Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Conan 2099 + The outsiders = stor sannolikhet.

4 Likes

CE står på toppen av listen med et fint lite + tegn ved siden av seg :slight_smile:

… Godt gjort at jeg glemte MYZ. Veldig bra opplegg og mye av grunnen til at jeg var veldig positiv i sommer. Synd at DLC-en ikke så ut til å kunne dra opp interessen så mye som jeg hadde troen på.

2 Likes

Ingen her inne som har lang sikt

1 Like

Hva stopper Tencent for å kjøpe opp selskapet for en slikk og ingenting nå lurer jeg på?
Er det noen regler/begrensninger i å kjøpe resten av selskapet for mindre enn hva de ga for de 29 % forutenom at folk sier nei?

1 Like

Er vel ingenting som stopper de annet enn at det ikke ser ut til å være deres strategi.

30% er vel en fin sweet spot slik de opererer.

For meg ser det ut til at aksjen snur snart…

Logger av, er fornøyd nå men har spart krutt !

1 Like

Kjempe analyse🎉

2 Likes

Tror selgerne har solgt nå og ser av candelsticks at den kan bunche opp snart… Snx

1 Like

För skojs skull så skickade jag precis mail till Oslo børs och frågade när hovedindex-listan för desember (H2 2019) kommer offentliggöras.

Edit: den låg visst ute redan :joy:

https://newsweb.oslobors.no/message/488954

Funcom är inte inne.

3 Likes

Bara jag som tolkar den stora intangible posten på 5.4 musd i Q2 som positivt?

Tippar på att kostnad för The ousiders tog där + marknadsföring för CE och MC (direkt marknadsföring, mässor m.m).

For en drittaksje, grattis til de som solgte før Q tall.

3 Likes

Ja, förvånande måste jag säga. Inte för att det hade påverkat i väldigt stor grad men ändå

Är GiG tillbaka på OSE??

Dobbeltnotering.

Vilket skämt. GiG!? Helt klart tveksamt att ta in ett sådant bolag i hovedindeksen när hela branschen befinner sig i en gråzon för tillåtelse att operera i Norge överhuvudtaget. Har de inga som helst filter för sånt??

Hade jag inte vetat bättre så hade jag tagit det för ett extremt dåligt skämt. Det är ju tyvärr inte tillfället

Hovedindeksen skal utgå fra likviditet i aksjen mv. Jeg forstår ingenting av hvorfor de ikke inkluderer Funcom. Men husk også at det er forskjell på OSEBX og OBX.

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OBX.OSE/overview

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OSEBX.OSE/overview

Det er OBX og ikke OSEBX som utløser indeksfond (i all hovedsak).

Texten i intangible assets och avskrivningar har ändrats från Q219 till Q319:

Q219:

The Company amortizes investment in the development of technology and game assets on a systematic basis over their useful life. MMO games (Age of Conan and Secret World Legends) and technology have an amortization period of up to five years, whereas other games have an amortization period of two years or below. The company applies the diminishing balance amortization method, also called accelerated amortization method, that reflects the pattern of consumption of the future economic benefits. Typically, a high share of the amortization is applied to the time period after release, diminishing over time. If that pattern cannot be determined reliably, the company uses the straight-line method.

Q319:
The Company amortizes investment in the development of technology and game assets on a systematic basis over their useful life. MMO games (Age of Conan and Secret World Legends) and technology have an amortization period of up to five years, whereas other games have an amortization period of two years or below. Externally developed publishing games have an amortization period of 18 months. The company applies the diminishing balance amortization method, also called accelerated amortization method, that reflects the pattern of consumption of the future economic benefits. Typically, a high share of the 12 amortization is applied to the time period of the release, diminishing over time. If that pattern cannot be determined reliably, the company uses the straight-line method

1 Like

Fins det en plass hvor man lese av start og slutt kurs for en bestemt markedsdag?

Kan hende jeg misforstår hva du er ute etter, men alle kursgrafer med candles viser open, close, high og low