klage på, bare enkeltpersoner.

3 Likes

CE gjorde det veldig bra i Japan i 2018, ikke i år :slight_smile:

Legg merke til at når det kommer til MoM lanseringen, så sier de ikke at lanseringen var vellykket eller noe sånt, de skriver bare at MoM ble lansert. Det er ikke noen katastrofe heller, men MoM er neppe et pluss-prosjekt.

Vel, siden de har store utgifter i NOK, så er dette “valutatapet” ikke noe å bry seg om. At kronen er svak gjør bare at det blir lavere utgifter til det norske utviklingsstudioet.

3 Likes

Absolut ingen avskräckande volym, här är det små och mellanstora som står för salget. Det kan bli lite rocky, men vi är nog tillbaka där vi startade snabbare än jag befarade! :slight_smile:

2 Likes

Skal dele et par ord ifht. tanker rundt gårdagens rapport før jeg logger av her … Jeg er nøytral til bitte litt skuffet. Jeg tenker at etter denne Q3 statusen hadde kursen muligens fortent å ligge 2-5% under Tencent nivå som i hvilken som helst «normal» case hadde vært en betydelig støtte. Vi ligger nå +20% under Tencent - Og med som utgangspunkt så blir min anbefaling ( til stadighet) - strong buy!! Må samtidig si at jeg tar dagens fall med knusende ro. Har fått god trening i dette etterhvert og kommer som nevnt tidligere til å jobbe for i sum å økt totalt på disse nivåene … Have a good one :v:t3:

6 Likes

Benyttede muligheden for billige aktier til yngste barnebarns børneopsparing
Han kan først hæve sin opsparing om 20 år.
Så det er langsigtet.
Det bedste ved at investere på børneopsparingen er, at alt gevinst afkast mm er fuldstændigt fritaget for skat.
I love it♥️

5 Likes

Fikk ikke 12,5. har flyttet kjøpsordren opp.

2 Likes

Jag köpte på 12.70 tidigare

1 Like

Det blir et plussprosjekt allerede med konsoll-launch.

5 Likes

Jeg tror MoM har solgt litt svakere på PC enn de hadde håpet, samtidig er det et spill med lang hale og Console lansering kjører det nok i pluss. Personlig hadde jeg håpet på en gamepass deal, men da burde vi nok hørt om det snart.

Er jo også stor mulighet for at MoM blir Epic game of month, det gir jo også penger og jeg og det ville vært en logisk måte for Tencent å booste finanser på mindre spill som ikke når helt opp.

3 Likes

MoM var først og fremst en nedtur de ikke fikk launch på alle plattformer i q4.

Om salget i år lander akkurat på target eller ikke har ikke all verdens å si, det kommer til å selge jevnt og trutt på funcom salg de neste par årene

2 Likes

Er det nå noen skal komme krypende og forsiktig ytre; Conan chop chop??

:joy:

3 Likes

Hva baserer du dette på?
Spillet har jo slik CU gjorde falt rett ut av topp 1000 på GTS.

1 Like

Jeg tenker slik, jeg har visst hele tiden at det er Multiplayer shooter spillet og Dune som skal dra kursen. I første omgang, shooteren Mutant Chronicles. Dersom jeg trodde jeg kunne kjøpt aksjene tilbake på 10 kroner så hadde jeg solgt. Men å selge på 12.80 for å kjøpe på 12.50 er helt tullete for min del. Gidder ikke. Lite å tjene på å bli med på stolleken. Tidligere så har kursen startet ferden opp ca 6 mnd før lansering. Det blir fort en fin desember utvikling her helt uten nyheter også. Markedet begynner som kjent å posisjonere seg før rallyet tiltar. Den økningen fra kursen begynner å stige kan fort bli på 50% bare der. Så kan rallyet ta oss opp fra 18-19 kroner og opp til 30+

No joke.

5 Likes

Sånn bortsett fra at CU falt ut av topp100 raskere. Så er jeg enig.

Min mening er at MOM aldri vil gå i pluss, men hvis det skjer så er det sannsynligvis 1 år eller lengre fram i tid. Da bryr jeg meg om andre prosjekter.

Så vet jeg ikke om det spiller noen rolle. Spillet vil uansett bidra såpass lite at det ikke er langt unna en avrundingsfeil uansett om det er minus eller pluss.

3 Likes

Har Funcom gått plus på Mutant year zero ens? vet vi det.

2 Likes

Stort pluss på myz

2 Likes