Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hvem vil vel ikke jobbe med noen som kaller seg «Butt Plug santa’s little helper» . W T F

4 Likes

Her har du foresten tallene til THQ for Q4. Itillegg til å levere greit i Q4 kom det i dag 2 oppkjøp og det har vært noen av de det siste året.

Net sales increased 441% to SEK 1,380.6 m (255.4).
Owned IP’s represented SEK 396.0 m (208.2), or 72%, of business area Games sales in the quarter.
EBITDA increased 109% to SEK 326.4 m (156.4), corresponding to an EBITDA margin of 24%.
Operational EBIT increased 84% to SEK 194.4 m (105.8).
EBIT increased 49% to SEK 152.1 m (102.0), corresponding to an EBIT margin of 11%.
Cash flow from operating activities amounted to SEK 455.0 m (98.6).
Earnings per share was SEK 1.33 (0.93).
Two owned IP’s and nine publishing titles were released in the fourth quarter.

3 Likes

www.conan.com

11 Likes

Imponerende skute - et stykke igjen :wink:

Fair value på Funcom er vel rett over 1/10 del per i dag.

2 Likes

De har også en imponerende pipeline med 77 prosjekter på gang :smiley:

3 Likes

Skjer ikke i funcom i vår levetid :hugs:

For en unødvendig påstand å komme med?

nu kjør vi!

1 Like

Får nå se om den får lov til å gå eller ei - kan hende den bare skal ligge på 13-blank en stund til. Stenger vi noen prosent opp i dag tror jeg det blir stigning hele veien frem mot Q4.

4 Likes

Jeg prøver å slutte å gjette hvor kursen går lengre. For det første har jeg tatt feil så mange ganger siste 6 mnd, for det andre så blir det lett hakk i plata, for det tredje så har jeg tydeligvis ikke peiling og for det fjerde så sitter han som bestemmer kursen på forumet her. Har mistenkt at det eneste som nytter er å gi inntrykk av at alle har gitt opp håpet. Lurer faktisk på om jeg skal si at jeg har solgt bare for å få med meg 20% på et par minutter :wink:

10 Likes

Kan gå troll i ord…

8 Likes

@nofun glöm inte då att THQs aktiverade utvecklingskostnader syns i resultat räkningen. Utan dessa hade THQ gått ±0. Funcom aktiverar men har inte med dessa i sin resultat räkning.

3 Likes

Resultatet blir det samme så jeg ser ikke poenget ditt. I THQ kommer det både som omsetning og kostnad (det blir jo sum 0), for Funcom kommer det utenfor resultat (også sum 0 på resultatet). Begge gjør ned og avskrivninger.

1 Like

poängen är att det inte är en ren vinst… även om det blir samma i slutändan. Redeye exempelvis räknar på net revenue

En god gammel Funcombevegelse dette her. Slikt liker vi :slight_smile:
Gode%20gamle%20Funcom

2 Likes

77 prosjekter i 1 pipeline? Nope

77 prosjekter i en pipeline? Nope

Nu får kursen lugna sig lite, kommer utbyte i morgon :scream: :wink:

Det er klart, er du 92 år og på hell så er det greit men slik Funcom jobber og vokser om dagen så skla man aldri si aldri :wink:

2 Likes

Kan säga vad man vill om ordredybden, men det är i alla fall betydligt många fler som vill in kontra ut:

image

1 Like