Helt enig, men markedsføring tas nok over OPEX, ikke veien via intangibles og avskrivninger.
Joda, men hvis du ser på hva Funcom gjorde med både MYZ og CU, så har de for MYZ skrevet ned en god del, kanskje 50% i lanseringskvartalet, mens for CU så tror jeg de skrev ned 90% i lanseringskvartalet. CE ble helt klart skrevet ned over en lengre periode. Det kommer an på hva slags spill det er.
La oss si at MC gjør det veldig bra, da tenker jeg de skriver av 30% i lanseringskvartalet, også skriver de av resten over 2-5 år, jeg vil anta noe nærmere 2 år enn 5 år. Dette er forresten ikke kritikk av Funcom. For det meste, så er det som ligger i Intangibles ikke gammel moro. CU kommer ikke til å prege avskrivningene og regnskapet i årevis framover. Det eneste unntaket er Conan single player som er frozen. Mao, det ligger i intangibles. (Ok, her vet jeg noen har mailet Funcom og spurt, kan være Funcom kjørte CSP utviklingen på OPEX, det er “riktig” for konseptstadiet regnskapsmessig, husker ikke hva svaret var.)