Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Vilka här sålde precis innan Tencent nyheten kom vid 13 nok? Vill minnas någon några här inte var så kaxiga efter den nyheten. (Givetvis sålde jag aktiva portföljen runt 15.75, de gjorde väl alla?)

Ett mini-lettelses-rally? Skulle gjerne sett mer volum bak løftet.

Håller inte med. Fan på tiden den går upp på låg volym. Ska inte krävas 30 mnok för att få upp den 5% och 2 mnok för att få ner den 8%

Sedan är det med största sannolikhet en person som leker just nu

1 Like

Solgte mye med snitt på ca 13 kr, en god slump på 14,4 og sitter fortsatt bare 20% lastet. Skulle ha solgt de siste 20%-ene en gang over 15 kr, men men. Byttet til Kitron som har stått ca på stedet hvil.

Anågende holta sin økning.

tidligere Storebrand Vekst-forvalter Andreas Lorentzen (som da tok mye i bunn-emisjonen i Funcom) jobber nå for Holta.

3 Likes

Er åpent for retur til Funcom med lavere snitt inntil videre :wink: Om det er smart på 10 dagers sikt tror jeg ingen vet, men mitt lodd er kortsiktig at vi vil se vekst fra midten av desember inn i hype før MC og så inn i hype for Dune etterhvert. Får se hva tiden bringer. Drømme caset er at det ender i oppkjøp fra Tencent før/etter Dune, men det er bare et håp :slight_smile:

2 Likes

Blått är flott iallafall :rocket:

1 Like

Mounts preview på torsdag!!

11 Likes

Nice! Det blir nok etterfulgt med mounts på testlive og plutselig er det enda mer action i CE!

Noterar endel aktivitet från senaste dygnet när man söker på Funcom och får om ganska mycket spekulationer om Dune game. Vad kan detta tänkas bero på ?
Detsamma gäller Twitter

Så du drømmer om at kinamann tar funcom av børs?

Kunne du ikke i det minste drømt om at microsoft plutselig dukker opp bak en skjult konto og setter selskapet i spill, enn at kinamann får et fabelaktig selskap til en latterlig premie??

2 Likes

Forøvrigt ser jeg på det som et worst case scenario - tas av børs til en latterlig penge for så å slippe suksessfulle spill som perler på en snor.

Nei, håper inderlig de blir værende på børs slik at også vi andre også kan ta del i transformasjonen til funcom.

6 Likes

Denna må sjusteras, vi klara inte 10kr i Q3 men oj så nära.

3 Likes
2 Likes

Justert etter Mcap og ikke pris da er ikke forskjellen så stor…

Denne for de som husker tilbake…

Hadde vært over 33 kr PR aksje nå om det ikke hadde vært for trykking av aksjer. Ja, jeg vet noen av aksjene er for rettigheter, lån etc.

1 Like

Det ultimate spillet kan selge ca 1 million spill per dag, bare en tanke jeg hadde.

3 Likes

Det er en fin tanke. Men jeg har regnet litt på dette, og det ser ut til at det ultimate spillet i Funcom sin “favorittsjanger” ligger nærmere 37 spill solgt per dag, enn 1 million.

https://store.steampowered.com/app/1077530/BUILD_Ultimate_Sandbox_Building_Game/

6 Likes

Liker folk som regner på slikt. Det er kule folk :+1::grinning:

Blir det pump i dag :smiley: ??