Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Så de kortsiktige som har blitt langsiktige på grunn av kursutviklingen ønsker listebytte :wink:

Jeg tror markedet også på OSE vil belønne Funcom om de lykkes med spillene i tilstrekkelig grad.

1 Like

Hvis det undrer deg eller andre at man ønsker at egenkapital skal få arbeide under hensiktsmessige rammevilkår, så er det lite jeg får gjort med det :slight_smile:

Greia er: dere mener OSE er et OK sted å være notert som spillselskap, jeg er uenig.

Fred ut.

1 Like

Akkurat nå virker det som at noen swing-trader aksjen på nedadgående motstandslinje, og får gjennomført det grunnet lavt volum. 1 liten nyhet fra funcom og 2 kroner opp fra dette nivået så er alt glemt og vi kan poste glad-memes igjen :partying_face:

1 Like

Utgangspunktet for mitt innlegg var diskusjon vedrørende ny Kaptein og Styremann til skipet vårt som nå skal ut på verdensomseiling, da nytter det ikke med en kystskipper og matros mener jeg.

Sånn som dette vil det alltid være. Kan bare se på min egen kjære Nano som eksempel: folk har mast om listing i US lenge. Det skjer ikke. De sier verdiene vil reflekteres bedre der – jo, kanskje, men er det verdt det? CEO sa i på Q3 i går at det ikke gir mening for et selskap med vår mcap å noteres to steder. Jeg er enig (mcap til funcom er lavere enn Nano som @Pablo er glad i å påpeke).

Bruland (en av founderne i Nano) gikk ut og sa Nano ville vært priset rundt 400 kr (da stod kursen på 80 mener jeg) i US. Folk fikk blod på tann, men… ingenting har skjedd. Det er bare stress og tidkrevende. Du må gjøre regnskap og rapporter to steder. Enorme mengder tid vil gå med til administrasjon, tid som kunne vært brukt på å lage spill. Det er det Funcom skal gjøre.

Til slutt - du sa ikke noe om hva du tror vil skje om neste storspill flopper.
Tror du det er lurt med en dual listing eller avlisting og ny IPO et annet sted da?

Hvis neste storspill flopper, og alt deretter flopper i tillegg - så spiller det da ikke et spøtt rolle hvor man er notert :slight_smile:

Nå har vel Funcomskuta operert ganske så globalt lenge.

Jag är helt enig. OSE är ingen bra plats för gaming. Med lite välvilja så finns det ett bolag till i samma bransch. Det säger mig att köparsidan inte är den mest informerade i världen. Ett exempel: I andra börser så hade man sett värdet av att Tencent kommer in som största ägare. Det gör man inte på OSE. Istället så utnyttjas informationen till P&D-race. Helt ofattbart att det är tillåtet.

1 Like

Just f*ckings presis.

At ikke folk har endret mening om noteringen på OSE etter at Tencent kom inn på eiersiden er for meg ett hundre tusen prosent uforståelig.

3 Likes

Kursen i Funcom er omtrent som før Tencent kom inn i selskapet. Forskjellen er stort sett at jævlig mange fra avanza rømte skuta, mens en del nye nordmenn tok aksjer i forbindelse med en svak kvartalsrapport og fall etter MOM lansering.

I den forbindelse så er da altså at den logiske konklusjonen er at svensker forstår å verdsette Funcom og Tencent og pipeline og gaming, mens nordmenn ikke har peiling.

Hadde svenskene holdt på aksjene hadde per i dag kursen vært høyere. Logisk nok bør vi da komme oss over på svensk børs, fordi: logikk.

Kursen vil ta seg opp hvis funcom leverer bedre fundamentale resultater framover. Dere som har troa får bare posisjonere dere ut fra at selskapets kursutvikling snur når regnskapstallene matcher deres syn på framtiden. Enn så lenge er det ikke tilfellet.

15 Likes

Hvis du fikk velge, ville du notert spillselskapet ditt i Sverige eller Norge?

Jeg kjøper alle argumentene til dere som er imot jeg, altså.

Jeg er bare av den oppfatning av at det på sikt uansett er positivt å være notert et sted hvor volumet og interessen for bransjen er større, flere peers mv. Norge og OSE er ikke et slikt sted.

Er det synet farget av Funcom og aksjevoldtekt over flere år? Ja, men jeg mener argumentet er robust selv isolert fra det faktum.

1 Like

Är det nån som inte har peiling så är det i alla fall Tencent som betalar överkurs så det smäller av det! :exploding_head::wink:

Tencent gir nok f… i kursen de første årene.

Tencent betalte nok det som var nødvendig for å få en så stor eierpost.

Hvis noen ønsker 10% eller større posisjon i Funcom så vil nok kursen drives kraftig oppover hvis det skal handles over børs.

Ja, den har det med fravær av innmeldig av status og informasjon som normalt sett utgies en gang pr mnd, vi kaller det “Måned Raport”, uten tilbakemelding kan skipet reke hvor som helst uten mål og mening.

Har man 2-3mnd på sig så hade det gått fint. Ialla fall som det har sett ut.

Folk i Norge kan handle i Sverige. Folk i Sverige kan handle i Norge.

At man endrer børs betyr ikke nødvendigvis at handelsmønster og eierliste endres.

Edit: Før det nevnes regelverk etc. Jeg følger mye med på dette og argumentet om at det er annerledes håndheving i Sverige synes ikke jeg, ut fra de sakene jeg har lest, er gyldig.

1 Like

Du trenger ikke tro på meg men, det er er garantert at handelsmønsteret i denne aksjen vill endret seg ved notering i Sverige. Der er det vanskeligere å være anonym, og tilsynsmyndighetene forfølger handelsatferd over en veldig mye lavere sko enn her hjemme.

Det snakkes om å gå over til anonym handel i Sverige også.

Att Funcom är totalt tysta om precis allt och inte visar sitt kaxiga ja som de borde göra gör ju inte saken bättre heller. Tafatt

4 Likes