Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Enig i mye du skriver, men her må Funcom skylde seg selv også… Om de ønsker stabilitet og ro på det området så kan de ta noen grep selv.

Hvorfor kommer det ikke noe info om MC feks?

Er det fordi det er noe massive news rett rundt hjørnet, som h3nki skriver?

Er det fordi de sliter med noe og OM de skulle sagt noe så hadde det heller vært forsinket enn release dato?

Er det fordi de er elendige til å kommunisere ut, evt driter i å oppdatere eierne på progress?

Jeg vet ikke, og da blir jeg urolig.

Funcom har mye å gå på her. De velger å dele så lite info som mulig om stort sett alt de driver med og lar det være opp til oss å spekulere isteden. Mange sier de følger dette forumet. Mange sier store deler av de som trader aktivt sitter her. De kunne lett ha avkreftet/bekreftet en del ting i presentasjonene deres om de hadde villet det. Ting vi spekulerer vilt i. Som estimerte salgstall feks. Som targets for break even. Som progress på prosjekter. Litt mer rundt estimerte utviklingstider… etc

9 Likes

5 Likes

Å investere men ikke flytte på investeringen (ikke trade) er det beste og hvertfall når du har fått en god inngang! BARE Ha TOLMODIGHET! , da vil du ha mye igjen for det ! :money_mouth_face:.

Funcom gjør det veldig bra, har en sikker framtid og står på som aldri før også ligger kursen på 12!? Hallo! Se litt fremover :star_struck:

Denne inngangen man får nå er helt utrolig god og unik! Once in a life time ! :dancer:

Nå har verdens største gaming selskap investert og skal inn i styret ! I tillegg har Funcom skrevet en 6 årig kontrakt med det de har drømt! Det forfriskende, ikoniske og legendariske DUNE ( sci-fi and fantasy IPs) alla Star wars og Mad Max!! HALLO! :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

De har massivt av nye gode samarbeids partnere, perfekte støttespillere, framtidsplaner og perfekte rettigheter!! :grin:

Folk ser ikke verdien i dette ENDA og er ikke tolmodige nok! Vær smart, ta plass, ikke ødelegg fordeg selv, SE fremover! :star_struck:

Ting går som regel bedre en det man frykter! :smiley::handshake::smiley::muscle::clinking_glasses::champagne::tada::blush: Dont trade! :blush:

4 Likes

TA vs. fundamental

Dette høres ut som HODLing og ikke akkurat noe jeg hadde anbefalt når man sitter i enkeltaksjer. Man trenger ikke kjøpe/selge daglig/ukentlig, men å flytte litt rundt på pengene noen ganger i året når man sitter i 2-3 enkeltaksjer tror jeg er lurt.

@anon91440261 har jo kjøpt mye på 12-13, og hadde hatt mange muligheter til å selge på 15+ og så kjøpt tilbake på 12-13 igjen. Hvis flere hadde gjort det slik, så hadde kursutviklingen nok vært endel jevnere enn den er i dag.

Nå er det jo lett å backtrade, men hvis man tenker at kursen er for høy til å kjøpe, så er det ofte lurt å selge litt. :slight_smile:

2 Likes

Hade helt klart vart det bästa. Men lättare sagt än gjort. Vet inte hur många gånger den tanken slagit mig :blush:

2 Likes

Det vanskeligste med den øvelsen over er nok å sitte med større eller mindre posisjoner i cash mens man venter på gode muligheter i aksjer man følger. Jeg er overbevist om at det vil lønne seg. Det kommer alltid overreaksjoner og de muligheten burde man kunne utnytte.

Selv om jeg sitter utenfor nå (utenom 5k), så skjønner jeg at de som har troen på Mutant Chronicles og Dune kjøper nå. Har jo tilbakekjøp av de siste 5k jeg solgte oppe til vurdering ukentlig. (Jeg har det siste året sittet på mellom 5k og 25k, er ca i null på det, selv om jeg økte mye rundt 13-15 kr.)

2 Likes

Ja det er sant men ikke der vi er nå. Nå og fremover kan det være svært dumt å trade :face_with_symbols_over_mouth:

Få en god inngang og deretter kke bekymre dere! Tenk og gjør slik: Den beste investeringen er hva du investerer i deg selv, ikke rikdom! :clap:. Invester heller i deg selv og de du er glad i, kjærligheten :dancer::heart_eyes: Det er ikke hvor mye penger en har men om du har noen og elske og elsker som betyr noe. Jeg sier, ikke bli så engasjert i å bli rik at du ender opp alene og uelsket :expressionless::blush:. Sånn, da var det sagt… :sweat_smile:

Har man inte OÄNDLIGT med cash så är väl det den enda möjligheten att få ökt i antal aktier. Och så många som möjligt vill man ha innan raketen tar av. :rocket:
Har själv ett GAV på 13.90 som är all time low för mig.

Det er jo nettopp på grunn av dette at aksjen er så rævkjørt som den er i dag. Man kan selvfølgelig forvente at alt er som normalt og selge på 15-tallet. For “alle” vet jo at den dumpes når den går noen få prosent opp.

Samtidig er det en del langsiktige som har troen på at aksjen skal friskmeldes. Når det er så mye positivt som skjer, og Tencent går så kraftig inn i selskapet som de har gjort, skulle man jo tro at den skulle gå mer. Men det gjør den jo selvfølgelig ikke. For det er jo føkkings Funcom.

5 Likes

Problemet er ikke de som selger på 15kr, problemet er de som selger på 12-13-14 kr :stuck_out_tongue:

1 Like

Nei altså de er ikke problemet. De bare følger den store stygge ulven.

1 Like

Du er vel ikke i slekt med aksjerik?

1 Like

Robot satt til kjøp = vips over 13

härlig omsättning!!

Skal vel opp å stenge gapet

De gjør jo ikke det? De gjør jo stikk motsatt. Hvordan tror du ulven tjener penger?

Hvem er det ?

Når dere skal investerer, så må dere være mye mer tolmodige og sikker på det dere har !
Og det du krever det får du nemlig ! Det er DU som sitter på det noen andre vil ha ! Temk hvor vi er nå kontra gammel kurs ! Fokuser fremover, ikke her og nå !

Christian snakket om de som solgte på 15-tallet. Jeg snakker selvfølgelig ikke om alle aksjonærer. Mange er langsiktige og noen kjøper selvfølgelig også på 15 og oppover. Som Tencent. Normalt sett ville de også ha tjent godt på det allerede.

Men ikke i en verden hvor alt er lovlig.

1 Like

God start på veddemålet @Christian
1 krone allerede. Hvordan ligger Kitron an i dag? Mange nye kjøpere der?

1 Like