En längre utvecklingstid kan även leda till större intäkter. Alltså den här diskussionen kan gå i rundgång och de vet du med
Du får komma tillbaka när du känner att Funcom levererar igen.
Hvis dere som har det moro med ubegrunnet haussing ikke tåler en liten realitetsorientering så finnes det sikkert private samtaler dere kan kosesnakke med hverandre om hvor fantastisk situasjonen er.
Jeg har ikke mailet IR - det var noen andre
Det eneste jeg sier er at jeg tror på Funcom når de for en tid tilbake presiserte at begrepene har blitt brukt om hverandre, uten overlegg / hensikt. Dermed forsvinner kausaliteten i ditt opprinnelige resonnement.
Jeg fatter ikke helt hvor aggresjonen kommer fra. Ingen hauser (med unntak av gjesten fra HO, da), kursen er rævva og vi har ingen informasjon.
Altså, den presiseringen om 1-2 år “full development” ble første gang presentert når Mutant Chronicles gikk over i “full development” fra “development.”
Det er i mine øyne nærliggende å tro at selskapet ønsket å kommunisere riktig rundt sin egen strategi, og at de derfor valgte å gi seg selv mer tid i utviklingen. Det er forskjellen på om de overholdt egen strategi kommunisert på det tidspunktet, eller ikke.
I ettertid (fra Q1 2019) så har Funcom sluttet å skille mellom begrepene, eller spesifisere mer nøyaktig status på prosjektene sine. Det er bare enda en måte Funcom har fortsatt sin strategi på å stadig guide og gi mindre og mindre informasjon om prosjektene sine til investorene.
Uansett hva Funcom informerer oss om, så påvirker det nok ikke suksessen til Funcoms prosjekter overhodet. Spillene når de blir lansert selger nok like mye helt uavhengig av hva vi får vite og når vi får vite det. Men det gjør det vanskeligere å være informert om hva vi kan forvente oss, og når vi kan forvente det.
Dette er jo det motsatte av hva Funcom sier. Funcom sier rett ut at din konklusjon her er feil.
Ja, men da må caset være lineært. Når de velger å prioritere(flytte kostnadene/investeringene) til et annet prosjekt spesifikt en periode fordi de ser bedre ROI derfra blir ikke regnestykket sånn.
Synes det overanalyseres og overtenkes så til de grader noen ganger…
Production = Full production.
1-2 years = 2 years and 2-3 months.
Det er det. Ikke vits i å argumentere mot. Det er det samme. STOP!
ZOOM UT litt…, så ser dere at det er helt likt.
Vi får se på neste kvartalsrapport hva Funcom guider om sin framtidige strategi.
Jeg tror det kommer en endring på den kvartalsrapporten, etter diskusjoner med Tencent som nye eiere osv. Så kan man jo spekulere i om endringen er positiv eller negativ eller bare en endring som ikke er hverken positiv eller negativ bare ny. Det vet vi ingenting om.
Alternativt kan det selvsagt hende jeg tar 100% feil, og Funcom i stedet gjentar gammel informasjon uten endringer. Da har jeg bare tatt feil. Jeg mener at det at sliden er fjernet gjør det sannsynlig at Funcom kommer til å gjøre noen endringer i hva de kommuniserer rundt sin egen strategi framover, og at vi får se det på Q4 rapporten.
Ja funcom sier allerede at du tar feil, men du tror altså at de har bestemt seg for å endre strategien og bare vente med å meddele dette til markedet altså. På tross av at Funcom bekrefter at de bare ikke vil gjenta seg selv til det kjedsommelige.
“That we chose not to show the mentioned slide is purely an attempt to not repeat ourselves in every presentation, and it is safe to assume that the latest information on a subject is the current information on that subject.”
Ja, det er korrekt.
Så får vi se om den samme informasjonen er “current” etter Q4 2019 rapporten
Altså, det er mange her som forventer at det kan komme endringer i strategien framover etter Tencent sin inngang i styret.
Hvis dere syntes jeg er idiot for å forvente endringer i strategien, så er vi alle idioter.
Nei jeg syns ikke du er idiot for å synes det. Men jeg syns du legger for mye inn i det faktum at de tok bort et par slider. Og at bortfallet av slider skulle ha noen betydning for endring av strategi. Det at Tencent etter inntog i styret vil påvirke fremtidige strategiske beslutninger er jo selvsagt. Ikke noe overkjøring av resten av styret såklart, men de vil komme med sine innspill. Dersom de får de andre ombord på sine planer så kan vi etterhvert forvente oppdatering om strategien. Det vil uansett ikke ha noe med de manglende slidene å gjøre.
Deilig at noen hjelper oss da, bare fordi de har så stort og snilt hjerte .
Jeg liker bare å krangle. Som jeg tror de fleste har fått med seg
Jadda la oss alle hoppe ned i skyttergraven og skyter på de som tar seg tid til å diskutere litt realiteter. Nå må folk gro litt baller igjen og tørre å ta diskusjoner uten å insinuerer det ene eller det andre. Mye frykt her nå som får forumet til å minne om HO.
Strategi styres av flere ting, men mest av alt styres strategien av selskapets competetive advantage. Noen mener at selskapet har identifisert et nytt CA uten å endre strategien. og dette nye CA skulle være vår eminente ceo.
Det er bare det at ceo har - signert på - at Funcoms CA er Dreamworld spillmotoren i siste årsrapport. Og etter det har vi ikke hørt noe mer om endring av hverken CA eller strategi. Så da har jeg hatt rett om det hele tiden. Noe jeg har vært fullstendig klar over. Siden en ceo per definisjon, ikke kan være et selskaps CA uansett. Dersom han kan erstattes. Og vår ceo er ikke uerstattelig.
“Allt är annorlunda nu” utom själva Funcom aktien på Oslo börs. Pumpelidumpdump
Synes du gjør en bra jobb jeg . I det minste får du folk til å tenke og engasjere seg