En ceo vurderer ikke etter hvor bra spill som blir laget i min bok. Da betyr utviklingen av aksjekursen mye mer. Som @Nocturne sier, det er ikke ceo som lager spillene. Når vi ser tilbake to år så var optimismen stor og Rui hadde gjort en god jobb med å snu skuta. De siste 2 årene har spill som var planlagt, blitt lagt på hylla inntil videre, vi har fått to publishingprosjekter som har gått dårlig. Publishingspill legger jeg på ceo. Det er jo ledelsen som velger ut de. Og de har valgt dårlig. Hvis målet er å tjene penger på dette da.
Videre har kursen gått ned, selskapet er blitt solgt til utlendinger til en vanvittig lav pris. De klarer ikke å tiltrekke seg nok flinke folk. Stillinger tar lang tid på fylles.
Selskapet evner ikke tiltrekke seg profesjonell kapital i investormarkedet. Og ceo klarer ikke å selge selskapet godt inn hos den øvrige befolkning heller. Rui er satans konservativ og ser ut som en nerd og oppfører seg litt som han går på nåler. Vil absolutt ikke si noe som kan oppfattes for positivt i hvertfall. Håpløst.
Enten endrer han sin kommunikasjonsstrategi ellers kan han trekke seg spør du meg.
Men nå vil jo et slikt bytte selvsagt ikke skje frivillig slik. Det må nok være ny storeier som har en god kandidat. Du vet en sånn som har vært ceo en rekke ganger før og har svært gode resultater å vise til. Den slags ceo.