Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Henviser til denne: «As Tencent soon will be represented in the Supervisory Board, pending approval from the GM, it is natural that we want to benefit from their expertise in the continuous discussions we have with the Supervisory Board on strategic matters»

Det var akkurat dette jeg siktet til tidligere som det jeg tror er bakgrunn for hvorfor de meldte så uvanlig lite i kvartalsrapporten, og hvorfor Rui og Dragset virket som om de heller ønsket å holde presentasjonen på et senere tidspunkt.

5 Likes

Hehe, kanskje de er litt redde, og velger å dele så lite som mulig, fordi de vet at vi sitter med lupe og bøyer alle verb/tolker alt som meldes i værst tenkelig form uansett hva og hvordan de formulerer seg.

Jeg tror de store gutta med millioner/milliarder investert i ulike selskaper, ikke leser halvparten så nøye i de selskapene de er investert, sammenliknet med random funcominvestor med 10k NOK investert.

Jeg tror ikke vi er de enkleste investorene å ha med å gjøre🤣. Skal mye til for å tilfredstille oss.

6 Likes

Förhoppningsvis klarnar det efter 16/12. Funcom vill invänta Tencents åsikter om framtiden och vad de kan tillföra.

1 Like

Jepp. Da tenker jeg at det fort kan komme en justering/presisering av strategien fra og med Q1, hvor jeg blant annet håper det kan bli et tydeligere bilde av hva man kan få til av mer aktivitet i f.eks det kinesiske markedet og utenlandsk samarbeid generelt via andre kanaler i Tencents kontaktnett. Det er lov å håpe :wink:

1 Like

Det ska bli väldigt intressant och se vad Funcom väljer att ha för presentation slides på ABG small cap seminar den 5e december då Tencent är 16/12 :slight_smile:

Noe man kan huske på er jo også at Funcom har steget godt fra november til mai de fleste av de siste årene, av forskjellige grunner, men det er som regel rundt november-desember at bunnen kommer. :slight_smile: Kanskje vi er der allerede, kanskje ikke. Og kanskje det blir annerledes i år, men det er forsåvidt duket for vekst med case i ryggen om vi ser gode resultater fra Q4 med mount-updaten til CE og noe mer info fra styret/om styret når generalforsamlingen er i boks. Mount-updaten ser også ut til å komme før jul, noe som er å foretrekke i gaming-sektoren for å få en del av jule-gave-salget+spillkjøp i juleferien når folk har fri og mulighet til å legge tid i spill som krever mye tid av dagen, som CE er.

1 Like

Tror Kina-strategi tar litt lengre tid, og helst kommer nærmere launch av MC og DUNE-spillet, men hint og planer kommer nok når de har bestemt seg.

1 Like

Jeg forventer ikke at de har SAP’ene klare fra Q1, men overordnet retning bør det være mulig å si en linje eller to om i en oppdatert strategisk slide i løpet av Q1 eller senest Q1 presentasjon, mener jeg.

1 Like

Poenget mitt er bare: Utover at de vil bruke Tencent sin erfaring og kunnskap til å øke lønnsomheten i Funcom, som de allerede har meldt, vet jeg ikke om man kan forvente mer så raskt som i Q1.

Vi har fått hintene allerede egentlig :slight_smile: Men mangler konkrete planer.

vi vet ju inte hur länge Funcom och Tencent haft samtal heller. Affären mellan Jebsen och Tencent kan ju varit avtalad sedan lång tid tillbaka. :slight_smile: men nej effekten av tencent kanske inte kommer ske direkt men strategin kanske redan finns där fast vi inte ser den just nu…

1 Like

Enig med deg i at hintene allerede er kommet, men jeg tror de har alt å tjene på å signalisere tydeligere til markedet i en strategisk kontekst at de konkretiserer hvilke markeder de aktivt jobber/skal jobbe med å få innpass på.

Den gang da “betyr sikkert ingenting” https://newsweb.oslobors.no/message/470165

2 Likes
1 Like

haha exakt de jag menar!

Vem drar dit ?

Rally? Aldri mer 12 NOK, eller hva sier du @Butterfly?

4 Likes

Aldri mer 11 NOK.

1 Like

Aldri mer 10 NOK

1 Like

Var det ASP som skjøt seg ut? :smiley:

Neida, nå er aksjen presset ned og han har fått lastet opp i et av de andre familieselskapene. Så nå skal aksjen pumpes opp igjen. Funcom på disse nivåene er blitt en selvoppfyllende profeti :slight_smile:

1 Like