Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Blir spennende å følge streamingen i morgen :nerd_face:

1 Like

Pröver att skjuta hål i golv/taket på 13kr. Men ser ut att behövas mer kaliber än från en UZI

bilde

4 Likes

När TA tråden ser ut att ha dött får vi köra våran egen TA analys :joy:

3 Likes

La oss prøve å være på tema.

3 Likes

Småprat om Funcom? (Beklager…klarte ikke å dy meg😉)

1 Like

Nåværende ledelse fikk snekka på rett kjøl, trengs ny Kaptein og Styremann for å føre skipet videre .
Utflagging er det mest fornuftige her.

3 Likes

Nå har de greid å redde skuta fra å synke, lært av gamle feil og fått på plass en fornuftig strategi, fått styrefart med CE og styrer mot et par egne utgivelser hvor i hvertfall en av de har greie odds for å bli en suksess. Selv om den økonomiske suksessen så langt er bare middels så har de greid å gjøre seg attraktiv nok til at Tencent fant det verdt å kjøpe seg opp.

Jeg er ikke overbevist om at en utflagging gir de effektene en del drømmer om så jeg mener de skal konsentrere seg om å utvikle strategien videre og fullføre de løpene de nå har med den eksisterende ledelsen ved roret. Så får man ta en vurdering etter at Dune har blitt utgitt og man ser om de med arbeidsro kan greie å skape noe stort.

8 Likes

Precis. Detta duger inte.

Jeg er enig i det meste du skriver MEN: ingen av oss inne på forumet vet!! men mange her inne har mye kunnskap og er veldig flink til å ordlegge seg, kanskje Tensent ser andre muligheter og har gjort sin vurdering av fremtidig prosjekte og hvilken ledelse som trengs, trenger bare kystskipper sert for en liten kystbåt…her snakker vi symbols om andre dimensjoner…så er det jo selvfølgelig noen skipsrotter som må kastet overbord før alt blir normalisert :slight_smile:

Skal de bruke tid og penger på å notere seg på ny børs, eller skal de bruke tid og penger på å utvikle spill?

4 Likes

Begge deler.

1 Like

Enig.

De har ikke råd til begge deler - derfor blir det utvikle spill, som er riktig prioritering :sunglasses:

4 Likes

Er det humor? Fordi det er feil.

Hva med å selv bytte børs?

Ut fra sist regnskap bør de ikke bruke mer penger på annet enn utvikling av spill. Hva tror du skjer om coop flopper? Det vil i mine øyne være uansvarlig å bruke penger på en listing et annet sted nå. Kanskje det gir mening om neste spill blir suksess. Funcom bygger stein på stein. De – som de fleste andre selskap, driter i kortsiktige kurssvingninger eller hva småsparere måtte mene om aksjekursen on a day-to-day basis. Jeg mener dette er helt riktig – så lenge de gjør jobben sin, og gjør den godt, så vil det reflekteres i verdier for aksjonærene.

4 Likes

Var lugna nu. Mr. Lu Peng fixar intäkterna !
20151103033130969

3 Likes

Har opptil flere svenske spillaksjer, jeg - dette er en Funcom-tråd.

Mange som fra og med 2017 (kan ikke helt se at det er “kortsiktig”) har satt relativt substansielle beløp i selskapet - på et tidspunkt hvor risikoen faktisk var STOR - er forståelig nok av den oppfatning av at det er hensiktsmessig å bytte notering.

At kursutviklingen ikke gjenspeiler selskapets fundamentale turn-around og derisking, tilsier at en indeks med peers, høyrere volum og interesse blant investorer er hensiktsmessig. Det er sågar et godt valg helt isolert fra kursen - et sunnere marked gir riktigere prising. Norge og OSE vil aldri bli stedet hvor tech- og gaming søker seg til.

At andre mener noe annet er helt i orden. Er ikke noe nytt at forumet er delt i spørsmålet.

Jeg er iallefall sikker på at en omstrukturering kommer om ikke lenge.