Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Skal ikke hive meg på hause-toget her nå, er heller ikke fan av for mye hausing den ene eller andre veien pga egeninteresse.
Nå som vi har fått med oss Tencent på eiersiden, så mener jeg at vi har et enormt godt case. Det er bare å laste opp på disse nivåene og lukke øynene de neste ukene/månedene.
Har større andel FUN enn jeg har hatt på lenge.
Lykke til!

4 Likes

Synd makro har krakket igjen, slik at Funcom er på Robur emisjonsnivå anno 2017.

1 Like

Skickade lite frågor till IR. Detta gillar jag ;D

“. We are very happy to have Tencent, the largest online gaming company in the world with world class gaming competence, financial strength and growth-orientation, as a new large shareholder in Funcom. As Tencent soon will be represented in the Supervisory Board, pending approval from the GM, it is natural that we want to benefit from their expertise in the continuous discussions we have with the Supervisory Board on strategic matters.”

Ganska säker på att Funcom inväntar de nya styrelsemedlemmarna för framtida strategiska mål

20 Likes

Bra info, synd de ikke bare tok den med i kvartalsrapporten i stedet for å bare fjerne sliden med strategien sin. Det er info som man ikke burde trenge å spørre dem om.

7 Likes

Men er vi da ikke igjen tilbake til at som en aksjonær trenger man litt over gjennomsnittet informasjon for å holde det gående? Snu spørsmålet, burde det være sånn fra eierne? Trenger man å holdes i hånden, hele tiden? :sunglasses:

3 Likes

“That we chose not to show the mentioned slide is purely an attempt to not repeat ourselves in every presentation, and it is safe to assume that the latest information on a subject is the current information on that subject.”

Frågade även angående funcom strategy sliden.

9 Likes

Var jo stor (påtatt) bekymring her inne for at strategien var forkastet. Selvfølgelig ligger den fast.

Samme tøvet vedrørende om “produksjon” er det samme som “full produksjon”.

Tenk å være så voldsomt bekymret, men ikke bekymret nok til å sende IR en mail.

4 Likes

Da kan alt angående tidspunkt for lansering, strategi og tidsbruk før lansering alt sammen er fortsatt like gjeldene som det var da det stod i kvartalsrapporten. All info som ikke står lengre mangler KUN fordi selskapet ikke vil repetere seg selv for mange ganger på det samme tema. Dersom noe endres så kommuniseres heller det.

5 Likes

Precis. Kommer Funcom ändra sin strategi så kommer det PM om det. Jag är säker på att Tencent kommer vilja ha ett finger i spelet och de kommer vilja gasa på!

2 Likes

Dette må være svært gode nyheter for mange som trodde det ene og det andre var forkastet nå. For min del har jeg antatt dette hele tiden.

3 Likes

Altså, Funcom kunne informert til himmelen og tilbake. Men, spør dere selv. Hadde det egentlig hjulpet? Garantert ikke, ting hadde vært det samme. Om man sitter med en følelse at man trenger så mye er det neppe selskapet det er noe feil med. Da er man allerede usikker i sin sak :slightly_smiling_face:

2 Likes

Men ikke nødvendigvis helt fast fremover? I svaret fra IR til @antzzo åpner jo Funcom selv opp for at ny storeier kan bli rådspurt og/eller kan ha synspunkter på strategien. Så lenge vi ikke har sett en ny strategislide må en legge nåværende strategi til grunn ref. svaret fra IR, men jeg er enig med andre her som føler at Funcom fortiden er svært lite meddelsomme ift. om strategien følges/oppnås til punkt og prikke pt.

1 Like

Det hadde absolutt hjulpet om de hadde sagt at de ikke går igjennom det som har blitt presentert tidligere for å unngå å gjenta seg selv! En måte å si at skuten har stø kurs, i stedet for å si ingenting!

1 Like

Selvfølgelig kan Tencent sin styredeltakelse påvirke strategien, men neppe i vesentlig grad (les: fortsatt publishing, mål om flere titler i året, mer robust cash-flow mv.).

1 Like

Jeg har nå høynet mitt kursmål for utløpet av 2019 med 0.01kr

Ang. Funcom er det CE DLC x2 og Tencent som er fokuset fram til nyttår, så kan vi snakke om nye spill etter det.

1 Like

4 Likes

Ganska säker de kommer en ny strategi framöver. En med mer hjälp av Tencent i form av marknadsföring, publishing, extended plattforms och ett större fokus på EGS

Bra jobbat grabben :clap:

Slå deg sammen med Aksjerik på HO, og spar oss for videre tøv.

4 Likes