Hvis det finnes en side hvor man kan lese av sluttkurs nåværende dag er også jeg intr!
Oslo børs last ned 5 år kurs til excel
Til de som lurer: endringer i OBX finner sted først sent i desember / romjulen. Hvis volumet holder seg greit, kan absolutt Funcom tas inn der.
Ikke med i OSEBX, men med i OBX?
Det er teknisk umulig.
Det er bare til å komme seg av denne jallabørsen snarest. Nå er det ihvertfall ingenting som hindrer det.
Det er feil. De fleste indeksfond følger OSEBX.
Ok, takk for oppklaring. Forstår nada av at Funcom ikke er på OSEBX.
At det fortsatt finnes enkelte som ikke ser det akutte behovet for å bytte notering:
Jeg tror det er feil og dumt av Funcom å bruke penger på å bytte markedsplass. De trenger de pengene for å bygge selskapet og lage nye, gode spill. Men for oss investorer gir det mer mening å flytte pengene våre til en annen børs, og andre papirer.
Altså, hallo.
Funcom trenger penger!? De har cash på bok og null gjeld!
Det Funcom trenger en markedsplass med peers, volum, interesse og transparens. Nå har aksjen blitt kontinuerlig r**vkjørt siden 2017. Nå får det være nok av nisselue-i-hånda-opplegget hånda blant aksjonærene, ledelsen og styr
Makan!
Var är ledningen och styrelsens stödköp?=)
Sånn situasjon er nå, så er det ikke funcom som trenger dette, men vi aksjonærer. Men når funcom en gang trenger å hente penger er det en annen sak.
Jeg er like lei dette som deg @h3nk1. Orker bare ikke forholde meg til dette nå
Er litt i småsjokk over at det ikke har vært nevnt noe sted at rebalanseringen var offentliggjort. Ikke et knyst i finanspresse eller noenting.
Se nedgangen i cash siste kvartal. Bare råd til 4 slike til så de er avhengig av en viss grad av suksess fremover for å kunne kjøre Duneløpet slik de ønsker.
Det er jeg helt innforstått med.
Hvis Funcom ikke trenger penger, så er det heller ikke noe poeng for dem å skifte til en annen børs. Hva betyr det egentlig for Funcom som bedrift hvor aksjekursen står. Det er kun relevant i det øyeblikket de ønsker å kjøre en emisjon.
For aksjonærer som ønsker avkastning på pengene er det relevant. Men på den annen side, hadde Funcom vært notert i Sverige, hadde vi da hatt muligheten til å gjøre røverkjøp på børsen? Mest sannsynlig ikke. Hva hjelper det om aksje går fra 30 til 40, når vi istedet kan gå fra 10 til 15. Det er bedre avkastning. 25% kontra 50%.
Bra at de er notert på verdens verste børs da! Det hjelper dersom man skal ha inn kapital.
Ta hensyn til det når du skriver da
Det er bedre dersom man er ute av aksjen per dags dato ja.