Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ska du dit & lyssna?

Nej tyvärr inte. Fel stad. Får hoppas de finns möjlighet till Stream.

1 Like

Regner med at vi ser 20kr innen 2-6mnd. Får se. Har tatt feil før på tidshorisont, godt mulig det tar 2 år, men aldri i kursmål i Funcom.

2 Likes

Konkretiserer du timeframen mer så kan jeg vedde i mot. Ikke for å være ekkel men ser ikke hvordan aksjen skal til 20 kr på så kort sikt. At den kanskje står høyere enn nåkurs om 6 mnd kan jeg gå med på :slightly_smiling_face:

2 Likes

Hype heter det :blush: Precis som PCI rusar om dagen.

2 Likes

Tilsvarer bare 4kr/aksje fra tidligere. Ikke noe crazy med det spør du meg i forhold til forventninger og hva som har skjedd da og nå. Og videre planer som ligger klart foran oss de neste to årene. Jeg vedder med å være 100% av porteføljen investert i Funcom, det får være godt nok :slight_smile:

2 Likes

Tack Funcom för det fantasiska julbordet ni bjuder på i år

8 Likes

Hele bioteksektoren er under en reprising virker det som ja. Får se hvor lenge det varer.

Har ikke noe i mot optimismen @Martins, jeg synes bare det er usannsynlig, så er det bare min mening, og som du sier, kan være den er helt feil, men jeg tror ikke det.

Hadde du sagt 15-16 kr så hadde jeg ikke sagt noe, men du snakker nesten om en dobling innen 6 mnd hvor det ikke er forventet noen større nye releaser. Just saying.

Må ha lengre horisont enn som så.

2 Likes

Husk at alle endringer fra bunn til langsiktig topp i Funcom har tatt mindre enn 6mnd. Man kan godt si at man bør se en klar bunn før man spår noe, men jeg forventer at det vil inntreffe et trendskifte senest ved utlesning av regnskapet for Q4. Hvor intektene vil stige rundt 20-30% på CE oppdateringene i siste del av kvartalet og at dette vil føre til økt optimisme rundt den store oppdateringen som skal komme i 2020. Men vi får se, kanskje mine forventninger er for raske. Det blir ofte sånn i Funcom at jeg må vente litt lenger enn først antatt for uttelling på caset mitt.

Edit: Men alle gangene kursen har begynt å ta av har det gått overraskende fort. Jeg tror vi har blitt sløve av all nedgangen og at vi ikke vil reagere raskt når lysere tider kursmessig kommer.

Statistisk sett er det faktisk veldig sannsynlig at vi ser en veldig mye høyere kurs i løpet av de neste 6 månedene :stuck_out_tongue:

4 Likes

Jeg sa ikke at kursen ikke nødvendigvis ikke står høyere om 6 måneder, jeg sa at jeg tror ikke aksjen står i 20 kr innen 6 måneder. Det er en vesensforskjell. Jeg tror faktisk også sannsynligheten er større for at Funcom er nærmere 15 enn 10 innen 6 måneder :slightly_smiling_face:

5 Likes

Yep, skjønte det :slight_smile: Du ser caset litt roligere enn meg, men begge er positive til perioden som står foran oss.

2 Likes

Statistisk sett kan man fint se både 10 tallet og 15 tallet i løpet av 6 måneder. Det er ikke en enten eller situasjon :slight_smile:

2 Likes

Klarte ikke å la være i dag :fishing_pole_and_fish: :blowfish:

2 Likes

I dag skulle absolutt alle idiotpengene på Oslo Børs inn i biotek.

Fri oss fra denne markedsplassen, Funcom.

5 Likes

Bare å gi opp folkens. Dette er en aksje som får stå til pensjonsaldern.

2 Likes

Neida, den begynner å stige 3-6mnd før neste lansering. Vi må bare få vite når den lanseringen er først :slight_smile:

4 Likes

Hei, nå må du slutte å drikke! Du skal holde deg til FCF-analyser og ebit-margin! Blir bekymret når du begynner å fantasere om prising basert på fremtidige forhåpninger!

4 Likes

Hallo! Er jo siste fredag før advent. Skål grabbar. GOOOLDBOOORN!

5 Likes

Om du er 65 nå så går vel det fint å vente ett år eller to?