Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det må ihvertfall være lov å håpe at når det kommer et nytt map så tar veldig mange en ny runde med spillet, og så kommer kanskje da venner til å slenge seg med. Kan øke spillermengden solid.

Haha, det hadde vært en dårlig deal for biotekselskapene ja.

Det de har på bok trenger de jo hvis de skal investere i nye prosjekt. Jeg vil mye heller at de investerer mer i egne spill/publishing istedenfor å bruke tid og ressurser på en notering i sverige.

2 Likes

Tok du akkurat med valuta “tapet” i beregningen, når du telte antall kvartal?
-2 374 av “tapet” i dette kvartalet er relatert til verdien av Norske Kroner.

Av ca. 2400K $ var det blant annet kostnader relatert til lansering av Moons of madness, the Park på switch med lansering på flere språk.

Det var også investeringer i Dune, Conan Exiles, Conan Chop Chop, og flere andre prosjekter.
Neste kvartal kommer til å vise noe av fruktene av dette.

Dette blir som å se på en potetåker blir sådd mens man proklamerer “at dette kommer ikke bonden til å klare mange kvartal videre”, eller “at dette har jo bare kostet penger” mens de blir høstet.

Her må man bare ha ro i sjela!

6 Likes

Grejen är också att när de får ut sorcery så kan de äntligen börja ta betalt för content, exempelvis ny map. Tror otroligt många som slutat spela eller spela kommer köpa den expansionen för de vill ha mer att göra

Det tror jeg og . Hvis de også kommer med et bra settlement system kommer CE til å generere bra inntekter noen år til.

1 Like

Er det skrevet i stein?

Med tanke på at rundt 1 MUSD var valutaeffekt, og ikke reell cash burn, så er det vel riktigere å regne med 3 MUSD cash burn og da har de til 5,5 kvartaler som Q3 2019. Samtidig, jeg tror cash burn i Q4 blir lavere, med inntektene fra MoM og to DLC-er og forhåpentligvis endel mersalg av CE. Q1 har CCC som jeg ikke har særlig troen på og MoM til konsoll som jeg heller ikke har så troen på. Det kan dog være at de kommer med et bra season pass 3 til CE som blir bra.

Mao, Funcom burde fint ha penger til og med MC lanseringen, også er det opp til hvor bra den blir for å se om de har god eller dårlig råd fram mot Dune lanseringen.

Som jeg ser det, så blir det som jeg har sagt, hvor bra MC leverer avgjør veien videre for Funcom. Veldig mye hviler på det ene kortet. Igjen.

3 Likes

Nei han ser vel på Cashflowen. Valuta effekten er 400K USD på Cash beholdningen ved periode slutt, og 140KUSD for driften (kursdiff fra salgstidspunkt til betlaignstidspunkt)

1 Like

Dere bør ikke regne med fast burn rate. Minst ett kvartal bør bli bedre pga conan exiles season 3 pass og oppdatering.

3 Likes

Helt enig. I tillegg vil vi jo om kort tid se hvordan mounts påvirker spillertall og salg. Det vil sannsynligvis også si noe om hva vi kan forvente av den store updaten i h1 2020.

1 Like

Nå har jeg først tapt så jævlig mye på Nano (ble utløst stopp loss) og så har jeg tapt så masse på papiret i Funcom, at jeg tenkte jeg kunne ofre litt til til Funcom. Så jeg kjøpte en Conan Exiles for å prøve et av de store spillene deres, må jo si at det var en vesentlig bedre investering en å kjøpe Funcom aksjer, bang der gikk det 4 timer og det var langt over legge dags.
Jeg får kaste aksjene i skuffen, spille data til solen igjen skinner og det kommer nyheter som forhåpentlig løfter kursen! PS jeg har faktisk litt trua på CCC, det virker ganske kult… :slight_smile:

16 Likes

Ja, jeg regner med at Funcom samme hva klarer seg fram til Dune blir lansert, spørsmålet jeg stiller rundt cash er vel heller om de vil ha god eller dårlig råd ved lansering. :slight_smile:

1 Like

Dune eller mc?

Jeg har heller ikke hatt troen på CCC men nå tror jeg faktisk at det kommer til å gjøre det bedre enn CU og MoM :wink:

2 Likes

Altså, god eller dårlig råd ved lansering av Dune, kommer an på hvor bra det går med MC tenker jeg. Det er noen andre lanseringer i 2021 også som vel vil påvirke dette.

1 Like

Sant. Samtidig er det nytt map og/eller nye game-modes som blir dealbreaker / tilsvarende en “ny launch”. Mounts og evt. sorcery vil fortrinnsvis blåse liv i spillerbasen og generere (noe) mersalg.

Ja, det er ikke bare nedside her og jeg synes jo fortsatt aksjen er interessant. Vet jo aldri helt hvordan slike oppdateringer slår ut, plutselig synes folk CE er en bra erstattning for ARK liksom :stuck_out_tongue:

3 Likes

Sjansen for at de kommer på nivå med ARK igjen er veldig liten, men en ny spike opp mot ATH i spillertall og derav en fornyet hale er innenfor rekkevidde. Tall på sannsynligheten for ny ATH er vanskelig å svare på, men vi er garantert en spike av en viss størrelse.

2 Likes

Er jo en god del hundretusener som synes det og spiller/kjøper CE da :slight_smile: