Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Man må ikke være investert i en aksje utelukkende for triggere. Må være mulig å se at selskapet gjør ting riktig og prise deretter. Er det feil at de releaser Exiles DLC som er dems primære hovedinntektskilde? Det eringen sikkerhet om at Coop shooter blir den knallsuksessen som flere her inne forventer heller. Skal kursen dasse til 1kr hvis den flopper?

1 Like

Må nesten se om det kommer en melding nå i dag først.

Hvis shooter flopper? Selfølgelig blir kursen gruset da…

1 Like

Ingen ting slår black thursday. Dagen i dag er såvidt støy

3 Likes

Godt oppsummert.

Da var det vel lurt å ha kjøpt på slutten?

Når man så hvor lett aksjen føyk opp i dag og fulgte omstendighetene og ordrebildet hele dagen så kan man bare si at hele kursen er fullstendig i noens hule hånd. Den samme hånden skal gjøre meg rik senere og jeg velger å bare samle mest mulig aksjer før 2020 and beond. Så enkelt er det. Dere som selger på 13.6 og sånn er ikke mine helter. Jeg ligger i minus nå og kunne “spart 23 000” i skatt om jeg solgte nå og kjøpte inn igjen. Men er det verdt det? Kursen stiger med rekordtempo om “han” vil det.

6 Likes

Som jeg skrev i chatten. Jeg synes ikke det er merkelig at den faller i dag. rapporten imponerte vel ingen her.ingen news om mutant som er viktig i en hype-drevet aksje som funcom. Cashburn høyere enn mange hadde forventet. Mange er nå i minus og skatterelaterte salg kan komme før nyttår. Publishing-prosjektene er sålangt ingen strålende suksess inntektmessig.

Men mounts er jeg spent på og en større oppdatering av CE til neste år, men det er neppe godt nok til at mange investerer langsiktig i funcom. Jeg har fremdeles troen på mye bedre tider i funcom, men forstår godt at en del selger litt nå.

6 Likes

Hva skjedde nå? Er det VM i butthurt her? Vi er alle i samme båten. Vi trenger trading for å få omsetning. Jeg unner alle her å bli rike samme hvilken taktikk man bruker. Det kan ikke være sånn at alle skal synonymt rope halleluja ved oppgang, og jamre sammen ved nedgang. Da får man ikke utfordret seg og sitt tankesett særlig mye.

5 Likes

Hvem har blitt Grønnlending, en fra Hegnar forum eller en viss person her som ikke har uttalt seg på en god stund! Bare lurer… :thinking:
Ellers kommer nok Funcom ( kursen) seg på beina igjen etter noe tålmodighet!
Sitter selv dønn, (ikke tid å trade i dag), men har lav inngang.

Fordelen ved at aksjen gruses nå er at den fort kan bli dratt frem som nyttårsrakett. Vi husker hva som skjedde sist før CE :heart_eyes:

2 Likes

Tror man burde føle seg heldig som får kjøpt på 12 tallet nå

På 12.32 altså. Den nye motstanden :joy:.

Nei, jeg tenker at all gearing er tatt ut på forhånd eller tvangssolgt i dag. Og mange her inne har solgt. Både tekniske og en del ‘tungtlastede’ relativt sett.

Så nå er det rom for mye nettokjøp igjen. Både her og andre steder.

2 Likes

Fylte på med litt 12-tallet aksjer i dag. Vi får se om det var lurt på sikt😉

3 Likes

Kan i alle fall konkludere med at “ingen” gidder å tenke på ringvirkningene Tencent kan ha på funcom. De har faktisk null å si og det blir priset null og niks inn i fremtiden.

Denne aksjen tar kaka.

1 Like

Jeg kjøpte på 12.46 og er helt sikker på at jeg skal få solgt de med profitt.

4 Likes

Selv de med gjennomsnitt 20

1 Like

Ambisiøst.

Jeg tok 6500 på 12,45-12,50.

Tror det går fint å tjene penger her.

6 Likes

Jeg har aldri gearet, men har rom for det. Kjøper heller litt og litt med lønnsinntekter/sparekonto som fylles opp hele tiden. Føles tryggere når man kan styre selv når man vil selge og ikke. For min del gjør det ingenting å sitte med et tap en liten stund så lenge jeg tror jeg får bedre pris innen rimelig tid.

Ser heller på perioden nå før jul som en mulighet for å kjøpe mer. Halv skatt på neste lønn nå :wink:

2 Likes