Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hehe, ga opp kryptotradingen og gikk tilbake til aksjer pga. det var så sykt mye mer tidkrevende.
Du har et marked som er åpent 24/7 og som er sterkt manipulert, så det gjelder å være våken :grimacing:

Apropos CDFer. Ser ut som alle som bruker IG i allefall er long Funcom :wink:

Oh no, 100%!!! Når de sier at:

" 75 % av alle ikke-profesjonelle kunder taper penger på CFDer hos denne leverandøren ."

Edit: hen ene som bruker ig for å handle funcom…

2 Likes

Hahahahaha :rofl:

Jaja, da vet du hva som vil skje på kort sikt i allefall :grimacing:

1 Like

Beklager men jeg tror at du hadde hatt stor fordel av å kunne hatt en bedre evne til å akseptere andres meninger i en mer optimistisk tone. Det er en gave å lære seg å være tolmodige og aksepterende overfor andre. La ting få vokse, ikke prøve å pelle alt fra hverandre og bare trekke alt i en negativ nedatgående spiral.

Jeg vil egentlig fraråde å bli for mye preget av slike praterom som dette. La folk ta egne valg og stå for dem. Slå av, ikke bli så preget av det du oppfatter som andres forvirrende deprimerende prat .

5 Likes

Trolling med emojis bare man er uenig er selvsagt ikke greit. Men det er derfor folk må fortsette å bruke rapportfunksjonen.

1 Like

…altså, vi visste jo allerede at det ikke «var flere mounts». Funcom har vært tydelige at de holder seg til kun hester for å være tro til Howard-universet. Enn så lenge.

Med tanke på pet-leveling mv. som er på gang, så kommer det muligens «flere» mounts med tiden.

Jeg så stream i reprise nettopp, og jeg ble faktisk positivt overrasket over hvor bra implementert det ser ut til å være.

Da tenker jeg mechanics og spillbarhet.

4 Likes

Nå er det en stund siden jeg leste conan men var det aldri mer “eksotiske” mounts i serien?

Eller er det ex howard i tilfelle jeg har sett det?

Jeg er ikke videre kjent med Howard-lore, referte først og fremst til at Funcom for lengst har sagt at det blir hester. Og at grunnen til dette er at de vil være «tro mot» Howard.

Så dersom man var skuffet fordi det ikke var nesehorn, elefanter og whatnot i denne omgang - så har man ikke hørt etter.

1 Like

Nei jeg har hele tiden tenkt at det er MASSE å hente og jobbe med i hester

Mm. Med hester/mounts så får CE en helt ny dimensjon som spillet hittil har manglet fortrinnsvis vs. ARK.

Och större map må väl vara extra bra med tanke på detta. Snabbare att förflytta sig m.m

Hvis noen ønsker nesehorn og elefanter, så tenker jeg at det er en enkel sak å få til i en mod når hester omsider er på plass. Det er enkelt å få de til å funke som en hest, men noe mer krevende hvis du skal få dyrene til å kunne angripe også

En bredere portefølje av mounts, noe som kan være intrigende. Men problemet er loren som de holder veldig sterkt, men forventningen mer enn 1 type mounts. Litt som da pets kom, selv om jeg selvfølgelig forstår at det er tekniske årsaker som alle andre også skjønner.

[/quote]
Det er ikke helt riktig. Vi visste at hester kom, men ikke at det ikke kom flere mounts . IR har pushet i 3 ulike kommunikasjonskanaler rundt mounts som jeg tar som offisielle statements image
image
image

Som sagt, jeg håpet på en større mounts oppdatering. Oppdateringen som kommer er en sterk tilførsel av dimensjon i spillet, og full lansering av mounts kommer sikkert de neste månedene. Denne blir litt “early access mounts”. Men jeg håpet på en bredere dimensjon av mounts på et Q4 og 2019 som ble løftet av noe svakere H2 2019. Men veldig bra at dere ikke er enige, for da er det greit priset inn vil jeg si.

1 Like

Dæven, den videoen var tørr. Kunne vel ha vist hva som skjedde med større vs mindre fart mens de prata om det. :see_no_evil:

1 Like

Ah, skjønner. Men de har eksplisitt (men tydeligvis ikke nok) kommunisert at det kun blir hester med denne oppdateringen :slight_smile:

Hva gjelder aksjekurs og whatnot så er fuck-all priset inn. De kunne ha 837485 ulike mounts på trappene uten at det ville flyttet aksjen en nanometer i noen retning.

4 Likes

Det er der hvor jeg ikke er enig. Kursen hadde ikke reagert på youtube videoen, men dersom det var en “huge update” med mounts mener jeg genuint at spillerbasen hadde økt heelt enormt i desember ved lansering, så fort folk hadde sett reaksjonene på gts, streaming osv.

Og vi alle vet hvor mye det selges ved julesalget i desember! Men da blir Q4 litt bedre enn Q3, men ikke store skilnaden.

Mounts er en stor update. Og folk har ikke forventet noe annet enn hester. Blir fint med Riders of Hyboria DLCen som kommer straks også.

Mye bra omsetning i desember.

8 Likes

Sant nok, men nå forventet ikke «vi» eller spillerne noe annet :sweat_smile: Tror på et fint oppsving i salg uansett.

Det eksplosive salgspotensialet er med nytt, betalt map H1 2020. Da snakker man nesten en «nylansering» av CE gitt spillerbasen på X milioner på tvers av plattformene.

På Steam har spillet en reviewscore på 90% + positive siste 30 dager, så det er på et bra sted nå.

1 Like

Skuffet over mottagelsen av dagens stream. Virker som folk enten ikke har sett den, ikke klarer å sette pris på det som ble vist, eller bare er ute etter å svartmale så mye som mulig.
Mine tanker:

• Meget bra helhetsinntrykk
  • Mounts funker. Animasjoner, hastighet, drifting, hopping, responsivitet, det ser rett og slett veldig artig ut å utforske CE verden på hesteryggen.
  • Lances: Det ser jo bare latterlig kult ut og komme galopperende med en lanse og lage grillspyd av motstanderne. Var det ingen andre som fikk med seg dette?
  • Horseback archery: Dette virket også veldig smooth. Vanlig archery så også mye bedre ut. Kombinert med manøverabiliteten til mounts må det jo bare bli kjempegøy! Igjen, ingen andre som bryr seg?
  • Trebuchet updates, combat updates, masse nytt snadder. Kudos til CE teamet, det blir sikkert bråk som det alltid blir med endringer ved ting som mange holder kjært, men jeg syns det ser ut som endringer i riktig retning alt sammen.

Og hva skjer med prat om utskifting av CEO? Det er mye takket være Rui at Funcom ikke er et glemt kapittel i norsk spillutviklingshistorie, men lever i beste velgående, er gjeldsfrie, tjener penger selv i perioder med tunge investeringer i fremtidige prosjekter, og har fått på plass en deal om utvikling av spill i en av verdens største IPer. Fordi aksjonermassen er en haug med kortsiktige og opportunistiske skrotnisser så skal man rakke ned på den absolutt beste enkeltfaktoren til selskapet?? Skjerpings!

På tide å grave seg ut av kortsiktighetsgjørma og ta en kikk på hva som blir levert, hva som er i pipeline, og det faktum at verdens største spillinvestor mener at aksjer i Funcom til 15.75 kr per stykk er et røverkjøp!

Ta dere sammen!

29 Likes

Väldigt säker på att de kommer olika typer av mounts nästa år. De sa på streamen att de inte hade planer på det på grund av tiden de tar att göra olika typer av mounts med animationer osv. Detta ger ju även ett incitament att spela spelet igen nästa år när fler olika typer av mounts kommer.

Varför ska Funcom ge bort de bästa/häftigaste mountsen i en gratis uppdatering? De är bara otroligt trögt.

De kommer även en DLC stream nästa vecka (Riders of hyboria) och jag tänker mig att då kommer de olika typer av hästar. På twitchcon fanns de tre olika typer varav en var undead horse. Tror många kommer gilla detta.

Sedan nämnde även Vlad att om du vill lägga energi på att göra nya animationer osv osv så kan du fixa olika mounts i mods. Detta ger även de ett incitament att spela Conan Exiles för att du kan skapa mounts i mods. Mods är populärt i ARK och kommer nu bli populärare än vad de varit innan i Conan Exiles.

CE kommer aldrig bli så stort som ARK. Släpp det. Jobbar kanske 10 ggr fler pers på de spelet med

De är många här som inte kan se saker i längre steg utan allt måsta komma inom 1 sekund annars är de dåligt.

Får även ge cred till Vlad i streamen som kom från Ubisoft i mars. Jobbat på Far Cry. Han verkar riiiktigt duktig.

4 Likes