Jeg fikk et veldig godt inntrykk av han på investormøtene. Han har stålkontroll og gode svar på alt av spørsmål. Det er sånt proffe investorer bryr seg om.
Enig. Jeg synes både MoM og CCC i utgangspunktet er positive tiltak, selv om det ikke utgjør noen stor forskjell på dagens balanse. Fint å bidra med både kompetanse- og erfaringsheving hos et lite norsk firma, i tillegg til at de bidrar til å holde IP`ene sine aktuelle. Mighty Kingdom er jo en habil mobilaktør, kanskje vi får se en CCC-versjon av det etterhvert. Det at de har såpass gangsyn at de ser hvor de skal kjøre på hardt, og hvor de bare skal “avslutte” prosjektene, (Ref. CU/MYZ) tar jeg som et positivt signal om at de har litt peiling på hva de driver med i allefall. CU kan jo godt ha vært en hestehandel inne i Dune-avtalen også, aner ikke.
Så er det litt befriende at ikke alle skal gå full Petter Stordalen hele tiden synes jeg da, nøktern og informativt duger for min del. Men det skjønner jeg at det kan være delte meninger om. Det jeg ikke skjønner er all den ståheien rundt kommunikasjonsformen til FC, strategien har alltid vært å melde nyheter når timing er best for spillmarkedet, ikke aksjemarkedet. Dette er informasjon dere hadde da dere valgte å bli medeiere i selskapet.
Hallo, ting går nødvendigvis ikke dårlig selvom ting ikke går akkurat som planlagt eller tar litt lengre tid. Ting går svært sjelden slik man planlegger og da kan man ikke takle det med skuffelse men bare takle det og se fremover.
Ting som tar litt lengre tid blir også ofte bedre . Funcome er nå mer nøye og ting får ta den tid det tar… Det strukturelle er solid !
Jeg vil forresten anbefale å kjøpe nå dere som venter og venter med inngang. Kan godt være det snur her. Ta egene avgjørelser !
Kom igen nu forumet!! lite positivitet här nu. Mounts preview idag! Den mest efterlängtade featuren är snart här!! (och jag är lvl 36:D )
Vilken tid var det ?
17.00
Han virker seriøs ja. Og tillitsfull. Mange positive sider også selvsagt. Men man måles på resultater også. Resultatet så langt er ikke bra. Kursen er dårlig. Selskapet ble solgt til kinesere alt for billig. De har tjent for lite på publishing-spill.
Men det er egentlig ikke misnøyen min som trigget tanken om ny ceo. Det var inntog av nettopp kineserne som trigget den tanken hos meg. De har erfarne styringsfolk i sin organisasjon. Jeg er sikker på at et bytte av ceo ville oppfattes positivt for all fokus vil være på den nye kandidaten som kommer inn. Og det blir nok en som har resultater å vise til…
Tjah, jeg mener at å guide “2020” som releasevindu for Mutant Chronicles er litt merkelig. Burde de ikke vite hvilket halvår spillet kommer i nå? Jeg kan heller ikke forstå hvordan det kunne skade å komme med den informasjonen. Nå kan det jo være at de ikke er sikre på om det blir Q2 eller Q3, så da blir det litt hardt å si H1 eller H2, men men
Tycker inte det är så märkligt imo med 2020 som releasewindow.
Inte sen marknaden fått
- subscription tjänster som Xbox game pass osv och
- Exklusivitetsavtal på flera plattformar exempelvis Epic
- Spel som släpps på dessa plattformar utan någon helst marknadsföring innan.
Jag utesluter inte detta för MC och då är de bäst och skriva 2020 om de vill chocka marknaden.
Og hva skulle man brukt den infoen til? Spekulere i forkant av lanseringen? Bli skuffet og klage når det blir utsatt? Tror de har lært av tidligere og man skal være glad for de har blitt mer edruelige, og de vet antakelig godt hvilken gjeng de har å gjøre med her. Funcom informerer det som skal informeres og de informerer neppe særlig mindre enn andre lignende caser.
Men som sagt før, her må jo info fores intravenøst mens man holdes i hånden. Det er ikke normalen
Verkar ju vara lite i strategin att chocka är min uppfattning. På kort varsel
Her er jeg helt enig med FC, det hadde gjort det for enkelt med å time inngang for deg!
Men ja, det kan være litt som @antzzo er inne på, at reveal vil inneholde releasedato/en eller annen avtale etc.
Precis. Han tycker det är negativt för de inte passar hans investering att köpa i rätt tid.
Det jeg er misfornøyd med er at ledelsen ikke har fått til å overbevise norske fond.
Vi er nå 3 kr billigere en Tencent sitt kjøp, men fortsatt ingen norske fond.
Jeg tror det hadde gjort Funcom til en mer attraktiv aksje å investere i, ettersom den hadde blitt litt mer forutsigbar. Så kanskje man hadde fått færre opp og nedganger på 20-30% månedelig…
Tencent köpte 29 % på 15.75. Dom kanske vet något?
Ja og hvorfor er Tencent så gode på å investere ?
Kanskje fordi de er tidlig ute ?
Har kjøpt en del på dette nivået. Men når man ser hvor lite kursen gjenspeiler den endringen Funcom har gjennomgått så legger jeg skylden på 2 personer hvorav en av de har en plikt til å forsøke å skape verdier for eierne.
Den plikten hadde vært ivaretatt dersom kursen hadde vært høyere. For selskapet ser like robust ut nå som for ett år siden. Men det er faktisk bare halve jobben. Markedet har jo ikke noe stor tiltro til Funcom herfra og fremover ser det ut som.
Den tiltroen kommer de til å få . Føl dere heller heldige som ser verdien før alle andre.
Hva er dere fornøyd med da ! ???
Jeg vil at selskapet skal kommunisere når spill er nettogevinst i det minste samt når de har solgt mer enn 500 000 eksemplarer, mer enn 1 million og for hver million salg derfra og ut. Det blir litt for detaljert, men jeg vil kort og greit vite mer om hvordan de forskjellige spillene gjør det.
Jeg vil at Funcom skal kommunisere den potensielle oppsiden og hvilke målsetninger de har for hvert spill. De må selge selskapet inn til investorer på en bedre måte. Det holder ikke bare å være seriøs og tillitsfull. Men man må være det også.