Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Dette er en og samme ting. Det finnes bare produksjon og pre-produksjon.

Funcom har jo gått litt fram og tilbake på det :wink:

Er vi fortsatt usikre på Prod og full Prod? Rui var vel ganske tydelig på det på forrige presentasjon?

Tydelige på det jeg sier ja.

1 Like

Selv om spillet var i produksjon før q3 så var de uansett ikke ferdig med å ansette folk på prosjektet før i Q3 . Status i slutten av august var :

"Production started during 1Q and the team is almost fully staffed "

1 Like

Det oppfatter jeg som overtolking fra din og @christian sin side. Funcom har mange annonser ute og prosjektet er i full produksjon selv om de ikke finner rett kandidat til sine stillinger nå eller då. De har dessuten Portugal teamet på plass også.

Teamet i USA er fully staffed når de har funnet rett kandidat. Ikke når de skal igangsette såkalt “full production” som er et begrep vi bare kan slutte å bruke ref. Rui.

1 Like

Jeg bryr meg lite om full produksjon og produksjon er det samme eller ikke men jeg tenker iallfall at fully staffed betyr at teamet har den kompetansen som Funcom vil ha på prosjektet. Det at de ikke var “fully staffed” ved start av produksjon i q1 vil jo påvirke hvor lang tid det tar å få spillet ferdig. Hvor mye er jo umulig for oss å si :slight_smile: Det var vel også noen utfordringer med en av de som ledet prosjektet og det kan jo også ha påvirket hvor lang tid det tar å få spillet ferdig.

2 Likes

Postet dette i juni, men ser at diskusjonen rundt det pågår fortsatt så tar en repost.

Veien til Co-op shooter. Suksessen til CE og SWL har naturlig nok forsinket prosjektet, og Funcom har kunne tatt seg god tid. Og det er flott, for denne co-op shooteren tror jeg kommer til å bli jævli bra.

Konseptstadiet 2017 - pre production mars 2018 med nesten full bemanning - full produksjon Q3 2018.

image
image

10 Likes

Litt merkelig opplegg, hvor de basically sier at production og pre-production startet i Q1 2018? Høres ut som veldig kort pre-prod? Evt at de i Q2 egentlig mente å si pre-prod? oh well :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er slik jeg har tolket det.

Funcom har bare Pre-Prod og prod. Full prod og Prod er det samme.

2 personer i US har börjat på CE (Art producer på enbart CE och en level designer på både CE och MC). Dessa är positioner som inte behövs i slutfasen så jag kan inte se hur MC inte kommer släppas innan Q4.

1 Like

Ska jag vara ärlig tror jag de fortfarande menade pre-prod i den bilden du visade där de står enbart production

Under 0.5%

12 Likes

Ja hva sa vi…

Ensomt her nå. Få se hvor mange likes vi kan få på en topp 10 grunner til å eie Funcom nå? :joy::joy::joy:

5 Likes

Trenger bare 1 grunn.

:moneybag:

5 Likes

Tror ikke nødvendigvis at vi har sett det siste til citadel.

Når man flasher en slik post så er det ofte litt jukking frem og tilbake.

2 Likes

Inga new och platt kurs = inget att spekulera i :blush:
Juckar över och under 12.50

Det kan godt være. Er ikke så redd for shorts. Som @koe sa. Det er alltid noen som shorter.

2 Likes

Anyway jeg prøver nå å hause litt her nede på årsværste. Så får alle andre hause når kursen er på topp igjen. Ser frem til det. Er så mye å gjøre når man nesten er mutters alene om det. :money_mouth_face::moneybag::star_struck::muscle::eyes::lollipop:

:popcorn:

14 Likes