Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ja jag tycker att FC kunde varit öppnare kring sales av CE. De är en fantastisk framgångssaga och de kommer inte ta slut här med spelet.

De kanske inte betyder något för Funcom men att göra PM att CE sålt 2 miljoner, de är sånt investerare/fonder tittar på. IR måste bli bättre på kommunikation

2 Likes

Gamere var milennials før milennials fantes, mest bortskjemte kundegruppen i hele verden.

Kommer fler och fler som kör med exclusives

2 Likes

Upp 0.16% eller 0.02nok :rocket::muscle:

1 Like

Over tid er jo det en kjempebra dagsavkastning :smile:

2 Likes

Wow en blå dag!

Då kanske vi slipper en helg med att höra:

• Funcom följer inte sin strategi
  • Rui ska sparkas
  • enbart hästar suger
  • MC är inställt
  • Kassan räcker till nyår
  • Allt är fel
17 Likes

Så trikset med short listen er avslørt?

Jadå nu är allt positivt och frid och fröjd.
Själv har jag betong tro trotts betong tak i kursen. Annars hade inte suttit med i denna berg och dalbana med allt för högt GAV. Heja heja 202X

Tipper kursen går som TA grafen jag tänkt länge på:

5 Likes

Helt enig Ole !

Men tonen blir vel en annen når de har fått seg nok aksjer.

En annen ting . Jeg har aldri flagget noen pga klovneansikt , latterliggjøing eller noen ting , men så fort jeg bruker et klovneansikt eller skriver hva jeg mener så blir det flagget og jeg blir kastet ut???
Dere er f… meg ikke sanne.

Ønsker alle lykke til med inngangen :+1::joy:

2 Likes

@anon91440261 / @christian : hvilke kurser startet veddemålet på ?

@pdx , vi burde kanskje hatt et opplegg for å håndtere veddemål ? :wink:

Alt under kontroll @nofun: https://beta.tekinvestor.no/t/insider-veddemalstrad/5629/337, har en egen tråd for dette :smiley:

1 Like

Så god idè at noen allerede hadde tenkt det samme :wink: Men nå leder @christian. Selv om jeg har mest tro på at det står mest ledig kapital tilgjengelig for Funcom enn for Kitron.

1 Like

Tenkte at det hadde vært kjekt med en oversikt tilsvarende triggerkalender/top 10 porteføljer :wink:

Antagelsen min er at jeg vil lede greit opp mot starten av mai, også vil MC hypen bestemme utfallet av veddemålet :wink:

Da er også antagelsen at MC ikke blir annonsert før det. Så det blir 2 antagelser. Hadde selv blitt fullstendig sjokkert dersom vi ikke får annonseringen før det. For å si det slik, dersom den ikke er kommet før det så tror jeg ikke det blir noen annonseringen i det hele tatt og spillet bare lanseres slik som Apex.

Men jeg tror på annonsering før jul. Dog, ikke gameplay trailer. Kun CGI trailer. Kanskje like optimistisk som du er “pessimistisk”. Så midt mellom er kanskje også mest sannsynlig.

3 Likes

Altså, Redeye sitt estimat for når MC kommer er H2 2020. Da gir det mening å annonsere det på E3 som svært mange følger med på? Skal MC lanseres i H1, så tar jeg nødvendigvis feil :slight_smile:

@antzzo har jo fått med seg noen interessante flyttinger av personell, så spennende å se hva det faktisk betyr. :stuck_out_tongue:

1 Like

Når begynte USA å jobbe med det?

Full prod var vel Q3 2018, prod var Q2 2018 (?), pre-prod var Q1 2018 (?).

Jada, dersom lansering blir midt i H2 så har du rett i det.

Når det gjelder hypertradere og ADHD tradere med rumpelus. Ta en kikk på topp 20. De selger ikke ned beholdningen sin selv om de så at kursen lå an til å ta en liten tur nedover. Grunnen til det er nok at de også tenker at her kan det komme til å skje ting enten med spillanseringer eller andre ting. Som gjør at det kan være lurt å sitte inne nå. Den nedgangen til 12.50 var jo nokså sikker når den først brøyt ned under 13.20.

Den potensielle gevinsten med å selge og kjøpe inn igjen på 12.50 ble altså vurdert som mindre enn den potensielle oppgangen på nyheter. Og alt tyder på at topp 20 venter på det.

1 Like