Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Helt klart en ufattelig dårlig presentasjon, men jeg tror nok de hadde noe i bakhodet som gjorde at den ble som den ble (som flere har vært inne på). Synes likevel de skal være litt aksjonærvennlig å gi oss noe. Mange av oss er tross alt eiere i den samme bedriften - det skal de ikke glemme.

Trodde de skulle bli bedre innstilt i forhold til småaksjonærene etter hvert som de fikk bort spøkelsene sine (konvertibel gjeld blant annet), men det virker ikke sånn.

4 Likes

Det er umulig og levere gode tall og nyheter hele tiden . Alt har sin tid. Jeg synes de leverte en god rapport med god oversikt og gode nyheter. De har 10 prosjekter på gang!

Hvilke nyheter kom de med som du syntes var mest positive?

Är det satt datum för mounts ?
Är det satt datum för chop chop ?
Visst inga feta grejer men asså detta är ju runt hörnet.
Må ändå vara möjligt att hinta om att det är saker på gång “mer info kommer ish datum” bla bla
Stort företag nu som bör kunna lägga en någorlunda tidsplan att förhålla sig till och därmed kommunicera.

1 Like

Dette mener jeg er bare tull. Det ligger ingen begrensninger i den daglige driften og hva de kan melde fordi det er 2 styremedlemmer på valg.

3 Likes

Kan være de har vokst for fort og ikke har helt kontroll… Trenger hjelp av noen proffe… feks Tencent.

De fjernet sliden om antall spill de skulle levere i den nye strategien for å unngå å gjenta seg selv hele tiden :thinking:
Det hadde vært investorvennlig å kommentere om hvor godt de følte de hadde fått tatt i bruk den nye strategien, hvilke erfaringer de har gjort seg og hvilke korrigeringer de har tatt under veis. Det er mye man kan si uten å fortelle om det som kommer!

1 Like

De streamer en preview av mounts i morgen, regner med vi kan få litt hint rundt release der.

2 Likes

Skeptisk. Hoppas vi får se någon häst iallafall :wink:

Jo, feks så kom det frem at med Tencent så vil de kunne lage enda bedre spill. Med Tencent på eiersiden og erfaringene de nå har med Conan Exiles kommer de nå til å lage Dune med en bedre og sikrere suksess.

Det kom frem at de nå har til sammen hele 10 aktive prosjekter og 2 er med 2 nye studios. Hvilke spill dette er vil bli røpet ved en senere anledning.

Mer etterpå…
Må spise!

Hvis dette var en nyhet for deg, så skjønner jeg at du var positiv.

1 Like

Når man trodde TI-sentimentindikatoren hadde bunna…

1 Like

Tidligere har det vært en god indikator å kjøpe på :joy:

Javel, men da synes jeg det var verdt å nevne igjen! Kanskje dere skulle våkne litt?

Det som slår meg veldig her inne når dere snakker om hvor missfornøyd dere hele tiden er og at svenskene må komme å redde dere osv, er hvor bortskjemte og lite tolmodige dere virker. Svenskene er nok kanskje bedre der :thinking:

Beklager men jeg tror at dere hadde hatt stor fordel av å kunne hatt en bedre evne til å vente tolmodig i en mer optimistisk forventning om det som skal komme. Det er en gave å lære seg å være tolmodige men også lage seg et bestemt mål. La ting få vokse, ikke prøve å pelle alt fra hverandre og bare trekke alt i en negativ nedatgående spiral. Funcom vil gjerne glede og skape suksess i eget selskap og de blir mer og mer flinke til det.

Jeg vil egentlig fraråde å bli for mye preget av slike praterom som dette. Ta egne valg og stå for dem. Slå av, følg din egen strategi til pungt og prikke, det er det beste! ikke bli preget av andres forvirrende deprimerende prat .

På alle forum et det mye folk med forskjellige agendaer og interesser! Alle er unike men noen andres strategi og interesser passer som regel aldri med din egen!

Det du vil oppnå da, er at du en dag kommer til å få det du vil ha også slipper du å kaste bort tia Di og pengene dine pånoen andre !. Det du krever vil nemlig bli oppfylt, visst du har en uavfektet klar tanke bak dine valg og følger det !

Nu vet inte jag hur länge du vart inne i Funcom ?
Men här sitter det en hög med personer med en nästan oändligt stort tålamod. Vi är många som har väldigt stor tro på Funcom och därför sitter i ur och skur.
Tror du kan hålla med om att kursen har vart lite i konstigaste laget under lång tid.
Kluet är att oavsett nyhet dålig el positiv så har kursen en förmåga att gå sin egen väg. En väg vi aldrig kan förutspå.
Jag tycker själv att forum är fantastiskt. Viktigt att inte ta saker personligt och analysera både en och tre gånger vad folk skriver.

3 Likes

Apropos tålmodighed.
Kan Anbefale at læse “ Den Tålmodige investor” af Helge Larsen

2 Likes

En tanke eg ikke helt klarer å legge fra meg. Om det er slik at de på kvartalsrapporten ikke ville si noe før de nye Tencent medlemenne var kommet inn i styret. Hvorfor ikke bare si det da? Og skape forståelse for at nå er nye deler i bevegelse som ønskes å lande før man informerer ytterligere :thinking:

1 Like

Det foregår helt sikkert mye bak i kulissene for tiden…….Tencent kommer ikke bare sånn helt uten videre inn i selskapet. De har en agenda og vi får ikke vite hva dette er enda før de formalitetene er på plass. Tenk om…???:slight_smile:

1 Like

Ja, hadde de bare sagt noe slikt!

Porteføljen min tilsier at alle funcoms prosjekter skal treffe innertier, så da er det ikke rom for at alt som skjer i kulissene holdes hemmelig :angry:

2 Likes

Min portefølje også…,men 1-3 mnd med tålmodighet nå så kanskje vi er der:)

1 Like