Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg tror det snur nå snart…

Det har jag också trott ett tag:

bilde

3 Likes

bilde

Dette er ikke korrekt, flere Norske fond er på top200

1 Like

Klar over det. Fortsatt ikke imponerende antall aksjer

1 Like

Shorting på gang igjen også.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0012756266

5 Likes

Uuuh, skal det bli kjøpsmulighet i romjula tru? #Juleønske

1 Like

Kan være bare for å skremme. Hedge fonds har utspekulerte metoder

1 Like

Kan jo være de bevist går litt over grensen for å sende et signal. Vet jo ikke om de har ligget tett opp til grensen en stund.

2 Likes

Selvfølgelig gjør de det. Ingen kjøper rett over grensen tilfeldig. Hadde de virkelig gått inn for det så hadde shortet det de kunne, men de shortet akkurat nok til at det ble “offentlig” informasjon.

Och poängen är ?

Det er nok bare vår gode venn ASP som er hjernen bak Short posisjonen. Siden det er så lave forventninger til Funcom pga. for dårlig IR, kan han leke seg som han vil…

Poenget er da å skremme nok folk til å dekke seg inn på et lavt nivå selvsagt. De har sikkert shortet fra 14-15, gått over streken nå på bunn, for å få folk til å selge. Da kan man surfe på nedgangen og dekke seg inn lavere. Altså tjene mer penger på shorten.

Dersom det var volumet 0.52% de ville tjene penger på så ville de jo bare stoppet på 0,49% og holdt seg skjult.

3 Likes

Og så kan man jo være dobbelt så smart. Så går man bare over grensen her med bittelitt for å få oss til å tro nettopp det. Så dobler man shorten etter det igjen. For den økningen vil da ikke være meldepliktig? Eller blir all økning i shorten registrert herfra og ut? @krafer?

1 Like

All shorthandel burde vært meldepliktig. Håpløst at såpass mye kan shortes uten at man trenger å melde det inn. Ganske bortkastet det registeret der, og kan som det nevnes her misbrukes bare for å skremme.

Aksjen shortes nok til enhver tid.

3 Likes

Når de ligger over grensen må de vel melde alle endringer ja mener jeg.

Eksempel fra Subsea 7 som viser det

1 Like

Vel, der har vi forklaringen på elendigheten.

1 Like

Takk gud. Da er det trolig alternativ 1 som jeg håper de ikke lykkes med.

1 Like

Det virkelige spørsmålet er om de klarer å nulle shorten uten at kurs ender over 15.x ? Skal vi endelig få trendskifte?

1 Like