Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

På Q2 presentasjonen:

"In our North Carolina studio we continue to work on the multiplayer shooter game we hope
to start revealing more of soon and bring to market in 2020. "

Det burde indikere i god tid før nyttår. Og forklare hvorfor det var heeelt knyst nå ved Q3-presentasjonen.

Nå er altså Mutant-sjefen i Norge (og i morgen begynner årets største Xbox-event).

1 Like

Hvor lenge har du ikke sagt at Funcom er underpriset mens kursen har gått ned? Nei, jeg har strategien min klar, jeg venter til jeg har fått noe ut av Kitron også ser jeg om Funcom er interessant priset på det tidspunktet. :slight_smile:

2 Likes

Og MYZ var gamepass spill fra dag 1.
Mye if’s her men hvem vet. Når man først skal over dammen til Europa, hvorfor ikke besøke hovedkontoret først?

edit: DAAAAARKBOOORN!

Når Funcom er på 12-tallet tar jeg meg friheten å hype alt og ingenting :duck:

2 Likes

Hvor mange ganger har jeg sagt det?

Jeg har kjøpt her nede flere ganger.

2 Likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Varför inte egentligen -det är inte så att det spelar nån större roll ändå :grin: :wink:

1 Like

Den store hemmeligheten til Outsiders er endelig klart. Ikke uten grunn at juleneken der har trenet mye i det siste. Skal opp på scenen på X019 og presentere Conan Fitness!

4 Likes

Mine handler. Som du ser, kun kjøp. Ingen salg. Så jeg snakker alltid sant rundt handlene mine.

Morti%20sine%20handler

Så har jeg alltid sagt at Funcom er et bet for når jeg ser innntektene fra MC og Dune i regnskapene. Jeg har altså ikke tenkt å selge på lanseringsdagen av Dune. Men det tidspunktet verden får med seg endringen som har vært i Funcom og som vi kjenner godt til alle her.

Problemet er at ikke alle klarer å se for seg hvordan regnskapene vil se ut i 2021. Man vil kunne lage masse fine grafer og tabeller da. Det er da resten av børsverden får opp øynene. Og innen da vil mange nye prosjekter være i pipelinen. Som også vil dra nye interesserte. Men det er de proffesjonelle og de store jeg snakker om. De som vil se tallene over tid og mer stabil utvikling før de går inn. De skal få kursen opp det siste hakket før jeg ser mot neste investeringsprosjekt.

Så har jeg snakket om denne i månedsvis/årevis…

Fortsatt intakt i dag. DET er det jeg har sagt. Og denne nedgangen som er nå er kortsiktig. Og da bryr jeg meg ikke.

12 Likes

Jeg har hatt samme tankegang som deg, jeg er bare såpass usikker på MC at jeg inntil videre bare sitter med ca 15% Funcom i porteføljen, ikke 60-70% som tidligere.

1 Like

Ingen overraskelse at jeg er ute og har tenkt å være ute i flere måneder framover.

Men desto sikrere på Dune suksess! Og det er egentlig alt jeg trenger.

2 Likes

Jeg satser på at jeg får meravkastning andre steder mens vi venter på Dune release dato. Jeg tror jo på 2022, mens jeg resten av forumet ser ut til å tro på 2020 eller 2021… :stuck_out_tongue:

3 Likes

Tyvärr luktade det förseningar av Q3-rapporten…

Dune spillet til Funcom kommer i …

• 2020
  • 2021
  • 2022
  • 2023

0 stemmegivere

keke

The Thing

speculation intensifies

10 Likes

the%20thing

3 Likes

Det er også deilig å ikke ha tatt tap. Og jeg tror man får selvtillit om man klarer å sitte kald og rolig når kursen stuper, mens man ser andre realisere gearinger med tap i stort monn og stapper en snus under leppa.

Det er deilig å være 100% lastet når man fyker opp fra hver bunn. Bare oss som sitter i ro har aksjer når kursen åpner 2 kroner opp neste morgen osv.

Vi får telle prosenter til slutt tenker jeg. Ikke tjener ASP penger på meg, ikke tjener Nordnet penger på meg og ikke trenger jeg de pengene. Så da står de meeeget godt i Funcom neste 2-3 årene. Ikke bare det, men jeg kommer til å fortsette å fylle på. Tjente nesten en million på Funcom sist. Så kom skilsmissen og jeg måtte selge alt og dele hytt og helvete. At jeg nå sitter med 100k i minus og likevel har spart meg opp en 30k aksjer i denne tiden er jeg meget fornøyd med. Målet er å få meg ca 50k aksjer. Og jeg selger ikke med tap før det smeller. Da må jeg ligge døden nær altså.

14 Likes

Så du vil beholde Kitron som ligger omtrent på all time high og tror du kan få flere prosenter der fra 9.50 enn Funcom fra 12.24 om vi ser et år frem?

Skal vi vedde?

4 Likes

I likhet med vedetråden Google trend :joy: