I grunn enig men er det vanlig hos andre spillselskap?
Nämn ett bolag som pratar om guidning för ETT specifikt spel?
Tencent kan sine saker, det kan ikke norske fond.En av Funcom sine oppgaver er å hjelpe til at kunnskapen om norsk spillaksjer og hele spill markedet blir bedre i Norge.
Kina og Sverige har den kunnskapen. Det er derfor begge er topp aksjonærer.
Tencent kjøper ikke 29% til 15.75 uten å se stort potensial.
Så et greit tips burde være å gjøre som Tencent og investere en tilvarende andel av forumen sin i funcom?
Det må du vurdere selv, men jeg mener , Ja , minst !
Tencent er jo ufattelig mye verdt.
Tenk at det største spill selskapet i verden liker hva Funcom gjør , da burde dere også være mer stolte av det dere har investert i, tenke og utrykke dere der etter.
Å ha 30% av porteføljen i FUN med snitt 12.65 er nok ikke det dummeste du kan gjøre med lange briller.
Nå var eierandelen selvsagt ironisk ment da
Dette er et diskusjonsforum og det er helt greit å diskutere alle aspekter ved selskapet. Ikke noe galt i å dra frem og diskutere ting man mener er negativt. Dette gir økt forståelse for det man har eller vurderer å investere i. Økt forståelse er for meg det viktigste. Sitte å være stolt av det jeg har investert i lærer jeg ikke noe av.
Så synes jeg folk må bli generelt mye flinkere til å sette ting i perspektiv. Diskuterer man feks. dårlige/fallende spillertall for et spill så er det det man diskuterer og ikke om Funcom er dritt eller ikke.
Greit nok. Men det går an å kommunisere MER enn de gjør nå. Det går OG an å være litt mer positive uten at man oppfattes hausete.
Vel, husker da godt når Funcom kommuniserte mye til markedet, og over gjennomsnittet.
Hva sa man da? Feil det også selvsagt, man skulle ikke lage forventninger og heller komme med sikre ting osv…
Jeg mener ikke bare å sitte å være stolt for å stolthets skyld men å ta eierskap og ansvar til det du har investert i . Visst man ikke kan finne positive grunner og være “stolt” og fornøyd så anbefaler jeg å selge seg ut.
Rimelig demotiverende å møte bare grinete meldinger , å ikke se alt det positive som skjer , spesiellt nå når ting er på vei til å snu.
- desember er det to år siden Robur kom inn på 2.60, altså på dagens 13 blank.
De har vel sagt at de tror Dune kan selge ganske mye mer enn CE har gjort?
Hvis man kommuniserer svært stor interesse for betatesting, mens spillet flopper så kan det også bli galt ja. Man må veie hvert ord, men å klare å finne en gyllen middelvei, DET har ikke dagens ledelse klart. De har skrudd alt for hardt til.
Köpte mer på 12.46… kan inte se att någon säljer med profit på dessa nivåer. Så antingen förlust realisering eller short.
Man kan si hva man vil, men dette er ikke akseptabelt og det burde ledelsen tatt mer alvorlig for lenge siden.
Ved å forholde seg helt passive har situasjonen bare blitt forverret.
Ja det er sant. Det er litt langt frem. Aksjekursen går ned nå og da må markedet få informasjon fra selskapet slik at selskapet korrigerer hvordan markedet oppfatter dagens situasjon. Hva vet egentlig eierne om Funcoms neste store prosjekt? At de skal selge ca midt mellom CE og CU en plass?
Enkelt å regne ut hva kriteriene for suksess og flopp og ok er egentlig. Vanskeligere å ha noe grunnlag for å estimere salget
Det sagt, dere som er inne har troa på at Funcom skal levere bra, og vi som står utenfor har enten ikke troa, eller er usikre og avventer mer informasjon.
Det vil si at dere som er langsiktige, hvis dere får rett, har god tid på dere til å laste opp og dra nytte av merverdien når resten av oss kommer løpende inn fordi vi endrer mening. Det forutsetter da at spillet selger rimelig bra. For selger spillet bra, så går kursen opp. Enten før lansering (fordi alle ser av gameplay demo at det er bra) eller etter lansering (fordi regnskapstallene viser suksess).
Lite kjøp på 12.5 i dag ser jeg