Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ja, spørsmålet mitt er om Funcom klarer grønn, blå eller rød bane med mounts oppdateringen. Hadde vært moro for de som fortsatt sitter lastet med grønn bane :stuck_out_tongue:

Det har vi strengt tatt allerede fått bekreftet. Folk skjønner ikke / velger å ikke skjønne at CE-inntektene neste år fint kan finne på å holde Funcom break-even alene.

2 Likes

Gode nyheter gutter. Hår fått inn en leak! gameplay bilde fra coop shooteren. Ser lovendes ut! :open_mouth:

2871477-5971_2006-09-24screen17_large

(PS! ASP. Dette er en spøk. Ja sånn siden du kan ingenting om gaming altså)

5 Likes

Nei, folk synes ikke CE er en god ARK erstatning, de liker ARK best fortsatt:

2 Likes

Det stemmer @antzzo - jeg prøver bare å vise til at setningen “Funcom er gjeldsfrie og tjener penger” ikke er synonymt med “her er det 0 risiko, aksjen skal opp”. Det er godt mulig Funcom er for lavt priset ifht. underliggende verdier / regnskap, det kan andre vurdere bedre enn meg, jeg tenker bare jeg ikke vurderer aksjen som interessant før vi har mer info om Coop. Helst vil jeg ha MASSE info om DUNE, men regner med som flere her inne at det nok ikke kommer før etter Coop release (hvis jeg skjønner tidslinjene rett).

Altså, jeg mente ikke å si at CE > ARK - jeg mente at vi ser økt tilfang av spillere fra spill som ARK. Noe som reflekteres i stabilt høyere salgsplasseringer. Denne trenden vil fortsette å øke med nytt innhold, ytterligere QoL og så videre.

3 Likes

Ja, og det er mye spillere å ta av :stuck_out_tongue:

Nettopp derfor er ny, betalt expansion mer eksplosiv inntekstmessig enn det kursen reflekterer.

Det er jo derfor Funcom gjorde den pivoten / satt Conan SP på vent og heller hanket inn the Darksiders for å erstatte SP.

2 Likes

Funcom selv sa jo at grunnen til at CSP ble satt på is var at prosjektet var for stort for dem? Jeg tror jeg tar dem på ordet der :stuck_out_tongue:

1 Like

Sa dom det? De sa väl nåt i stil med att det “made more sense” att lägga fokuset på att vidareutveckla CE och hellre satsa på Dune som “det nya” spelet som utvecklas i Norge? Att få CSP upp på den nivå de ville ha det till hade kostat pengar och ressurser i lång tid på bekostnad av Dune-utvecklingen. Funcom tog ett mycket smart beslut där tycker jag.

6 Likes

Jeg tror forpliktelsene til å launche i henhold til avtale med legendary, tvang Funcom til å legge CSP på is. Der for tror jeg og Dune kommer tidligere en bla Christian tror. Funcom råder ikke 100% her.

3 Likes

Men Dune är ju bara i pre-production. Alltså återstår det en massa utvecklingsarbete.

Når tror du det kommer da? Se realistisk på det, DUNE er i pre-prod på nåværende tidspunkt. La oss si de setter full prod. i gang Q1 neste år - minimum 1 år utvikling (jeg tipper 1.5-2) så får du det i begynnelsen av 2021. Coop ble satt i gang i fjor og kommer ut H2 (?) neste år. Det er ca. 2 år utvikling - og jeg håper og tror FUN bruker mer tid på DUNE enn Coop.

För allt vi vet så skulle det kunna vara i full produktion nu. Rapporteringen var för Q3 och det är inte omöjligt att prosjektet har ändrat status nu. Om än inte speciellt troligt kanske.

1 Like

Uppgiften om pre-production var garanterat dagens status på projektet.

1 Like

At ikke den øverste linja er oransje i tråd med item quality i CE er nedtur. Får si det blir en enda brattere kurve da :stuck_out_tongue:

Mange flere ansatte nå da enn før. Bør få gjort mer på kortere tid med flere ansatte?

Pre prod er jeg hundre prosent sikker på at innebærer jobben som nå legges ned i Exiles. Jeg tipper på en relativt kort periode full production siden CE garantert er basisen til Dune.

Det har de vel sagt? I det minste har de ihvertfall erfaringen som trengs nå.

Men som sagt, håper Funcom venter til fredag med å ta av, så jeg får kjøpt bittelitt mer her. :slight_smile:

Mycket talar för det,ja. men i teorin så hade (och skulle) de kunnat presentera status för q3 utan att kommentera det speciellt i rapporten.