Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Sorry märkte jag skrev i fel tråd:

Såklart jättepositivt att Funcom kan göra Dune spel på det fantastiska IPt. Dock ser de ut som att de spelet är runt 2 år bort i tiden.

Funcom slåss med många heta nordiska gaming bolag om aktieägare och fonders pengar. Då kan man inte vara så fega och nonchalanta som iförrgår och noll ny info om MC.

4 Likes

Det kostet ca 80 millioner kroner å få kursen ned fra 13.00 til 12.50. Nå er kursen 12.48. Lykke til å få kursen ned til 10 kroner uten det dobbelte til rådighet :wink:

3 Likes

Vet ikke om det er så mange som sier at kursen skal ned til 10 og bli der. At den kan finne på å touche ned dit har derimot sjansene steget VELDIG for…

Market cap vil fremdeles være 770 mill med kurs 10, er ikke akkurat konkursprising for et selskap som ikke klarte å levere på conan single player eller coop shooter slik de forespeilet.

6 Likes

bilde

2 Likes

Nå er kursen 12,24 og det var ikke mange aksjene som skulle til for å presse kursen ned dit. Omsetningen er gjerne høy på dager med kvartalstall.

Så, spørsmålet er hvor veien går videre? Jeg tror Q4 2019 og Q1 2020 blir relativt svake med høy cash burn, men det avhenger jo litt av mounts-oppdateringen. Kanskje det blir en slager og sørger for like mye mersalg som PS4-gratisversjonen, full lansering og EA lanseringen? Eller kanskje det bare blir en liten bump opp i interesse. Jeg tror det blir en bump opp som gjør at inntektene fra CE holder seg bra i 2020 også, men ikke nok til at vi får en reprising.

Jeg mener fortsatt at Mutant Chronicles er det som kommer til å avgjøre hvordan det går med kursen i Funcom i 2020. Har lyst å se hva Funcom kan få til der, så kanskje jeg tar meg en tur innom aksjen igjen. Skal bare se hvor lei folk blir før jeg gjør det. Funcom har ikke akkurat levert over evne de siste månedene.

3 Likes

12,19*

Funcom är ju +2.10 % plus i år :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hva vet du om de ikke har levert over evne? Har du inside informasjon ??
:face_with_raised_eyebrow: :wink:
Edit. Tror nok Dune ikke kommer til å skuffe for å si det sånn. :sunglasses:

Nå skal det nå lanseres et spill til, hvor de nå legger til den mest ønskede featuren ved det spillet nemlig nettbasert coop. Det er aldi lett å vite hva som blir suksess og ikke. TAB kopi hørtes jo veldig lovende ut, men ble mageplask. CCC har ingen forventninger, men kan jo kanskje slå til uansett. Den spilltypen der passer godt for Steam community i hvertfall. Typisk den typen spill som får høye ratings.

1 Like

Tencent har 29 % anledning att tycka att Funcom har levererat annorlunda än vad du menar med “leverert over evne de siste månaderna”. De har och kommer nog få bättre insyn än du också.

Dock håller jag definitivt om att allt i förrgår var svagt=)

1 Like

ASP kjørte kursen ned i går, han kommer til å prøve å holde kursen lav for å utløse tvangssalg og «stop loss», før han eventuelt kjøper seg inn igjen…

1 Like

Jeg tenker mest på at både CU og MoM er det jeg ser på som flopper, tenker de har gått 2 MUSD i minus tilsammen på de to prosjektene. De har levert bra når det kommer til CE, mens MC er et spill jeg håpet de skulle rekke å få ut i disse dager, men ser ut til å komme en eller annen gang i 2020. Redeye tror H2 2020. Conan single player viste seg å være et prosjekt som de ikke hadde kapasitet til, så i stedet for at det kommer i 2020, så får vi Dune i 2022. Hele strategien med å få ut ett spill i året er fjernet.

Kort oppsummert:
Conan Exiles +
Dune +
MYZ +
CSP -
MC -
CU -
MoM -

Jeg synes ikke ting ser helsvart ut, men risk/reward fram til og med Q4 2020 er ikke i nærheten så bra som jeg trodde den når Funcom i 2018 la fram strategien om ett egetutviklet spill i året. Mye fordi de ikke klarte å gjennomføre det. Såklart, hvis kursen går langt nok ned, så bedrer jo det på mitt sin på risk/reward :stuck_out_tongue:

4 Likes

Skal si tencent betalte overpris :joy:

1 Like

De har nog troligtvis längre sikt i sin investering än 5 minuter :slight_smile:

5 Likes

Om vi låtsas rent hypotetiskt att Funcom gör ett mindre förvärv av en studio som ska släppa ett spel 2020. Då håller ju inte heller strategin för då blir det 2 spel det året :frowning:

Hva vet du , vi , om de ikke stepper inn igjen og kjøper mer ?
Det tror nemlig jeg :muscle:

Edit.
Tencent pleier å satse mer enn 350mill for å si det sånn…
Fun gjør ting skikkelig nå og dette blir som en springfrjær uten like.

Du glemte MYZ, er den pluss eller minus?

#mfw TI

1 Like

Han glömde även att CE borde vara plus och att The Outsiders lär ersätta Conan SP i potential=)

1 Like

Helt klart + på MYZ :slight_smile:

2 Likes