Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Er bare helt uenig i at Rui er den største enkeltfaktoren til suksess. Føler det er lite sannsynlig. Mye av de endringene du nevner er som følge av CE suksess. Og det ble gjort en del dårlige valg med CE. Spesielt før lansering. Men det ble suksess likevel.

1 Like

Kursmässigt återstår det ju bara att se vad detta ger för utslag. I och med att det inte brukar ge ut någon direkt info vad gäller salg och hur ting går så är jag personligen tveksam till någon större betydelse. Och generell handel i FUN
Vad gäller CEO Rui tycker jag man ändå kan kräva lite mer “sälja in” strategi ut mot investorer. Lite mer skryt över produkt utan att behöva hypa.
Jag är mycket positiv på ett kritiskt sätt.

Gamers är SJUKT svåra att göra nöjda. Allt ska helst vara gratis eller max kosta 10kr. Hästar är inte tillräckligt, hela världens djurrike skall finnas i alla dess färger. :blush:

Face%20Changer%202_MGFdxH

3 Likes

Denne oppdateringen setter fyr på CE når lanseres om et par uker. Flere milioner salg over alle platformer. Håper de får Lirik eller noen til å spille det for å også pumpe opp steamsalgene.

92% av siste 1000 reviews positive nå så dette går veien.:+1:

1 Like

Rui var nok i spydspissen for å lage akkurat CE, som vel er den ene beslutningen som gjorde at Funcom er der de er idag. At det ble gjort dårlige valg før lansering er vel mer et resultat av veien de tok dit, uten pre produksjon, og til tross for dette klarte de å levere såpass bra som de gjorde. Jeg tror du gir Rui alt for lite cred her.

5 Likes

Greit det, men jeg syns dere gir han alt for mye kred. På enkelte så høres det ut som om det blir automatisk kursras om han drar. Men det tror ikke jeg. Byttes han ut så kommer det nok en enda bedre kandidat inn. Som både har resultater å vise til, er en selger og som gir inntrykk av at Funcom nå går inn i en ny tid.

Jeg kunne nevne mye som gjør rui til en god leder og ceo. Men jeg er ikke helt der som dere er. Jeg ønsker ikke nødvendigvis en ny ceo heller, men å påvirke dagens opptreden og kommunikasjonsstrategi. Samtidig så ser jeg at det kan ligge i kortene at det kan komme en ny ceo. Og hvis folk her ikke har tenkt så mye på det så er det greit at vi diskuterer det litt slik at ikke folk hopper til feil konklusjoner i en fei.

Man kan uansett ikke gi Rui full cred for at Ce ble laget. Det var den eneste merkevaren de hadde til å lage et spill av unntatt TSW. Og samtidig fraskrive han ansvar for at pre-production ble hoppet bukk over, feil valg av serverleverandør (som fikk store konsekvenser i en kritisk fase). med mer.

1 Like

Tror heller ikke det blir kursras om han drar :slight_smile: Og som du sier, om det skjer, så er det nok en god erstatter som blir hentet inn. Men jeg tror egentlig det er uaktuelt p.d.d.

Ja, det er sant de hadde bare Conan, men det var ingen selvfølge at det ble sjangeren survival.
Der tror jeg Rui må få mye av æren for å fokusere mot sjangere som var på vei opp og frem.

Etter sist presentasjon så er ikke jeg Rui fan lengre.

Han skal sørge for at aksjonærene tjener penger. Vi har ennå ikke gjort det. Men nå kommer det!:blush:

1 Like

Som CEO er et av hovedansvarene til Rui å sørge for at Funcom har en god strategi. Jeg synes strategien som Funcom gikk over til er fornuftig og god. Så har det selvsagt vært litt blandet suksess med spill og de er ikke helt der at de greier å levere i henhold til startegien. Men siden jeg selv jobber med programvareutvikling så er jeg ikke veldig overrasket over at det tar litt tid før man greier å etterleve strategien.

Hvor mye av æren enkeltpersoner skal ha for ting er det jo umulig å vite men Rui har i hvertfal stått ved roret under snuoperasjonen som har ført til at Funcomskuta i dag går for egen maskin.

Her er et litt interessant intervju med RUI:

6 Likes

En annen person som er viktig og trekke frem når det kommer til at CE ble laget er vel Joel Bylos, tror CE var hjertebarnet og ideen hans. Husker fortsatt et intervju han gjorde et par år eller noe før CE ble lansert hvor han lekte med ideen om en “Open world survival set in the world of Conan”. Artig at det ble en realitet og det det er den dag i dag.

1 Like

Ja han har også vært en av pådriverne for Conan Single Player-spillet som dessverre ble lagt på is. Det var nok tungt for han.

1 Like

Ang Joel

5 Likes

Haha! Joel skriver ofte en morsom kommentar når det er rapport også🤣

1 Like

100k på 12.5. vem säljer med förlust?

Er det noe magisk med at folk selger med tap? Siden du nevner det? Det er jo ikke akkurat som Funcom aldri har vært under 12,5 heller. Har selv flere kjøp på 10-11 kr :stuck_out_tongue:

1 Like

Bara gratulera er som har oändliga resurser på bankkonto.

1 Like

Det jeg lurer aller aller mest på er:

Vil de klare å dekke inn shorten uten at vi ser 16-tallet. Wait for it, det kommer :wink:.

2 Likes

Om det ikke kommer min 1 ny stor aktør inn på Top20 i løpet av desember skal jeg spise sokkene mine (Gamle tursokker i ull).

2 Likes

Håper du får rett, hvis ikke stream gjerne the event:)

Det har faktisk jeg også troen på, men jeg er evig optimist🤣

Uansett hva som skjer får vi i det minste en jævli spennende stream.