Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hade gärna varit en fluga på väggen i styremötet den 16/12, vore extremt intressant att höra vad som diskuterades där :sweat_smile:

3 Likes

Det som er interessant nå kortsiktig er om Funcom kommer inn i OSEBX indeksen igjen.

I fjor ble beslutningen om ny hovedindeks offentlig kjent den 11.11.2018. Så sannsynligvis er beslutningen allerede tatt…

1 Like

Jepp. Nøyaktig dato varierer fra år til år, men blir alltid offentliggjort i løpet av denne uken.

3 Likes

For den som er interessert.

24 Likes

Beste norske gamingaksje da etter det jeg kan se :joy:

Jobbes hardt nå for å gruse kursen før mounts oppdateringen kommer … :sweat_smile:

1 Like

Hva er sjansen for at mount oppdateringen kommer til å øke populariteten til Conan Exiles opp på et nivå med f. Eks ARK ?

1 Like

Klarer vi 30% under Tencent pris i dag ? Med Ass-geir og co. på laget kan man ikke utelukke noe … :crazy_face:

2 Likes

Klarar vi kurs i minus ? :wink: Första gång i världen. Front page New York Times :page_with_curl:
Nä då så drastisk ska vi inte vara. Choop choop är vi på 15 igen.

Du hørte han sa på Q3 presentasjonen at selve updaten med mounts er gratis, det er bare kosmetiske ting i DLCen? Man må ikke kjøpe DLCen for å få tilgang til mounts. Men det kan selvfølgelig bidra til at flere kjøper kosmetisk-DLC.

Jag hoppas faktiskt att den kursmässiga effekten av mounts blir relativt låg. Och att Funcom istället börjar värderas utifrån intressanta & betydelsefulla triggers såsom Tencents inträde på ägarsidan, DUNE-IP som man lyckats skaffa sig och kommande stortitlar som MC och DUNE.

Enligt mig är den ofta galna (och oförtjänta) uppgången vid DLC’s eller andra ”små”spel en del av kärnan till problemet med Funcom. Någon utnyttjar uppenbart situationen och effekten blir en extrem uppgång följt av krasch när det dumpas. Gång på gång på gång.

Det är nåt sjukt med hela pappret och jag tror kuren är att byta handelsplats. För mig försvann den absolut sista tillstymmelsen av hopp till OSE när kursen dumpades efter Tencents inträde. Jag menar come on! Det är som att Norske Skog skulle krascha om Stora Enso gick in som huvudägare :wink:

3 Likes

Det finns helt enkelt inga förutsättningar för ett gamingbolag i Norge. Hela infrastrukturen saknas.

1 Like

Det er det vel ikke så stor sjanse for nei. Ark har 5.3 ganger så mange spillere som CE. Men blir spennende å se hvor stor peaken ved utgivelse blir og hvilket nivå det blir liggende på etterpå.

Det har du rett i men jeg tror i tillegg mounts vil ha en god effekt når det er ferdig utviklet

2 Likes

Og jeg tror mange glemmer, eller ikke vet, hvor massivt bra den 6 årige avtalen i DUNE universet egentlig er. Den passer Funcom perfekt.! De skal skape flere spill innad i universet :eye:

3 Likes

Og levere spillet sammen med filmen, genialt!! :ok_hand:

Som Tencent tror jeg sterkt på succes!:call_me_hand:

5 Likes

Dessvärre tror jag inte alla riktigt förstår det heller

2 Likes

Så du tror Dune spillet kommer ut neste år? Tidligst i slutten på 2021 tipper jeg. Kommer vel an på hvor desperate de blir vist evt shooter flopper

Snarare 2021. Fortfarande i pre-production. En av rapportens besvikelser.

2 Likes

Det er ikke det Funcom har sagt, de har sagt de skal kjøre markedsføring koordinert med filmene. Med tanke på at de ved kvartalspresentasjonen tidligere i uka fortsatt var i pre-production, så er det lite sannsynlig at spillet kommer om 13 måneder.

Jeg antar Dune kan komme seg over i production i Q1 2020 og ha spillet klart rundt to år etterpå, i Q1 2022. Hvis alt går på skinner. Som det forsåvidt er håp for, Oslo-studioet virker veldrevent. :slight_smile:

4 Likes